Přichází předsezóna, která nás připraví na rok 2023. Změní se hlavně systém kolem junglení. Změn je opravdu hodně, tak si přineste sváču a pohodlně se usaďte.

Obsah patche

Nové skiny

Do hry se během následujících dní dostanou nové Space Groove skiny. Prohlédnout si je můžete v našem starším článku.


Návrat Chemtech draka

Zelený drak se vrací do hry se zcela novým efektem za zabití i s novými úpravami mapy.

Drak, buff a soul

  • Chemtech drak: Pokud zdraví Chemtech draka klesne pod polovinu, získá drak 33% odolnost proti poškození a o 50% vyšší poškození. Drak uděluje fyzické poškození o výši 100% AD + 4% zdraví cíle.
  • Chemtech Buff: Za zabití Chemtech draka získá váš tým buff, který přidává 5% k Tenacity a 5% k síle léčení a štítů.
  • Chemtech Soul: Hráči získají buff, který přidává 10% odolnost proti poškození a 10% vyšší poškození, pokud mají méně než polovinu HP.

Chemtech Rift

V případě, že se Chemtech drak objeví ve hře jako třetí drak v pořadí, změní se mapa na Chemtech rift a upraví se efekt rostlin.

  • Honeyfruits (zelená rostlina) kromě léčení přidá také štít a už nezpomalí.
  • Blast Cones (červená rostlina) nyní odráží šampiony do dvojnásobné vzdálenosti.
  • Firelight Bloom (modrá rostlina) nyní kromě výseče odhalí i okolí. Spojenci získají ve směru odhalené výseče bonusovou rychlost pohybu a všem odhaleným nepřátelským wardám se sníží HP na 1.

Změny v jungli

V této předsezóně se ze všech rolí dočká nejvíce změn jungle.

Kempy v jungli

  • Když velké monstrum zemře, jeho malí pomocníci jsou označení značkou smrti. Po 10 sekundách, když na kemp nikdo neútočí, označená monstra zemřou.
  • Jungleři nyní udělují o 20% více poškození do monster na své straně jungle (s výjimkou true damage). V nepřátelské jungle se tento bonus nezapočítává.
  • Pokud má jungler zvířecího pomocníka, všechna velká monstra nyní po smrti vyléčí junglera za [27 + 3 za úroveň (zvýšeno až o 225% na základě chybějících HP)]. Toto léčení se objeví ve formě projektilu, který 0,3 sekundy po zabití monstra přiletí k junglerovi.

Zlato a zkušenosti

  • Jungleři získají pouze 75% zkušeností z minionů na linkách, dokud se jejich zvířecí pomocník poprvé nevyvine (s výjimokou situace, kdy je jungler pozadu oproti průměrnému zlatu ve hře).
  • Odměna za velká monstra bude snížena o 15 zlata pro všechny ne-junglery.
  • Zkušenosti za velká monstra pro ne-junglery byly sníženy o 15 (s výjimkou Ancient Kruga, u něj jsou sníženy o 12).
  • Junglerům se zvířecím pomocníkem přidávají velká monstra o 15 zkušeností víc.

Balanční úpravy kempů

Blue Sentinel

  • HP zvýšeny: 1850 → 2300
  • AD sníženo: 78 → 66
  • [Nové] On-Hit poškození: Blue Sentinel nyní uděluje poškození 5% současných HP cíle v každém útoku.

Gromp

  • HP zvýšeny: 1650 → 2200
  • AD sníženo: 74 → 70
  • Range snížena: 200 → 175
  • [Nové] On-Hit poškození: Žába nyní uděluje poškození 5% současných HP cíle v každém útoku.
  • [Odstraněno] Žába už neléčí šampiona, který ji zabil.

Krugs

  • HP velkého golema zvýšeny: 1050 → 1350
  • AD velkého golema sníženo: 74 → 57
  • [Nové] On-Hit poškození: Velký golem nyní uděluje poškození 3% současných HP cíle v každém útoku.
  • HP Golema zvýšeny: 500 → 650
  • Čas Animace smrti Velkého golema a Golema/oživení mini golemů snížen: 1,3 sekundy → 1 sekunda
  • [Odstraněno] Po smrti velkého golema se objeví 4 mini golemové místou 2 golemů.
  • [Nové] Zabití velkého golema se nyní počítá jako 2 CS (Za celý kemp stále dostanete 4 CS).

Murk Wolves

  • HP většího vlka zvýšeny: 1200 → 1600
  • AD většího vlka sníženo: 35 → 30
  • [Nové] On-Hit poškození: Velký vlk nyní uděluje poškození 3% současných HP cíle v každém útoku.
  • HP malých vlků sníženo: 480 → 630

Raptors

  • HP velkého kuřete zvýšeny: 800 → 1100
  • AD velkého kuřete sníženo: 20 → 17
  • [Nové] On-Hit poškození: Velké kuře nyní uděluje poškození 3% současných HP cíle v každém útoku.
  • HP menších kuřat zvýšeny: 425 → 500
  • AD malých kuřat sníženo: 10 → 7

Red Brambleback

  • HP zvýšeny: 1850 → 2300
  • AD sníženo: 78 → 66
  • [Nové] On-Hit poškození: Red Brambleback nyní uděluje poškození 5% současných HP cíle v každém útoku.

Rift Herald

  • Zkušenosti pro šampiony v okolí 600 jednotek zvýšeny: 200 → 300
  • Výpad prvního Heralda snížen: 2000 → 1500

Rift Scuttler

  • Čas prvního spawnu prodloužen: 3:15 → 3:30
  • HP na první úrovni zvýšeno: 1050 → 1550
  • [Odstraněno] Krab už nemá štít.

Indikátory leashe

Všechny kempy v jungli nyní zobrazují indikátor, kam až jsou monstra ochotná dojít, než začne klesat jejich ukazatel trpělivosti. Mění se také některé mechaniky.

  • Soft reset: Poté, co monstra ztratí všechnu trpělivost, dojde k soft resetu – monstrum se začne vracet do kempu, léčit se za 6% svých maximálních HP každou sekundu a začnou ignorovat všechny nepřátele mimo svůj dosah útoků. Pokud do monster zaútočí někdo uvnitř indikátoru leashe, ukončí soft reset a obnoví část trpělivosti. Po 6 sekundách, během kterých do monstra nikdo neútočil, dojde k Hard resetu – monstrum se vrátí do původní pozice a rychle se vyléčí, ignoruje přitom všechny útočníky.
  • Během soft resetu se monstra pohybují pomaleji, během hard resetu jsou rychlejší.
  • Monstra nyní nebudou ztrácet trpělivost 1,5 sekundy poté, co do nich zaútočil šampion uvnitř indikátoru leashe.
  • Monstra nyní začnou obnovovat svoji trpělivost po 2 sekundách poté, co přijdou zpět do své zóny leashe.
  • Trpělivost malých monster bude vždy stejná, jako trpělivost velkého monstra v kempu, pokud je živé a v blízkosti alespoň 700 jednotek.
  • Délka leashe snížena:
    • Blue Sentinel: 1000 → 650
    • Gromp: 700 → 450
    • Krugs: 900 → 650
    • Murk Wolves: 800 → 650
    • Raptors: 800 → 650
    • Red Brambleback: 1000 → 650
    • Rift Herald: 1200 → 1100

Doporučená cesta junglerů

Na minimapě se nyní na začátku hry objeví doporučené pořadí jednotlivých kempů. Jedná se pouze o doporučení, které nikdo nemusí dodržovat.


Zvířecí pomocníci

Každého junglera bude nově doprovázet jeden ze tří zvířecích pomocníků. Místo klasických předmětů pro junglery si nyní hráči pořídí jednoho ze tří pomocníků. Zabíjením monster a nepřátelských šampionů pro svého pomocníka získáváte pamlsky, pomocí kterých se postupně vyvíjí.

Útoky zvířecích pomocníků

  • Pomocníci útočí rychlostí 1 útok za sekundu a udělují 20 (+4% bonusových HP)(+15% AP)(+10% AD). Poté, co jejich jungler přestane útočit, zaútočí pomocníci ještě 2× a poté přestanou.
  • Pomocníci léčí svého junglera za 70% poškození, které udělují.
  • Poškození do kempu zdálky přikáže pomocníkovi skočit do kempu a zaútočit.

Regenerace many zvířecích pomocníků

  • Pomocníci poskytují svému junglerovi vyšší regeneraci many, pokud jsou v jungli nebo v řece.

Postup pomocníků

Zabíjením kempů a nepřátelských šampionů záskáváte pro svého pomocníka pamlsky. Jakmile jich nasbíráte dostatek, pomocník postoupí na další úroveň vývoje, celkem se mohou vyvinout dvakrát.

  • Za každé zabité velké monstrum a nepřátelského šampiona získáte 1 pamlsek
  • Před posledním vývojem se vám “dočasně uloží” 1 pamlsek každých 60 sekund.
  • Po posledním vývoji se vám “dočasně uloží” 1 pamlsek každých 90 sekund.
  • Pokud zabijete monstrum či šampiona a máte k dispozici dočasně uložené pamlsky, získáte místo jednoho pamlsku dva a navíc 50 zlata. Jeden váš dočasně uložený pamlsek poté zmizí.

Vývoj pomocníků

Každý pomocník se může během hry dvakrát vyvinout a získá následující bonusy:

  • První evoluce
    • Smite nyní uděluje 900 true damage do monster.
    • Smite lze nyní použít na nepřátelské šampiony, uděluje 80-160 (podle úrovně) true damage a zpomaluje cíl o 20% na 2 sekundy.
    • Jungle předmět zůstane ve vašem inventáři.
    • Pomocník se viditelně vyvine.
    • Smite ikona se změní.
  • Druhá evoluce
    • Smite nyní uděluje 1200 true damage do monster a navíc polovinu tohoto poškození do všech monster v okolí.
    • Hráči získají bonusy podle druhu pomocníka, kterého si vybrali
    • Jungle předmět zmizí z inventáře.
    • Pomocník se viditelně vyvine.
    • Smite ikona se změní.

Jednotliví pomocníci

Mosstomper (zelený pomocník)

  • Hráč získá štít o velikosti 75-330 (podle úrovně) po zabití kempu nebo po 10 sekundách mimo souboj. Tento štít sám od sebe nezmizí. Hráč navíc získá 20% Tenacity a odolnost proti zpomalení, dokud je štít aktivní a ještě na 3 sekundy poté, co byl zničen.
  • Protection buff: snížuje poškození od monster o 30%, pokud jsou alespoň 2 spojenci poblíž (1300 jednotek)

Scorchclaw (červený pomocník)

  • Tento pomocník sbírá stacky rychlostí 3 stacky za 0,5 sekundy nebo 100 stacků za zabití velkého monstra. Po dosažení 100 stacků zpomalí váš následující útok do nepřátelského šampiona o 30% všechny nepřátele v okolí 250 jednotek na 2 sekundy (zpomalení postupně klesá). Útok navíc uděluje true damage o velikosti 5% maximálních HP cíle během 4 sekund do původního cíle.
  • Protection Buff: snížuje poškození od monster o 30%, pokud jsou alespoň 2 spojenci poblíž (1300 jednotek)

Gustwalker (modrý pomocník)

  • Přidává 45% bonus k rychlosti pohybu poté, co šampion vejde do křoví, tento bonus postupně upadá během 2 sekund poté, co šampion křoví opustí. Tento bonus se zvýší na 60% po zabití velkého monstra.
  • Protection Buff: snížuje poškození od monster o 30%, pokud jsou alespoň 2 spojenci poblíž (1300 jednotek)

Komunikace

Riot si pro lepší komunikaci mezi spoluhráči připravil hned šest nových pingů.

Klasické pingy

Počet pingů se zvětší, nově bude jejich výběr následující:

  • Retreat
  • Push
  • On my way
  • All-in
  • Assist me
  • Hold
  • Enemy Missing
  • Bait

Vision pingy

Také druhé tlačítko, které dosud sloužilo pouze na ping “nepřítel sem vidí” dostane nové přírůstky. Oba dva nové pingy se také vážou na vizi.

  • Vision cleared – vyčištěno od nepřátelských ward (západ)
  • Enemy vision – nepřátelská warda (střed)
  • Need vision – potřebuji wardu (východ)

Hlasování o týmové spolupráci

Chystáte se na draka, heralda nebo třeba barona? Abyste se svým týmem byli na jedné vlně, objeví se po pingnutí objektivu hlasování, které funguje podobně jako surrender. V něm si tým určí, zda se pokusí objektiv sebrat, nebo se raději vyhne boji a přenechá ho nepřátelům.

Hlas junglera se bude počítat vždy za dva. Celkem 4 hlasy budou potřeba k rozhodnutí.

Pingy mimo obrazovku

Některé signály mimo vaši obrazovku se nyní objeví na okraji vašeho monitoru s indikátorem, odkud přichází. Ping “enemy missing” (otazník) se objeví vždy, ostatní se ukáží pouze v případě, že se nachází 3000 jednotek (asi 20 Teemů za sebou) od okraje vaší obrazovky.


Úpravy systému vize

Dočkáme se také úprav některých mechanik kolem wardek, takže tuto sekci klidně přeskočte, stejně je nepoužíváte.

Časovač na minimapě

I když lze zbývající čas trvání wardy zjistit, pokud na ni kliknete, nemáme k dispozici rychlý způsob kontroly. Proto se nyní ukazatel wardy na minimapě změní, pokud wardě zbývá 60 a 30 sekund.

Časovač nepřátelských wardek

Pokud dokážete nepřátelskou wardu pingnout do 10 sekund od doby, kdy jste viděli, jak byla položena, ukáže se přesný časovač, do kdy tato warda na svém místě vydrží.


Doporučené schopnosti

Toto doporučení uvidíme přímo ve hře, ukáže se nám, kterou schopnost po postupu na novou úroveň máme vylepšit. Systém bude aktuální podle posledního patche a měl by pomoct zejména nováčkům.


Změny pro topaře

Riot upraví hru tak, aby topaři rychleji dosáhli na své důležité předměty a byli dříve připraveni pomoci týmu.

  • Za miniony na midu, kteří se zrodí do čtrnácté minuty zápasu, získáte o 1 zlato méně než obvykle (nyní tento systém snižuje odměnu jen za cannon miniony, ale o 10 zlata).
  • Minioni na solo linkách dávají o 2,15 % více zkueností. Pokud jsou na lince dva šampioni, je hodnota zkušeností stejná jako v přechozích aktualizacích.

Nové a upravné předměty

Jak’Sho, The Protean (Mythic)

  • 400 HP
  • 30 Armor
  • 30 Magic Resist
  • 20 Ability Haste
  • Voidborn Resilience: Každou sekundu v souboji s šampionem získáte 2 Armor a Magic Resist, stackuje se až 8×. Na maximálním počtu stacků začnete vysávat každého nepřítele v okolí za 3% svých maximálních HP (sníženo o 30 % proti minionům a monstrům) a zvýšíte si Armor a Magic Resist o 10 % ze stacků až do konce souboje (60 sekund cooldown).
  • Mythic Passive: Přidá všem legendárním předmětům 5 Armor a Magic Resist
  • Ornnův upgrade: The Unspoken Parasite
    • 550 HP
    • 40 Armoru
    • 40 Magic Resist
    • 25 Ability Haste

Radiant Virtue (Mythic)

  • Cena: 3000 zlata
    • Recept. Aegis of the Legion + Kindlegem + Ruby Crystal
  • 400 HP
  • 30 Armor
  • 30 Magic Resist
  • 20 Ability Haste
  • Guiding Light: Po použití ultimátky se vám na 9 sekund zvýší maximální HP o 10%. Během tohoto efektu získáte i se všemi spojenci v okolo (1200 jednotek) 15 Ability Haste na neultimátní schopnosti. Spojenci se navíc vyléčí o 1% vašich maximálních HP každé 3 sekundy, zvyšuje se až na 100% podle chybějících HP šampiona. (60 sekund cooldown).
  • Mythic Passive: Přidá všem legendárním předmětům 100 HP
  • Ornnův upgrade: Primordial Dawn
    • 550 HP
    • 40 Armoru
    • 40 Magic Resist
    • 25 Ability Haste

Iceborn Gauntlet (Mythic) dříve Frostfire Gauntlet

  • Cena: 2800 → 3000 zlata
    • Recept: Sheen + Kindlegem + Chain Vest
  • 450 → 400 HP
  • 25 → 50 Armor
  • 20 Ability Haste
  • 25 → 0 Magic Resist
  • Spellblade: Po použití schopnosti udělí váš následující útok navíc 100% bonusové fyzické poškození a vytvoří ledové pole na 2,5 sekund. Nepřátelé v ledovém poli jsou zpomaleni o 15 + 0,004% vašich maximálních HP (polovinu pro postavy na dálku). Váš původní cíl je zpomalený dvojnásobně a jeho poškození proti vám je sníženo o 10% na 2,5 sekundy (1,5 sekundy cooldown).
  • Mythic Passive: Přidá všem legendárním předmětům 50 HP, 5% Tenacity a 5% odolnost proti zpomalení
  • Ornnův upgrade: Frozen Fist
    • 550 HP
    • 70 Armor
    • 25 Ability Haste

Heartsteel (Mythic)

  • Cena: 3200 zlata
    • Recept: Kindlegem + Crystalline Bracer + Giant’s Belt
  • 800 HP
  • 200% Regenerace HP
  • 20 Ability Haste
  • Colossal Consumption: Nabíjí silný útok proti nepřátelskému šampionovi během 3 sekund, pokud je ve vzdálenosti 700 jednotek. Tento nabitý útok vysaje cíl, udělí 125 + 16% vašich maximálních HP jako bonusové fyzické poškození a přidá vám navždy 10 % tohoto poškození jako maximálního zdraví (30 sekund cooldown na každý cíl).
  • Mythic Passive: Přidá všem legendárním předmětům 1% zvýšené HP a 6% velikost šampiona
  • Ornnův upgrade: Leviathan
    • 1050 HP
    • 300% Regenerace HP
    • 25 Ability Haste

Rod of Ages (Mythic)

  • Cena: 3200 zlata
    • Recept: Catalyst of Aeons + Blasting Wand + Amplifying Tome
  • 60 AP
  • 300 HP
  • 400 Mana
  • Tento předmět přidá 20 HP, 20 mana a 4 AP každou minutu až 10×. Po dosažení maximálních stacků získáte 1 úroveň (maximum zůstává 18). Zároveň všechny Eternity efekty jsou posíleny o 50 %.
  • Pasivka Eternity: Obnoví manu o množství 8% uděleného poškození od šampionů (před přepočty) a 20 % utracené many přemění do regenerace zdraví. Až 15 zdraví za seslání schopnosti. U schopností které se přepínají je léčení až 15 HP za vteřinu. Za obnovení každých 250 zdraví nebo many získá nositel 25% bonusovou rychlost na 2 vteřiny.
  • Mythic Passive: Přidá všem legendárním předmětům 5 Ability Haste
  • Ornnův upgrade: Infinite Convergence
    • 80 AP
    • 450 HP
    • 550 Mana

Catalyst of Aeons

  • Cena: 1100 zlata
  • 225 HP
  • 300 Mana
  • Eternity: Obnovuje 8% obdrženého poškození od šampionů jako manu a 20% spotřebované many jako HP (maximálně 15 HP). Přepínací (toggle) schopnosti léčí maximálně za 15 HP za sekundu.

Abyssal Mask

  • Cena: 2700 → 3000 zlata
    • Recept: Kindlegem + Spectre's Cowl ⇒ Catalyst of Aeons + Spectre's Cowl
  • 450 → 500 HP
  • 0 → 300 Mana
  • 35 → 40 Magic Resist
  • 10 Ability Haste
  • Eternity: Obnovuje 8% obdrženého poškození od šampionů jako manu a 20% spotřebované many jako HP (maximálně 15 HP). Přepínací (toggle) schopnosti léčí maximálně za 15 HP za sekundu.
  • Unmake: Nepřátelským šampionům v okolí snižuje Magic Resist o 5 + 1,2 bonusových HP (maximálně 25). Za každého šampiona pod tímto efektem získáte 9 Magic Resist.

Sunfire Aegis (už není Mythic)

  • Cena: 3200 → 2800 zlata
    • Recept: Bami's Cinder + Chain Vest
  • 450 → 400 HP
  • 35 → 50 Armor
  • 35 → 0 Magic Resist
  • 20 → 0 Ability Haste
  • Immolate: Již nedává 150% poškození proti monstrům.

Turbo Chemtank (už není Mythic)

  • Cena: 3200 → 2800 zlata
    • Recept: Kindlegem + Negatron Cloak + Ruby Crystal
  • 450 → 500 HP
  • 25 → 0 Armor
  • 25 → 50 Magic Resist
  • 20 → 10 Ability Haste
  • Odstraněna pasivka Refuel.

Randuin’s Omen

  • Cena: 2700 → 3000 zlata
    • Recept: Warden's Mail + Giant's Belt
  • 250 → 400 HP
  • 90 → 60 Armor
  • 10 → 0 Ability Haste
  • Aktivní efekt - Humility: Zpomalí nepřátele v okolí o 55% na 2 sekundy (60 sekund cooldown)
  • Rock Solid: Snižuje přicházející poškození z útoků až o (5 + 0,35 vašich maximálních HP)%, maximálně o 40% příchozího poškození.
  • Critical Resilience: Kritické zásahy do vás udělují o 20% méně poškození

Aegis of The Legion

  • Cena: 1400 → 1200 zlata

Spear of Shojin

  • Cena: 3400 zlata
    • Recept: B.F. Sword + Kindlegem + Caulfield’s Warhammer
  • 65 AD
  • 300 HP
  • 20 Ability Haste
  • Dragonforce: Vaše neultimátní schopnosti získají (8 + 8% bonusového AD pro Melee šampiony / 6 + 6% bonusového AD pro Ranged šampiony) Ability Haste, sníženo o (4 + 4% bonusového AD / 3 + 3% bonusového AD) Ability Haste na schopnosti se znehybňujícím efektem.
  • Exigency: Získáte až (15% pro Melee šampiony / 10% pro Ranged šampiony) zvýšenou rychlost pohybu na základě vašich chybějících HP (maximum při 33% zdraví).

Ravenous Hydra

  • 70 → 65 AD
  • Cleave: Útoky a schopnosti udělují (60% pro Melee šampiony / 30% pro Ranged šampiony) fyzického poškození do nepřátel v okolí cíle.
  • Carnivorous: Získáte 0,6 AD a 0,1% Omnivamp kdykoli zabijete nepřátele, stackuje se až na 24 AD a 4% omnivamp. 50% stacků ztratíte, když zemřete.

Tiamat

  • Cleave: Útoky a schopnosti udělují (50% pro Melee šampiony / 25% pro Ranged šampiony) fyzického poškození do nepřátel v okolí cíle.

Balanční změny

Cho’Gath

  • Feast (R)
    • Poškození do cílů mimo šampiony zvýšeno: 1000 (+50% AP)(+10% Bonus HP) → 1200(+50% AP)(+10% Bonus HP)

Lilia

  • Druh útoku: na dálku → na blízko
  • Základní zdraví: 625 → 605
  • Růst zdraví: 104 → 105
  • Dream-Laden Bough (P)
    • Léčení změněno: 10.5-124.5 (podle úrovně)(+18% AP) (lineární zvyšování) ⇒ 6-120 (podle úrovně)(+18% AP)

Nunu & Willump

  • Consume (Q)
    • True damage proti cílům mimo šampiony zvýšeno: 340/500/660/820/980 → 400/600/800/100/1200

Rakan

  • Druh útoku: na dálku → na blízko

Smite

  • Poškození smitu změněno: 450 (základní) / 900 (vylepšený) → 600/900/1200 (podle stack 0/20/40)
  • Nové: Změněna jména smitu – Smite / Unleashed Smite / Primal Smite

Věže

Nově se změní odměny za zničení plátů u věží, půjdou ovšem hůře zničit.

  • Zlato za plát: 160 → 175
  • Armor a Magic Resist za plát: 35 → 40

Úpravy ARAMu

ARAM se výrazně změní. Na mapu se například dostane nové křoví a Hextech brány. O všech změnách si můžete přečíst v našem starším článku. V aktualizaci navíc dojde k některým balančním změnám:

Buffy:

  • Akali: +20% Tenacity, +20% Regenerace energie
  • Ekko: +20% Tenacity
  • Elise: +20% Tenacity
  • Evelynn: +20% Tenacity
  • Fizz: +20% Tenacity
  • Kassadin: +20% Tenacity
  • Katarina: +20% Tenacity
  • Kayn: +20% Tenacity
  • Kennen: +20% Regenerace energie
  • Kha’Zix: +20% Tenacity
  • Le’Blanc: +20% Tenacity
  • Lee Sin: +20% Regenerace energie
  • Pyke: +20% Tenacity
  • Qiyana: +20% Tenacity
  • Rek’Sai: +20% Tenacity
  • Rengar: +20% Tenacity
  • Talon: +20% Tenacity
  • Zed: +20% Tenacity, +20% Regenerace energie

Nerfy:

  • Ashe: -20 Ability Haste

Zaokrlouhlení některých parametrů

Riot trochu pročistil některé parametry šampionů:

  • Základní AD, HP, Mana, Magic Resist a růst many zaokrouhlen na nejbližší 1.
  • Růsta AD, základní regenerace many, a růst regenerace many zaokrouhleny na nejbližší 0,05.
  • Růst attack speedu zaokrouhlen na nejbližších 0,005.

AFK hráči a anonymní výběr šampionů

AFK surrender

  • Hráči nyní mohou vyvolat hlasování, pomocí kterého mohou vzdát zápas kvůli AFK spoluhráči, kdykoli v časovém okně 3:30 – 15:00.

Anonymní výběr šampionů

  • V ranked Solo/Duo frontách bude nyní výběr šampionů anonymní. Jména hráčů (kromě vlastního jména a jména duo partnera) budou schována a objeví se až v loading screenu.

Remake hry

  • Pokud hráč zůstane u fontány nepřetržitě po 90 sekund před 3:00, tým může začít hlasovat o remaku. 45 sekund po začátku hry se hráčům ve fontáně objeví zpráva v chatu, aby opustili fontánu. 70 sekund po začátku hry se jim zobrazí upozornění, aby opustili fontánu.

Eternals – Série 2

Vychází druhá řada Eternals. Znovu budou obsahovat 3 unikátní Eternals pro každého šampiona. Také v této sérii lze odemknout Eternals jednotlivě nebo hromadně pro všechny šampiony.


Mythic obsah

Takto bude vypadat rotace obsahu v Mythic obchodě:

Nyní k dispozici:

  • Prestige Star Guardian Neeko
  • Prestige Conqueror Jax
  • Mythic Chroma Galaxy Slayer Zed

Opouští nabídku obchodu:

  • Prestige Bewitching Miss Fortune
  • Prestige Coven LeBlanc
  • Mythic Chroma High Noon Senna

Odměny za ranked hry

Sezóna 2022 skončila 14.11. Odměny by měli hráči dostat nejpozději do 14.12.


Opravy chyb

  • Opravena chyba, kvůli které mute prostřednictvím moderování chatu zabránilo hráčům psát přímé zprávy přátelům v klientu LoL.
  • Opravena chyba, která způsobovala, že po prodeji Night Harvesteru a jeho opětovném zakoupení nefungoval jeho efekt.
  • Opravena chyba u Maw of Malmortius/Sterak’s Gage, která způsobovala, že pokud bylo příslušné poškození vyšší než síla štítu z efektu Lifeline, štít nic neudělal.
  • Opravili jsme chybu, kvůli které se v nepřátelském záznamu smrti zobrazovalo Syndřino E jako samostatná jednotka.
  • Opraveno několik nesrovnalostí v popiscích Dr. Munda.
  • Opravena chyba, kvůli které se v Blitzcrankových popiscích nezobrazovala závislost na maně a úrovni u štítu z pasivní schopnosti.
  • Opravena chyba, kvůli které mohl být ukazatel pasivní složky Kalistina W při určité pozici kamery téměř neviditelný.
  • Opravena chyba, kvůli které poslední aktivace efektu Zacova R občas nezpůsobovala žádné poškození.
  • Opravena chyba, kvůli které Sylas kradl opětovné seslání K'Santeho R, pokud byl v efektu All Out.
  • Opravena chyba, kvůli které mohl K'Sante výrazně snížit svou hranici šedého zdraví v efektu All Out tím, že prodal své předměty a znovu si je koupil.
  • Opravena chyba, kvůli které vizuální efekty některých šampionů přetrvávaly i chvíli po uvolnění z Tahm Kenchova R.
  • Opravena chyba u Kalisty, která způsobovala, že při zabití jednotky během sesílání Rend se přebíjecí doba Rend zresetovala.
  • Opravena chyba, kvůli které bylo slyšet označení Kindredovou pasivkou skrz mlhu války.
  • Opravena chyba, kvůli které mohlo Syndřino E přesunout nezastavitelné jednotky.
  • Opravena chyba, kvůli které se klient občas zasekl po kliknutí na konkrétní položky na záložce Collection.
  • Opravena chyba, kvůli které K'Santeho R nedokázalo odstranit protimagický štít z Dr. Mundovy pasivní schopnosti.
  • Opravena chyba, kvůli které se bonusové útočné poškození z K'Santeho R nezapočítávalo do dočasných bonusů k Armoru a Magic Resistu z předmětů a run.
  • Opravena chyba, kvůli které nemohl Pantheon chvilku po skončení svého R sesílat žádné schopnosti.
  • Opravena chyba, kvůli které K'Santeho E nezrušilo sesílání jeho Recallu.
  • Opravena chyba, kvůli které se Kalistin oštěp při používání jejího Q na chvíli nesprávně umístil nad ni.
  • Opravena chyba, kvůli které mohl K'Sante přesměrovat/prodloužit vzdálenost/směr odhození ze svého W pomocí Flashe.
  • Opravena chyba, kvůli které mohlo Rapid Fire Canon prodloužit dosah Rengarova skoku během působení jeho ultimátky.
  • Opravena chyba, kvůli které Q Mastera Yi způsobovalo, že na něj monstra v jungli zaútočily, ale nezpůsobily mu žádné poškození.
  • Opravena chyba, kvůli které Rellino R způsobovalo o jeden pulz poškození méně, než by mělo.
  • Opravena chyba, kvůli které orb Ahri zůstal u Viega i poté, co její posednutí skončilo.
  • Opravena chyba, kvůli které K'Santeho E nespouštělo efekty Spellblade.
  • Opravena chyba, kvůli které mohli drobnější šampioni proklouznout mezerami v Maokaiově R.
  • Opravena chyba, kvůli které Viego po ukončení Udyrova posednutí opakovaně přehrával zvukové efekty z Q Spirit Guard Udyra.
  • Opravena chyba, která způsobovala, že při povolení automatického útoku občas docházelo ze zrušení schopností.