Patch 12.23 - změny ve hře
Ve výběru postav si můžete prohodit se spoluhráčem pořadí.
Letošní rok uzavírá patch 12.23. Jeho obsah nám bude muset vystačit na celý měsíc, naštěstí je novinek hodně. Kromě balančních úprav se dočkáme přepracovaného ARAMu, a také možnosti prohodit si pořadí výběru postav se spoluhráčem. Pojďme se na změny podívat podrobně.
Obsah
- Zimní skiny
- Plánování objectivů
- Změny v Jungli
- ARAM
- Mýtický obchod
- Výběr postav
- Další změny
- Balanční úpravy
Nové zimní skiny
Na PBE jsou dostupné nové zimní skiny Winterblessed. Podívat se na ně můžete v našem zvláštním článku.
Plánování objectivů
Novinka v podobě hlasování o objectivech se moc neuchytila. V následujícím patchi se proto lehce upraví.
- Hlasování již nepůjde odstartovat pomocí pingu přes tab.
- Hlasování půjde spustit nejdříve 75 (dříve 90) vteřin před spawnutím cíle.
- Hlasování se již neobjeví automaticky 30 sekund před spawnutím cíle.
Jungle
Upraveny statistiky společníků v jungli.
- AD společníka změněno: 20 (+15% AD) (+10% AP) (+4% bonusového zdraví) → 16 (+15% AD) (+10% AP) (+3% bonusového zdraví) (+10% bonusového armoru) (+10% bonusového magic resistu)
- Po prvním vylepšení společníci sní dvě odměny za velké monstrum z jungle.
- Odměna za pamlsek snížena: 50 → 35 zlata
- Bonusové poškození do epických monster již neplatí.
Změní se také statistiky jednotlivých kempů.
- Dosah útoků žáby snížen: 175 → 150 jednotek
- Dosah útoků raptorů snížen: 300 → 200 jednotek
- Zvětšen prostor, kam lze zavést monstra v jungli.
- Zvýšen přepočet expů podle úrovně 1-9: 1/1/1,025/1,075/1,15/1,15/1,25/1,25/1,35 → 1/1/1,025/1,075/1,2/1,2/1,3/1,3/1,45
ARAM
Nově se upravila délka, po kterou budete mrtví podle vaší úrovně. Na ARAM se dostane brzy mnohem více změn, které jsme sepsali do zvláštního článku.
- +2 vteřiny na 3. úrovni
- +5 vteřin na 4.-8. úrovni
- +4 vteřiny na 9. úrovni
- +3 vteřiny na 10.-18. úrovni.
Zároveň o víkendu 10. a 11. prosince proběhne speciální ARAM Clash. Ve všech hrách budou mít hráči k dispozici dvojici rerollů. Zároveň za účast získáte speciální ikonku. Vstup je zdarma, lístek kupovat nemusíte.
Mýtický obchod
Před koncem roku bude v mýtickém obchodě k dispozici tento obsah.
- Prestige Arcade Caitlyn
- Prestige PROJECT Sylas
- Hextech Rammus
- Hextech Kassadin
- Ashen Graveknight Mordekaiser
- Ashen Graveknight Mordekaiser Mythic Chroma + ikonka (Emberwoken)
- Ashen Graveknight Mordekaiser Emote
- Anima Squad 2022 Grab Bag
- Star Guardian 2022 Grab Bag
- Anima Squad 2022 Mythic Essence ikonka
- Star Guardian 2022 Mythic Essence ikonka
- MSI High Noon 2022 Mythic Essence ikonka
- Steel Valkyrie 2022 Mythic Essence ikonka
- Worlds 2022 Mythic Essence ikonka
- Eclipse Knights 2022 Mythic Essence ikonka
- Ocean Song 2022 Mythic Essence ikonka
Z obchodu naopak zmizí Prestige Star Guardian Neeko a Prestige Conqueror Jax
Výběr postav a runy
Nově bude ve výběru postav připravená runová stránka ušitá na míru vašemu šampionovi a zvolené roli. Tato runová stránka bude dostupná kdykoliv a po hře si ji můžete jedním tlačítkem přidat mezi uložené stránky.
Velkou novinkou je změna pořadí výběru postav. Se spoluhráčem se budete moci vyměnit už při oznámení zamýšlené postavy, tedy ještě před banovací fází. Okno pro změnu pořadí zůstane otevřeno až do chvíle finálního výběru vaší postavy. Tato funkce bude aktivována na všechny fronty s draftovým výběrem. Stále půjde vyměnit také pouze šampiony bez změny pozice.
Anonymní pojmenování postav změněno z Ally 1-5 na Grmp, Murk Wolf, Raptor, Krug a Scuttle Crab.
Další změny
- Na konci sezóny dojde k rozdání Malzahar skinu za level 5 poct.
- Na ARAMu budete považování za AFK po 90 vteřinách (dříve 120 vteřin).
- Ve výběru postav je nově v základu zvolená kategorie řazení podle oblíbených. Pokud nemáte šampiony v oblíbených, zobrazí se všechny postavy podle abecedy.
- Předvolba filtru ve výběru postav je uložena napříč hrami.
- Zmenšena velikost pingu.
- Upraven ping “push”
- Upraveny efekty a vzhled ikonek pingů.
- Krvácení z předmětu Death’s Dance již nepřeruší recall
- Ultimátka u skinu Empyrean Pyke nemá řadu efektů, pokud máte vypnutou možnost “Eye Candy” v nastavení.
Balanční změny
Šampioni
Amumu
- Růst zdraví za úroveň zvýšen: 89 → 100
- Bandage Toss (Q)
- cena zvýšena: 30-50 → 40-60 many
- Despair (W)
- poškození podle zdraví cíle zvýšeno: 1/1,15/1,3/1,45/1,6% → 1/1,25/1,5/1,75/2%
- Tantrum (Q)
- Poškození zvýšeno: 85/110/135/160/185 (+ 50% AP) → 80/110/140/170/200 (+ 50% AP)
Dr. Mundo
- AD za úroveň sníženo: 3,5 → 2,5
- Základní magic resist snížen: 32 → 29
- Magic resist za úroveň zvýšen: 2,05 → 2,3
- Základní attack speed snížen: 0,72 → 0,67
- Goes Where He Pleases (P)
- Snížení zdraví při ztrátě nádoby oslabeno: 7% → 3%
- Vyléčení podle maximálního zdraví po sebrání nádoby oslabeno: 8% → 4%
- Regenerace podle maximálního zdraví změněna: 0,8-1,6% (lineárně) → 0,4-2,5% (nelineárně, maximum na úrovni 11)
- Infected Bonesaw (Q)
- Cena zvýšena: 50 → 60 zdraví
- Heart Zapper (W)
- Cena zvýšena: 5% → 8% aktuálního zdraví
- Vyléčení z šedé zdraví bez zásahu cíle zvýšeno: 0% → 50%
- Poškození uložené jako šedé zdraví změněno: 25/30/35/40/45% → 80-95% podle úrovně do 0,75 vteřin, poté 25% z této hodnoty
- Trvání zkráceno: 4 → 3 vteřiny.
- Blunt Force Trauma (E)
- Pasivní AD zvýšeno: 15/20/25/30/35 + 25/30/35/45/45 podle chybějícího zdraví → 2,5/3/3,5/4/4,5% maximálního zdraví
- Poškození do monster sníženo: 200% → 150%
- cena zvýšena: 10/20/30/40/50 → 20/30/40/50/60 zdraví
- Cooldown zvýšen: 8/7,5/7/6,5/6 seconds → 9/8,25/7,5/6,75/6 vteřin
- Maximum Dosage (R)
- [Odstraněno]: bonusové AD
- Regenerace chybějícího zdraví zvýšena: 8/11,5/15% → 15/20/25%
- [Nové]: při třetím vylepšení schopnosti jsou léčivé efekty posíleny o 5% za každého nepřátelského šampiona v okolí.
K’Sante
- Regenerace zdraví zvýšena: 8,5 → 9,5
- Růst zdraví zvýšen: 104 → 108
- Footwork (E)
- Schopnost nově částečně resetuje základní útok. Při aktivaci ultimátky úplně resetuje základní útok.
- Pokud je K’Sante blízko zdi, nově může přeskočit na druhou stranu.
Kassadin
- Null Sphere (Q)
- Štít posílen: 60/90/120/150/180 (+ 40% AP) → 80/110/140/170/200 (+ 30% AP)
- Štít se nově objeví hned při vykouzlení.
Malphite
- Ground slam (E)
- základní poškození zvýšeno: 60/95/130/165/200 (+60% AP) (+30% Armor) → 70/110/150/190/230 (+60% AP) (+40% Armor)
- Cena snížena: 50/55/60/65/70 → 50 many na všech úrovních
Kayn
- The Darkin Scythe (P)
- Shadow Assassin – bonusové poškození zvýšeno: 8-30% → 13-40%
- Shadow Step (E)
- Léčení podle bonusového AD zvýšeno: 35% → 45%
Lilia
- Blooming Blows (Q)
- Magické poškození sníženo: 35/50/65/80/95 (+40% AP) → 40/50/60/70/80 (+40% AP)
- True damage na kraji schopnosti sníženo: 35/50/65/80/95 (+40% AP) → 40/50/60/70/80 (+40% AP)
Maokai
- Sap Magic (P)
- Přepočet léčení zvýšen: 4-10% → 4-12%
- Bramble Smash (Q)
- základní poškození zvýšeno: 65/110/155/200/245 →70/120/170/220/270
- bonusové poškození do monster zvýšeno: 80/100/120/140/160 → 120/140/160/180/200
Mordekaiser
- Darkness Rise (P)
- maximální poškození do monster za sekundu sníženo: 180 → 28-164
- Nově vytváří stack pasivky jen při zásahu velkých monster.
Cho’Gath
- Carnivore (P)
- obnovení many posíleno: 3,5 – 7,75 → 4,7 – 9,5
- Feral Scream (W)
- základní poškození zvýšeno: 75/125/175/225/275 → 80/135/190/245/300
- Feast (R)
- cooldown snížen: 80 → 80/70/60 vteřin
Shyvana
- Flame Breath (E)
- on-hit přepočet poškození snížen: 3,5% → 3% maximálního zdraví
Sion
- Základní mana zvýšena: 330 → 400
- Růst many za úroveň zvýšen: 42 → 52
- Decimatin Smash (Q)
- Minimální základní poškození zvýšeno: 30/50/70/90/110 → 40/60/80/100/120 (maximální poškození nezměněno)
Syndra
- Force of Will (W)
- vylepšení schopnosti na true damage z pasivky změněno: 15% + 1,5% za 100AP → 12% + 2% za 100 AP
- Scatter the Weak (E)
- cooldown zvýšen: 15 → 17 vteřin
- AP přepočet snížen: 55% → 45%
Tahm Kench
- Am Acqiuired Taste (P)
- Poškození má nyní navíc 2% AP přepočet za 100 bonusového zdraví.
- Tongue Lash (Q)
- AP přepočet poškození zvýšen: 90% → 100%
- přepočet vyléčení zvýšen: 3/3,5/4/4,5/5% →5/5,5/6/6,5/7% chybějícího zdraví
- Abyssal Dive (W)
- AP přepočet zvýšen: 125% → 150%
- Thick skin (E)
- Uuložené poškození skrze šedé životy zvýšeno: 13/21/29/37/45% → 15/23/31/39/47%
- Uložené poškození skrze šedé zivoty poblíž více nepřátel zvýšeno: 40/42,5/45/47,5/50% → 42/44/46/48/50%
- Devour (R)
- Štít se nyní snižuje o 50 za každých 0,25 vteřiny.
- AP přepočet poškození zvýšen: 5% za 100 AP → 7% za 100 AP
Trundle
- Základní attack speed snížen: 0,67 → 0,6
- Subjugate (R)
- celkové poškození sníženo: 20/27,5/35% → 20/25/30% maximálního zdraví
Yuumi
- Bop ‘N’ Block (P)
- Cooldown prodloužen: 14-6 → 18-6 vteřiny (podle úrovně)
- Final Chapter (R)
- Trvání stunu zkráceno: 1,75 → 1,25 vteřiny
Zac
- Cell Division (P)
- léčení posíleno: 4/4,75/5,5/6,25% → 4/5/6/7% maximálního zdraví (podle úrovně ultimátky)
- Stretching Striker (Q)
- léčení posíleno: 2,5% → 4% maximálního zdraví
- cooldown snížen: 15/13,5/12/10,5/9 → 14/12,5/11/9,5/8 vteřin
Zeri
- Rychlost pohybu zvýšena: 325 → 330
- Základní AD zvýšeno: 50 → 53
- Armor zvýšen: 20 → 24
- Zdraví zvýšeno: 600 → 630
- Attack speed přepočet zvýšen: 0,568 → 0,625
- Zdraví za úroveň zvýšeno: 109 → 115
- Living Battery (P)
- Trvání štítu zkráceno: 3 → 2 vteřiny
- Plně nabitý útok má větší AP přepočet: 90% → 110% AP
- Burst Fire (Q)
- Dosah snížen: 825 → 750 jednotek
- Přepočet Attack Speedu na AD zvýšen: 60% → 70%
- Základní poškození zvýšeno: 8/11/14/17/20 → 15/18/21/24/27
- AD přepočet zvýšen: 100/105/110/115/120% AD → 104/108/112/116/120% AD
- Ultrashock Laser (W)
- Druh poškození změněn: magické → fyzické
- Poškození změněno: 20/55/90/125 (+100% AD)(+40% AP) → 20/60/100/140/180 (+130% AD)(+25% AP)
- Rychlost vykouzlení změněna: 2,5× attack speedu → 0,55-0,3 vteřiny podle attack speedu
- Rychlost projektilu zvýšena: 2200 → 2500
- Rychlost vykouzlení paprsku prodloužena: 0,75 → 0,85 vteřiny
- Spark Surge (E)
- Cena změněna: 80 → 90/85/80/75/70 many
- Cooldown snížen: 24/22,5/21/19,5/18 → 22/21/20/19/18 vteřin.
- [Nové]: Po dalších 5 vteřin dává Zeri Q bonusové magické poškození do prvního cíle a kulky ho prorazí skrz.
- Bonusové magické poškození: 20/22/24/26/28 (+20% AP)(+12% bonus AD)
- [Nové]: Uděluje až 65% bonusové poškození při kritickém zásahu.
- Snížení poškození při střelbě skrz víc nepřátel změněno: 40/70/80/90/100% → 80/85/90/95/100%
- Útoky a schopnosti snižují cooldown o 0,5 vteřiny (1,5 při kritickém zásahu).
- Odhalení okolí při skoku skrz zdi zvýšeno: 850 → 1500 jednotek
- Lightning Crash (R)
- [Odstraněno]: Bonusové magické poškození
- Dosah blesků zvýšen: 450 → 650 jednotek
- Magické poškození při aktivaci zvýšeno: 150/250/350 (+80% AP)(+80% bonus AD) → 175/275/375 (+110% AP)(+100% bonus AD)
- Pokud ultimátka zasáhne alespoň jednoho šampiona, Zeri získá 10% k rychlosti pohybu, 30% attack speedu a její útoky poškozují skrze blesk okolí na 5 sekund. Střelba do nepřátel přidá 1,5 sekundy k trvání tohoto efektu (až 5 sekund v záloze maximálně).
- Zásah šampiona dá Zeri 1 stack (kritické poškození 3 stacky) Overcharge na 1,5 vteřiny. Zeri získá 0,5% k rychlosti pohybu za každý stack (bez omezení počtu stacků).
Předměty
Ravenous Hydra
- Už nedává omnivamp za stack.
- AD přepočet snížen: 60%/30% → 50%/25%
Sunfire Aegis
- Cena snížena: 2800 → 2700 zlata
- Cena za dokončení snížena: 1000 → 900 zlata
- Zdraví zvýšeno: 400 → 500 HP