i
Zdroj: Tryhard.cz
Patch 9.14 - změny ve hře
Před Worlds probíhají ve hře zajímavé změny.
Patch 9.14 se v noci dostal do hry. Na jaké změny bychom se měli připravit?
Nové skiny
V novém patchi se dočkáme dvou nových Demacijských skinů, o kterých jsme vás informovali ve starším článku.
Nové chroma balíčky
S novými skiny přijdou do hry také nové chroma balíčky.
Demacia Vice Garen
Demacia Vice Lucian
Balanční změny
Šampioni
Aatrox
- Obnova HP za úroveň zvýšena z 0,75 na 1.
- World Ender (R)
- Cooldown snížen ze 140/120/100 sekund na 120/100/80.
- [Odstraněno] Oživení.
- Obnova životů zvýšena ze 40/55/70% na 50/60/70%.
Ahri
- Charm (E)
- [Vráceno] Přeruší probíhající skoky.
- Doba trvání bonusu poškození snížena z 5 sekund na 3.
Akali
- Základní MR zvýšena z 32,1 na 37.
- Růst životů zvýšen z 85 na 95.
- Five Point Strike (Q)
- AP ratio zvýšeno z 50% na 60%.
- Twilight Shroud (W)
- Cooldown změněn z 25/22/19/16/13 sekund na 20.
- Obnova energie změněna ze 40/50/60/70/80 na 80.
- [Odstraněno] Prodloužení doby trvání.
- Typ neviditelnosti změněn z Obscurity na Invisibility (nyní je viditelná pomocí “True sight” – například pomocí Q Lee Sina, W či R od Caitlyn nebo ultimátky Twisted Fatea).
- Shuriken Flip (E)
- Poškození střely změněno z [70/105/140/175/210 (+70% bonusového AD)] na [40/70/100/130/160 (+35% celkového AD) (+50% AP)].
- Poškození skoku změněno z [50/80/110/140/170 (+70%bonusového AD)] na [40/70/100/130/160 (+35% celkového AD) (+50% AP)].
- Perfect Execution (R)
- Cooldown zvýšen ze 100/85/70 sekund na 120/110/100.
Alistar
- Mana zvýšena z 278,84 na 350.
- Růst many zvýšen z 38 na 40.
Aurelion Sol
- Starsurge (Q)
- Maximální doba trvání stunu zvýšena z 1,65/1,8/1,95/2,1/2,25 na 2,2/2,4/2,6/2,8/3.
- Minimální doba trvání stunu nezměněna.
- Růst hvězdy urychlen o 33%.
- Comet of Legend (E)
- Rychlost pohybu změněna z [25/30/35/40/45%] na [25/26/27/29/30/31/32/33/34/36/37/38/39/40/41/43/44/45% závisející na úrovni].
Bard
- Základní HP zvýšeny z 535 na 575.
- Základní obnova HP snížena z 1,5 na 1,1.
- Magical Journey (E)
- Bonus k rychlosti pohybu spojence změněn z 10/20/30/40/50% na 33% na všech úrovních.
- Rychlost pohybu zvýšena z 800 na 900.
Blitzcrank
- Static Field (R)
- [Nové] Aktivní efekt zničí štíty na zasažených nepřátelích.
Cassiopeia
- [Nové] Cassiopeia nyní může sesílat kouzla do fronty.
- Základní HP zvýšeny z 537 na 575.
- HP za úroveň zvýšeny z 87 na 90.
- Základní armor snížen z 25 na 20.
- Mana snížena z 418 na 350.
- Růst many zvýšen z 31,5 na 40.
- Miasma (W)
- Minimální dosah vyvolání odstraněn.
- Cooldown zvýšen z 18/17,5/17/16,5/16 sekund na 24/21/18/15/12.
- Maximální dosah snížen z 800 na 700.
- Twin Fang (E)
- Obnova životů změněna z [5-22 (podle úrovně) (+10% AP)] na [13/16/19/22/25% AP].
- [Nové] 25% efektivita obnovy životů proti minionům a malým monstrům.
- Cena změněna ze 40/45/50/55/60 many na 50.
Diana
- Moonsilver Blade (P)
- Oprava chyby: Již náhodně neuděluje nesprávně poškození do věží.
- Crescent Strike (Q)
- Rychlost vnitřního půlkruhu snížena z 2100 na 1900.
- Rychlost vnějšího půlkruhu snížena z 2300 na 2100.
- Pale Cascade (W)
- Cena zvýšena z 40/55/60/65/70 many na 40/55/70/85/100.
- Lunar Rush (R)
- Oprava chyby: Lunar Rush už nemůže být resetován dvakrát, pokud je správně načasován s novou aplikací Moonlight.
Fizz
- Nimble Fighter (P)
- Snížení poškození změněno z [4/6/8/10/12/14 (na úrovních 1/4/7/10/13/16) proti základním útokům)] na [4 (+1 za 100 AP) proti všem zdrojům poškození (maximálně 50% snížení)].
Galio
- Růst many zvýšen z 20 na 40.
- Colossal Smash (P)
- [Odstraněno] Po zasažení šampiona schopností již nesnižuje cooldown.
- Poškození z dalších vylepšených útoků změněno z 12-80 na 15/24/32/41/49/58/66/75/83/92/100/109/117/126/134/143/151/160.
- Cooldown snížen z 8 sekund na 5.
- MR ratio zvýšeno ze 40% na 60%.
- Wind of War (Q)
- Cooldown zvýšen z 10/9,5/9/8,5/8 sekund na 14/13/12/11/10.
- Cena snížena z 80/90/100/110/120 many na 80/85/90/95/100.
- Poškození zvýšeno ze 70/105/140/175/210 na 80/115/150/185/220.
- Shield of Durand (W)
- Sebezpomalení sníženo ze 30% na 15%.
- [Odstraněno] Během tauntu nemůže použít Flash.
- [Odstraněno] Nabití nyní může být přerušeno.
Jayce
- Základní AD sníženo z 58 na 54.
- AD za úroveň zvýšeno z 3,5 na 4,25.
- Shock Blast (Cannon Q)
- Poškození změněno ze [70/115/160/205/250/295 (+100% bonusového AD)] na [55/105/155/205/255/305 (+120% bonusového AD)].
Jhin
- Deadly Flourish (W)
- Doba trvání znehybnění zvýšena z 0,75/1/1,25/1,5/1,75 na 1/1,25/1,5/1,75/2.
- Cooldown snížen ze 14 sekund na 12.
Karma
- Focused Resolve (W)
- [Nové] Poskytuje True Sight, pokud se podaří cíl úspěšně znehybnit.
Katarina
- Death Lotus (R)
- Snížení obnovy životů zvýšeno ze 40% na 60%.
Kennen
- Základní AD sníženy z 50,544 na 48.
- AD za úroveň zvýšeny z 3,3 na 3.75.
- Rychlost útoku snížena z 0,69 na 0,625
- Lightning Rush (E)
- Rychlost útoku zvýšena ze 30/40/50/60/70% na 40/50/60/70/80%.
Kled
- Bear Trap on a Rope (Q)
- [Nové] Když chytne nepřítele, sníží mu obnovu životů o 60% na 5 sekund.
LeBlanc
- Ethereal Chains (E)
- [Nové] Poskytuje True Sight během znehybnění.
Leona
- Eclipse (W)
- [Nové] Snižuje všechno příchozí poškození o 8/12/16/20/24 (před započítáním resistů, až do 50% příchozího poškození).
- Armor snížen z 25/35/45/55/65 na 20/25/30/35/40.
- Magic resist snížen z 20/30/40/50/60 na 20/25/30/35/40.
- Solar Flare (R)
- [Odstraněno] Incandescence (posílení základních útoků).
Lux
- Light Binding (Q)
- Cooldown zvýšen z 10 sekund na 13/12/11/10/9.
- Cena změněna ze 40/45/50/55/60 many na 50.
- Prismatic Barrier (W)
- [Odstraněno] Dvojnásobná velikost štítu při návratu hole.
- Doba trvání štítu změněna ze 3 na 2,5.
- Maximální štít snížen z 150/195/240/285/330 (+0,6 AP) na 100/130/160/190/220 (+0,6 AP).
- AP ratio zvýšeno ze 20% na 30%.
- Final Spark (R)
- [Odstraněno] Již neresetuje cooldown při zabití šampiona.
- Cooldown snížen z 80/65/60 sekund na 80/60/40.
- AP ratio zvýšeno ze 75% na 100%.
Malphite
- Byly přidány nové vizuální efekty všech schopností.
- Malphite je na začátku hry o něco menší.
- Malphite se nyní zvětšuje s hodnotou svého armoru, maximální velikosti dosáhne při 850 armoru.
- Granite Shield (P)
- Malphite nyní během regenerace štítu svítí.
- Seismic Shard (Q)
- Zpomalení zvýšeno z 14/17/20/23/26% na 15/20/25/30/35%.
- Doba trvání zpomalení snížena ze 4 sekund na 3 sekundy
- Malphite již nevyvolá projektil za svými zády, namísto toho jej vyvolá ze své pravé ruky.
- Byla zlepšena animace sesílání.
- Thunderclap (W)
- Přejmenováno z Brutal Strikes.
- Cena zvýšena z 25 many na 30/35/40/45/50.
- Při vyvolání se resetuje Malphitův základní útok, dalšímu se přidá 50 k dosahu a udělí 20/35/50/65/80 bonusového fyzického poškození, scalujícího s 0,15 armorem a 0,20 AP.
- Navíc udělují Malphitovy základní útoky ‘aftershocky’ po dalších 5 sekund. Ty působí jedním směrem (jako předmět Titanic Hydra) a udělují 10/20/30/40/50 fyzického poškození do všech nepřátel v dosahu a scalují s 0,1 armorem a 0,2 AP.
Mordekaiser
- Darkness Rise (P)
- Poškození změněno z [8-25] na [5/5,6/6,2/6,8/7,4/8/8,6/9,2/9,8/10,4/11/11,6/12,2/12,8/13,4/14/14,6/15,2].
- Oprava chyby: Již se neaktivuje na Mordekaiserově mrtvole, pokud se spustí po zásahu 3 nepřátel schopností E.
- Death's Grasp (E)
- Magic penetration snížena z 5/10/15/20/25% na 5/7,5/10/12,5/15%.
Morgana
- Soul Shackles (R)
- [Nové] Poskytuje True Sight během úspěšného znehybnění.
Neeko
- Základní AD sníženo z 52 na 48.
- AD za úroveň zvýšeno ze 2 na 2,5.
- Rychlost útoku snížena z 0,645 na 0,625.
- Rychlost útoku za úroveň zvýšena ze 2,5 na 3.
- Inherent Glamour (P)
- Neeko již neztratí svůj převlek při používání základních útoků.
- Shapesplitter (W)
- Pasivní rychlost pohybu snížena ze 20/25/30/35/40% na 10/15/20/25/30%.
Nidalee
- Swipe (E – forma pumy)
- Poškození zvýšeno ze 70/130/90/250 na 80/140/200/260.
Poppy
- Steadfast Presence (W)
- [Nové] Pokud Poppy přeruší skok, nepřítel je uzemněn a zpomalen o 25% na 2 sekundy.
- Doba trvání snížena z 2,5 sekund na 2.
- Rychlost pohybu zvýšena ze 30% na 35%.
Pyke
- Phantom Undertow (E)
- [Znovu zavedeno] Stunuje i ostatní cíle (ne jen šampiony).
- Stále jim neuděluje žádné poškození.
- [Znovu zavedeno] Stunuje i ostatní cíle (ne jen šampiony).
- Death from Below (R)
- [Nové] Uděluje 50% sníženého poškození do nepřátel, pokud přežijí předchozí použití schopnosti.
- Zlato z "Your Cut" za zabití Pykem změněno z [1 "Your Cut" nejnovějšímu pomocníkovi] na [1 "Your Cut" Pykovi a nejnovějšímu pomocníkovi]
- Pokud se Pyke podílí na zabití po použití Death from Below, obdrží 2x “Your Cut” namísto 1.
- [Nové] Ikonka schopnosti se ukazuje vedle Pykova ukazatele s životy, když může být vyvolána zdarma.
Renekton
- Ruthless Predator (W)
- [Nové] Když je schopnost posílena s 50 zuřivosti, zničí existující štíty na cíli.
Ryze
- Základní obnova HP zvýšena z 1,4 na 1,6.
- Obnova HP za úroveň zvýšena z 0,11 na 0,16.
- Overload (Q)
- [Oprava chyby] Ryzův příkaz k pohybu již není přerušen, pokud hráč spamoval Q.
- [Oprava chyby] Schopnost se již neodráží zpět k původnímu cíli, pokud na něj skočí E - Spell Flux během ostatních odrazů.
- Spell Flux (E)
- [Oprava chyby] Nyní správně spouští Manaflow Band, když se odráží k šampionovi.
- [Oprava chyby] Schopnost se již neodráží zpět k původnímu cíli z ostatních cílů, které na sobě mají Flux.
Singed
- Poison Trail (Q)
- Čas recastu změněn z 0 sekund na 0,5 sekundy.
- Pokud je schopnost aktivní, její ikona je nyní lépe zvýrazněna.
Swain
- Dosah útoku snížen z 550 na 525.
- HP za úroveň sníženy z 90 na 85.
- Ravenous Flock (P)
- [Odstraněno] Swain může sebrat 5 fragmentů duší do rezervy, posiluje Demonflare.
- [Nové] Swainovi se sebráním fragmentů duší trvale zvýší maximální životy o 5.
- [Nové] Sbírání duší také obnovuje 4/5,5/7% Swainovy many.
- Death's Hand (Q)
- [Odstraněno] Zabití jednotky obnovuje 3% maximální many.
- [Nové] Střely prorazí miniony a zastaví se až po střetu s nepřátelskými šampiony.
- Cooldown zvýšen ze 7,5/6,25/5/3,75/2,5 sekund na 10/8,5/7/5,5/4.
- Rozsah snížen ze 725 na 625.
- Úhel mezi střelami zvýšen z 8 na 10.
- Demonic Ascension (R)
- Cena zvýšena z 0 na 100 many.
- Bonusové zdraví změněno z 150/275/400 na 125/200/275 (+5 za Soul Fragment).
- Snížení do minionů a monster zvýšeno z 80% na 90%.
- [Nové] Swain vysaje všechny nepřátelské jednotky včetně neviditelných jednotek.
- Demonflare (R2)
- [Odstraněno] Práh životů pro vyvolání R2.
- [Nové] Poškození změněno na 100/150/200 (+50% AP) + 75% zdraví, které Swain vysál během Demonic Ascension (má horní hranici).
- [Nové] Maximální poškození: 200/300/400 + 1,0 AP.
Sylas
- Obnova HP snížena z 1,5 na 1,4.
- Petricite Burst (P)
- Snížené poškození do minionů sníženo ze 70% na 50%.
- Chain Lash (Q)
- Poškození zvýšeno z [40/60/80/100/120 (+40% AP)] na [45/70/95/120/145 (60% AP)].
- Abscond / Abduct (E)
- Štít vrácen na první seslání.
- Štít přeměněn na štít absorbující magii.
- Cooldown změněn z 18/17/16/15/14 sekund na 14.
- E2 Doba trvání stunu snížena z 0,5 sekund na 0,35.
- Hijack (R)
- Dosah vyvolání snížen z 1050 na 950.
- Doba trvání, po kterou Sylas může držet nepřátelskou ultimátku, snížena ze 120 sekund na 90.
- Cooldown zvýšen z 85/50/15 sekund na 100/80/60.
- Převod bonusového AD ratia změněn z [0,5-1,5] na [0,4-1,0]
- Převod celkového AD ratia změněn z [0,7-1,0] na [0,6-1,0].
Tahm Kench
- An Acquired Taste (P)
- [Odstraněno] Schopnosti udělují bonusové poškození založené na stacích.
- [Odstraněno] Schopnosti již nepřidávají stacky.
- Poškození změněno z [1,5% maximálních životů Tahma Kenche] na [2,5% maximálních životů Tahm Kenche]
- Tongue Lash (Q)
- Cooldown zvýšen z 8/7/6/5/4 sekund na 8/7,5/7/6,5/6.
- [Odstraněno] Při vyvolání zasáhne nepřítele v širokém oblouku před Tahmem Kenchem.
- [Nové] Omráčení nepřítele pomocí Tongue Lash odstraní všechny stacky An Acquired Taste (P).
- Velikost zpomalení snížena z 50/55/60/65/70 na 30/35/40/45/50%.
- Doba trvání zpomalení zvýšena ze 2 sekund na 3.
- Doba trvání stunu zvýšena z 1,5 na 2.
- Devour (W)
- [Odstraněno] Nepřátelé během snězení nevidí do okolí.
- [Odstraněno] Nepřátelé jsou po vyplivnutí omráčeni na 0,25 sekundy.
- [Nové] Může být použito na Blue Sentinel a Red Brambleback.
- Poškození změněno z 9/10/11/12/13% maximálního zdraví cíle na 11% maximálního zdraví cíle.
- Minimální poškození udělené monstrům změněno z 400/450/500/550/600 na 500.
- Thick Skin (E)
- Poškození ukládané jako šedé životy sníženo z 80/85/90/95/100% na 45/50/55/60/65%.
- Obnova životů z šedých životů změněna z [20/25/30/35/40%] na [75%].
- Cooldown změněn z 6 sekund na 3.
- Začátek cooldownu změněn z [po vyvolání] na [když E štít vyprší, nebo je zničen].
Urgot
- Purge (W)
- Čas recastu změněn z 1 sekundy na 0,5 sekundy.
Yuumi
- Bop'N'Block (P)
- [Odstraněno] Již neobnovuje manu.
- Štít změněn z [80-300] na [50/55/60/72/84/96/111/126/141/156/174/192/210/228/246/264/282/300].
- Prowling Projectile (Q)
- Cena zvýšena z 60/65/70/75/80/85 many na 75/80/85/90/95/100.
- Posílené poškození změněno z [60/105/150/195/240/285 (+60% AP)] na [50/95/140/185/230/275 (+65% AP)].
- Zoomies (E)
- Cena snížena z 60/65/70/75/80 many na 30/40/50/60/70.
- Maximální obnova životů zvýšena z [2x základní obnova životů] na [2,3x základní obnova životů].
Balanční změny na ARAMu
Nerfy
- Corki
- +5% udělovaného poškození & -5% obdrženého poškození změněno na -5% obdrženého poškození.
- Illaoi
- Bez úprav změněno na -5% udělovaného poškození & +5% obdrženého poškození.
- Jarvan IV
- +5% udělovaného poškození & -5% obdrženého poškození změněno na -5% obdrženého poškození.
- Kled
- +5% udělovaného poškození & -5% obdrženého poškození změněno na -5% obdrženého poškození.
- Nami
- Bez úprav změněno na +5% obdrženého poškození.
- Tryndamere
- +10% udělovaného poškození & -10% obdrženého poškození změněno na +5% udělovaného poškození & -5% obdrženého poškození.
- Urgot
- Bez úprav změněno na -5% udělovaného poškození.
- Volibear
- Bez úprav změněno na +5% obdrženého poškození.
Buffy
- Akali
- +18% udělovaného poškození & -8% obdrženého poškození změněno na +18% udělovaného poškození & -12% obdrženého poškození.
- Alistar
- +5% obdrženého poškození změněno na bez úprav.
- Jayce
- Bez úprav změněno na +5% udělovaného poškození.
- Qiyana
- Bez úprav změněno na +12% udělovaného poškození & -10% obdrženého poškození.
- Sylas
- Bez úprav změněno na +5% udělovaného poškození.
- Syndra
- Bez úprav změněno na +5% udělovaného poškození.
- Talon
- -5% obdrženého poškození změněno na +5% udělovaného poškození & -5% obdrženého poškození.
- Trundle
- +5% obdrženého poškození změněno na bez úprav.
- Yuumi
- Bez úprav změněno na +5% udělovaného poškození.
Ostatní
Death Recap
- Do hry se dostal nový death recap! Měl by být přehlednější, než ten starý a mnohem detailnější tak, abyste z něj mohli lépe vyčíst, co vás zabilo. Riot stále pracuje na dalších vylepšeních.
Ztišení týmového chatu
- V Settings > Interface > Chat je nová možnost vypnout si komunikaci spojenců a ponechat pouze all chat. Riot zvažuje i implementaci vypnutí chatu před a po hře.
Opravy chyb
- Passivka Qiyanina W - Terrashape nyní správně spouští Liandry's Torment.
- Galiův E - Justice Punch již nezůstává v říši mrtvých, pokud byl seslán během vstupu/vycházení z Mordekaiserova R - Realm of Death.
- Corkiho Passivka - Hextech Munitions's The Package se již nespawnuje jen v Mordekaiserově R - Realm of Death, pokud byl v době spawnu Corki zatracený.
- Rammusovo Q - Powerball a Lucianovo R - The Culling se již nedá přerušit CC efekty, pokud na sobě mají šampioni štít z Edge of Night, Banshee's Veil nebo Morganina E - Black Shield.
- Vision Score se nyní správně aktualizuje v popisku Trinketu.