Nový patch je tu a přináší dva očekávané reworky junglerů. Schopnosti Taliyah a Olafa si prošly řadou změn. Riot také balancuje několik postav a do hry míří stovky výzev. Pojďme se na změny podívat podrobně.


Obsah


Nové EDG a High Noon skiny

Co by to byl patch bez nových skinů. Tentokrát si jich Riot připravil celkem 11 včetně prestižní verze pro Talona. Podívat se na ně můžete ve zvláštním článku.


Výzvy

Do hry zamíří velké množství výzev. O jejich příchodu jsme informovali například zde a zde.


Rework Olafa a Taliyah

Olaf

  • AD za úroveň zvýšeno: 3,5 → 4,7.
  • Zdraví za úroveň zvýšeno: 100 → 105.
  • Mana za úroveň zvýšena: 42 → 60.
  • Berserker Rage (pasivka)
    • Přepočet změněn a maximální efektivita je při 30% zdraví a méně.
    • Maximum attack speedu upraveno: 99% → 40-100% podle úrovně.
    • [Nové]: Nyní přidává 10-30% life stealu podle úrovně a chybějícího zdraví.
  • Undertow (Q)
    • Poškození sníženo: 80/125/170/215/260 → 60/110/160/210/260.
    • Minimální dosah zvýšen: 300 → 425 jednotek.
    • Cena změněna: 60 → 40/45/50/55/60 many.
    • Cooldown prodloužen: 7 → 9 vteřin.
    • Při sebrání sekery lze schopnost použít znovu. Nejdříve ovšem jednou za 3 vteřiny (čas lze snížit pomocí ability haste).
    • Vylepšen průchod skrze monstra při hození seker v jungli.
  • Tough it Out (W) – dříve Vicious Strike
    • [Nové]: Resetuje Olafův základní útok.
    • [Nové]: Olaf získá 10/45/80/115/150 (+25% Olafovo chybějícího zdraví (maximálně 30% zdraví)) štítu na 2,5 vteřiny.
    • [Odstraněno]: Nepřidává life steal.
    • [Odstraněno]: Již nezvyšuje léčení podle chybějícího zdraví.
    • Attack speed snížen: 50/60/70/80/90% na 6 vteřin → 40/50/60/70/80% na 4 vteřiny.
    • Cooldown snížen: 16 → 16/14,5/13/11,5/10 vteřin.
  • Ragnarok (R)
    • [Nové]: Útoky do šampionů pomocí základních útoků a E prodlužují trvání ultimátky o 2,5 sekundy. Takto lze prodlužovat trvání schopnosti do nekonečna.
    • Trvání ultimátky zkráceno: 6 → 3 vteřiny.
    • [Odstraněno]: Bonusové statistiky již nejsou při aktivaci zrušeny.
    • Bonusové AD změněno: 15/20/25 (30% AD) → 10/20/30 (+25% AD)

Taliyah

  • Základní zdraví sníženo: 530 → 500
  • Základní rychlost pohybu snížena: 335 → 330.
  • Regenerace many snížena: 9,34 + 0,85 za úroveň → 8 + 0,8 za úroveň.
  • Základní mana zvýšena: 425 → 470.
  • Regenerace zdraví snížena: 7 → 6,5.
  • Základní armor snížen: 20 → 18.
  • Rock Surfing (P)
    • Bonusová rychlost pohybu u zdi mimo boj změněna: 20 – 45% podle úrovně → 10/20/35/55% na úrovních 1/9/12/15.
    • Čas po který bonus rychlosti trvá po oddálení od zdi prodloužen: 1 → 2,5 vteřiny.
  • Threaded Volley (Q) – základní
    • Cena změněna z 50/60/70/80/90 na 60/65/70/75/80 many.
    • Cooldown snížen: 7/6/5/4/3 vteřiny → 6,5/5,5/4,5/3,5/2,5 vteřiny.
    • Poškození jednoho kamene změněno: 70/95/120/145/170 (+45% AP) → 38/61/84/107/130 (+50% AP)
      • Snížení poškození po zásahu prvním kamenem zvětšeno: 50% → 60% redukce.
    • Poškození všech kamenů změněno: 210/285/360/435/510 (+135% AP) → 98.8/158.6/218.4/278.2/338 (+130% AP)
      • Snížené poškození dalších kamenů do jungle monster zvýšeno: 25% → 60%
    • [Nové]: Nyní uděluje plošné poškození v oblasti 175 jednotek (cca 1,6× Teemo).
    • [Nové]: Schopnost nyní uděluje dalších 30 (+ 10% AP) poškození do monster.
    • [Nové]: Lze nyní vykouzlit ve stázi.
  • Threaded Volley (Q) – vykouzlení na využité zemině
    • [Nové]: Vykouzlení na již využité zemině způsobí vystřelení jednoho kamene, který udělí dvojnásobné poškození (76/122/168/214/260 (+100% AP)) do primárního cíle, udělí poškození v okruhu 225 jednotek a zpomalí všechny zasažené cíle o 30/35/40/45/50% na 2 vteřiny.
    • [Nové]: Využitá zemina má nové efekty, animace a ikonku.
    • Cena schopnosti na využité zemině zvýšena: 1 → 20 many.
    • Cooldown schopnosti na využité zemině snížen: 1 → 0,75 vteřiny.
    • Průměr využité zeminy zvýšen: 300 → 400 jednotek
    • Trvání využité zeminy prodlouženo: 25 → 30 vteřin.
    • Velikost využité zeminy na Howling Abbys odpovídá rozměrům na Summoner’s Riftu.
  • Seismic Shove (W)
    • [Odstraněno]: Nově neuděluje poškození.
    • Prodleva před odchozením snížena: 0,8 → 0,75 vteřiny.
    • Rozsah schopnosti zvýšen: 200 → 225 jednotek.
    • Cooldown snížen: 16 – 12 → 14/12,5/11/9,5/8 vteřin.
    • Cena snížena: 70 – 100 → 40/30/20/10/0 many.
  • Unraveled Earth (E)
    • Cooldown zvýšen: 16/14/12/10/8 → 16/15/14/13/12 vteřin.
    • Poškození při skoku skrz kámen zvýšeno: 50/75/100/125/150 (+40% AP) → 60/105/150/195/240 (+60% AP)
    • Maximální poškození při výbuchu změněno: 155/186/217/148/279 (+30% AP) → 62,5/112,5/162,5/212,5/262,5 (+75% AP)
    • Zpomalení zesíleno: 20% (+4% AP) → 20/22/24/26/28%.
    • Poškození při výbuchu kamenů změněno: 50/60/70/80/90 (+30% AP) → 25/45/65/85/105 (+30% AP)
    • Snížené poškození dalších kamenů upraveno: 15% → 25%.
    • [Nové]: Kameny udělují stun na jednu vteřinu, pokud skrz ně skáče (dash) nepřítel.
    • [Nové]: Monstra obdrží stun vždy na maximální možnou dobu.
    • Počet řádků do dálky zvýšen: 4 → 6
    • Počet sloupců do šířky zmenšen: 6 → 4
    • Vytvoření sloupců zpomaleno: 0,1 → 0,17 vteřiny za sloupec.
    • [Odstraněno]: Prodleva při vykouzlení a vytvoření prvního kamene.
    • Trvání kamenů prodlouženo: 4 → 5 vteřin.
    • Poškození po čtyřech sekundách odebráno.
  • Weaver’s Wall (R)
    • Dosah změněn: 3000 – 6000 → 2500 – 6500 jednotek.
    • [Odstraněno]: Ublížení Taliyah již nepřeruší jízdu na zdi.
    • [Nové]: Nelze vykouzlit v boji po dobu 3 sekund od posledního uděleného poškození do šampiona nebo struktury.
    • Kliknutí na mapu způsobí, že Taliyah seskočí ze zdi směrem k myši až do maximální možné vzdálenosti.
    • Dosah skoku zvýšen: 400 → 700 jednotek.
    • Rychlost skoku zvýšena: 1000 → 1200.
    • Skok by měl být lépe použitelný při překonávání zdí poblíž.

Balanční změny

Šampioni

Ahri

  • Charm (E)
    • Cololdown zvýšen: 12 → 14 vteřin.
  • Spirit Rush (R) 
    • Cooldown zvýšen: 130/105/80 → 140/115/90 vteřin.

Braum

  • Concussive Blows (P)
    • Cooldown aplikování stacků na nepřítele snížen: 8/7/6 → 8/6/4 vteřiny.
  • Unbreakable (E) 
    • Redukce poškození zvýšena: 30/32,5/35/37,5/40% → 35/40/45/50/55%.

Hecarim

  • Rampage (Q)
    • AD přepočet zvýšen: 85% → 90%.
  • Spirit of Dread (W)
    • Cooldown snížen: 18 → 14 vteřin.

Master Yi

  • Highlander (R)
    • Bonusový attack speed snížen: 25/45/65% → 25/35/45%.

Nidalee

  • Základní zdraví sníženo: 570 → 540.

Pyke

  • Gift of the Drowned Ones (P)
    • Uchované poškození od nepřátel zvýšeno: 40% → 45%.
  • Bone Skewer (Q)
    • Cena zvýšena: 50/55/60/65/70 → 74/78/82/86/90 many.
    • [Nové]: Mana se Pykovi vrátí, pokud trefí šampiona.
    • Navrácení many při zásahu šampiona nebo přerušení vyčarování zvýšeno: 50% → 75%.
  • Death From Below (R)
    • Cooldown snížen: 120/100/80 → 100/85/70 vteřin.
    • [Odstraněno]: Pyke již nezíská peníze za zabití šampiona pomocí ultimátky. Pouze část za asistenci.
    • [Odstraněno]: Pyke již nezíská peníze, pokud by jeho již vyčarovaná ultimátka zabila v dané oblasti nepřítele.

Renata Glasc

  • Základní armor snížen z 29 na 27.
  • Leverage (P)
    • Poškození změněno:
      • Původní: [1-3,5% (lvl 1-13) (+1% za 100 AP)]
      • Nové: [1-2% (Lvl 1-9)(+2% za 100 AP)]

Renekton

  • Zdraví za úroveň zvýšeno: 92 → 97.
  • AD za úroveň zvýšeno: 375 → 4,15.
  • Battle Roar (W)
    • Cooldown změněn: 13/12/11/10/9 → 16/14/12/10/8.
    • Celkové poškození schopnosti zvýšeno: 10/30/50/70/90 (+75% AD) → 10/40/70/100/130 (+75% AD)
    • Celkové poškození vylepšené schopnosti zvýšeno: 15/45/75/105/135 (+75% AD) → 15/60/105/150/195 (+75% AD)
    Dominus (R)
    • Základní poškození zvýšeno: 40/80/120 (+10% AP) → 50/100/150 (+10% AP)

Rengar

  • Battle Roar (W)
    • Bonusové poškození do monster sníženo: 85 – 150 → 65 – 130.

Shyvana

  • Burnout (W)
    • Nepřátelé, kteří vstoupí do Shyvany E, jsou označeni.

Sion

  • Glory in Death (P)
    • Nyní uděluje 40% poškození do struktur (věže, inhibitory, nexus).

Thresh

  • Damnation (P)
    • AP a Armor za získanou duši zvýšeny z 0,75 na 1.
  • Dark Passage (W)
    • Velikost štítu zvětšena: [60-180 (+1 za duši)] → 60 – 180 (+2 za duši)

Varus

  • Living Vengeance (pasivka)
    • Attack speed za zabití miniona zvýšen:
      • Původní: [10/15/20% (+15% bonus AS)]
      • Nový: [10/15/20% (+20% bonus AS)]
    • Attack speed za zabití šampiona zvýšen:
      • Původní 40% (+30% bonus AS)
      • Nový: 40% (+40% bonus AS)
  • Blighted Quiver (W)
    • Poškození za zásah zvýšeno: 7/10,5/14/17,5/21 (+30% AP) → 7/12/17/22/27 (+30% AP).

Předměty

Hullbreaker

  • Defenzivní statistiky postav na blízko změněny: 20-60 podle úrovně → 10 (na úrovních 1-11) a poté 20/35/43/51/59/67/75 (na úrovních 12-18)
  • Defenzivní statistiky postav na dálku změněny: 10-30 podle úrovně → 5 (na úrovních 1-11) a poté 10/17,5/21,5/25,5/29,5/33,5/37,5 (na úrovních 12-18)
  • Bonusové poškození do věží se nyní aplikuje při útoku.