Ještě než se podíváme na pořádnou dávku upravených šampionů a dalších karet, povíme si nejdříve o nových prvcích. Také nás nemine nová Laboratoř a drobné QoL (quality of life) změny.


Metagame snapshot

Vývojáři se rozhodli sdílet oficiální data o různých balících v následujících aktualizacích. Cílem je poukázat na efektivitu balančních změn, ale také dát hráčům možnost najít si zábavný a zároveň efektivní balík. Samozřejmě se na nový feature vztahují určitá kritéria:

  • Data jsou vytažena z her v divizích Platinum, Diamond a Master
  • Balíky zobrazené v těchto datech budou ty nejoblíbenější z nejoblíbenějších, efektivní balíky s malou hratelností nebudou brány v potaz.
  • Kódy balíků jsou obecné verze těchto populárních strategií, nebudou zmiňovány všechny drobně upravené verze.

První metagame snapshot s kódy balíků si můžete prohlédnout na oficiálních stránkách Legends of Runeterra.


Balanční změny

Jak už bylo zmíněno, čeká nás spousta změn.

Šampioni

Změny se dočkali i noví šampioni, i ti s menší hratelností.

  • Lucian (úroveň 2)
    • Efekt karty je použitelný už v kole, kdy došlo k navýšení úrovně.
  • Shyvana (úroveň 1)
    • Síla: 3 → 4
  • Shyvana (úroveň 2)
    • Síla: 4 → 5
  • Vladimir (úroveň 1)
    • ​​​​​​​Po zaútočení: Za každou další útočící spojeneckou jednotku uděl 1 bod poškození do nepřátelského Nexusu. Jednotka ztratí jeden bod životů. → Po zaútočení: Za každou další útočící spojeneckou jednotku po mé pravici uděl 1 bod poškození do nepřátelského Nexusu. Jednotka ztratí jeden bod životů.
    • Navýšení úrovně: 6 a více tvých jednotek přežilo poškození. → 5 a více tvých jednotek přežilo poškození.
  • Vladimir (úroveň 2)
    • ​​​​​​​​​​​​​​Po zaútočení: Za každou další útočící spojeneckou jednotku vysaj 1 bod životů z nepřátelského Nexusu. Jednotka ztratí jeden bod životů. → Po zaútočení: Za každou další útočící spojeneckou jednotku po mé pravici vysaj 1 bod životů z nepřátelského Nexusu. Jednotka ztratí jeden bod životů.
  • Trundle (úroveň 1)
    • ​​​​​​​Životy: 6 → 5
  • Trundle (úroveň 2)
    • Životy: 7 → 6
  • Ice Pillar
    • ​​​​​​​Životy: 8 → 6
  • Ezreal (úroveň 1)
    • ​​​​​​​Navýšení úrovně: Zaměřil jsi 10 a více nepřátel. → Zaměřil jsi 6 a více nepřátel.
  • Ezreal (úroveň 2)
    • ​​​​​​​Při zranění nepřátelského Nexusu: Vytvoř v ruce Mystic Shot s “Fleeting”. Když sešleš kouzlo, uděl 2 body poškození nepřátelskému Nexusu. → ​​​​​​​Při zranění nepřátelského Nexusu: Vytvoř v ruce Mystic Shot s “Fleeting”. Když sešleš kouzlo, uděl 1 bod poškození nepřátelskému Nexusu. Pokud toto kouzlo zaměřilo nepřítele, uděl 2 body poškození nepřátelskému Nexusu.
  • Jinx (úroveň 2)
    • ​​​​​​​Efekt karty je použitelný už v kole, kdy došlo k navýšení úrovně.
  • Taric (úroveň 1)
    • ​​​​​​​Síla: 2 → 3
  • Taric (úroveň 2)
    • ​​​​​​​Síla: 3 → 4

Následovníci a kouzla

Především změny statů čekají i na určité jednotky a kouzla.

  • Tianna Crownguard
    • ​​​​​​​Síla: 7 → 8
    • Životy: 7 → 8
  • Wyrding Stones
    • ​​​​​​​Životy: 4 → 3
  • Fuzzy Caretaker
    • ​​​​​​​​​​​​​​Cena: 4 → 3
    • Životy: 3 → 2
  • Minah Swiftfoot
    • ​​​​​​​Síla: 6 → 7
    • Životy: 5 → 6
    • Klíčové slovo: Žádné → “Quick Attack”
  • Funsmith
    • ​​​​​​​Cena: 5 → 4
    • Síla: 2 → 1
  • Black Spear
    • ​​​​​​​Pokud spojenec v tomto kole zemřel, uděl 3 body poškození jednotce. → ​​​​​​​Pokud spojenec v tomto kole zemřel, uděl 4 body poškození jednotce.
  • Riptide Rex
    • ​​​​​​​Síla: 7 → 6
    • Plunder: Aktivuj Cannon Barrage sedmkrát. → Plunder: Aktivuj Cannon Barrage šestkrát.
  • Eclipse Dragon
    • ​​​​​​​​​​​​​​Životy: 5 → 7

Nová Laboratoř

V nové variaci herního módu nás čekají čtyři scénáře:

  • All Even
    • ​​​​​​​Pokud jsou ceny všech karet v tvém balíku sudé, získáš tento efekt: Na začátku kola přidej všem spojencům +1/+0.
  • All Odd
    • ​​​​​​​Pokud jsou ceny všech karet v tvém balíku liché, získáš tento efekt: Na začátku kola přidej všem spojencům +0/+1.
  • No Followers
    • ​​​​​​​Pokud ve tvém balíku nejsou žádní následovníci, získáš tento efekt: Každé kolo po seslání druhého kouzla v ruce vytvoř následovníka, jehož cena je stejná nebo nižší než tvá maximální mana.
  • All Common
    • ​​​​​​​Pokud jsou ve tvém balíku pouze karty s raritou Common, získáš tento efekt: Každé kolo od sedmého kola vytvoř v ruce šampiona s navýšenou úrovní.

Aktualizace Gauntlet módu

Další dva týdny bude probíhat “Standard Best of Three”, aby si hráči zvykli na trunajový formát. V prosinci nás totiž čeká Sezónní turnaj. Vzhledem k době trvání jednoho zápasu došlo k drobným změnám:

  • Počet potřebných výher k výhře celkové byl snížen na 3.
  • Balíky, se kterými jste vyhráli, již nelze v dalších kolech použít.

Friend Spectate

Feature, o kterém jsme se poprvé zmínili už pár aktualizací zpět, přichází do hry. Nyní bude možné v určitých situacích sledovat zápas vašich prátel. Tato funkce je přidána do panelu “Social”. Zatím lze tuto funkci využít v zápasech Friend Challenge, vs Player (Normal), vs AI a v Expedici.


Expedice

Čekají nás drobné změny nejnovějších archetypů.

  • Archetypy z Monuments of Power mají standardní četnost objevení se v nabídce.
  • Crimson Guard
    • ​​​​​​​Šance objevu ve Wild Pick: Střední → Vysoká
  • Dragon’s Descent
    • ​​​​​​​Přidáno: Chain Vest, Mobilize, Startled Stomper, Zenith Blade
    • Odebráno: Hush
  • Mending Touch
    • ​​​​​​​Star Spring se nyní garantovaně objevuje v balících Mending Touch během prvního výběru karet.

Ostatní změny

  • Drobné přídavky do Leaderboard (nejvíce používaný balík + kód, ikonky hráčů a vizuální úprava).
  • Importované balíky lze nyní okamžitě přejmenovat.
  • Během obdržení karet si lze karty prohlédnout již na obrazovce obdržení odměn.
  • v sekcích Collection a Store lze nově zavřít panel detailů u kosmetických prvků kliknutím mimo panel.
  • Opraven problém se získáváním zkušeností na Region Road
  • Opraven problém se špatným formátováním textu v lokalizacích Thajština a Japonština.