S nezadržitelně se blížícím koncem Reckoning nám vývojář Mortdog dodal komentář k celému setu a tomu, co můžeme dál očekávat. Objasnil tedy co se z balancování hry už přes 2 roky naučili a co tak můžeme očekávat v Gizmos & Gadgets a dále. Nejdůležitější informace se týkají změny hodnoceného systému, ale dotkneme se i Hyper Rollu či Tier 5 postav.

Herní mechaniky

Jednou z nejvíc zmiňovaných věcí byly mechaniky z předchozích setů a to, jak ovlivňují hru a samotné hráče. Mechaniky by měly být něčím, co samotnou hru, která je velice komplexní už ve svém základu, dělá ještě více zábavnou a zajímavou, nikoliv složitější. V první části Reckoning se toto bohužel moc nepodařilo – Shadow předměty nebyly mezi hráči oblíbené, protože přidávaly problém k vyřešení navíc. Po Dawn of Heroes jsme se sami přesvědčili (s přidáním Radiant předmětů a Tome of Traits), že je příjemnější dostat mechaniku, která více dává, než bere. V G&G se můžeme těšit na Hextech Augment systém, který snad po předešlých chybách hráče uspokojí.

Unikátní třídy a legendární postavy

Dalším problémem aktuálního setu, ze kterého se chtějí vývojáři poučit, je vytvoření více zajímavých tříd. Většina z nich nyní totiž hraje jen na to, kdo přidává více HP či poškození a pak jsou tu kotvy týmů typu Vanguard, Brawlers,... Ačkoliv se v Reckoning objevila např. třída Coven, u které byl úplnou novinkou element speciálního pozicování, základní otázkou u ní bylo stejně: “Která z postav dává více poškození?”. Žádná z tříd tedy nebyla dost inovativní pro herní zážitek a to se v Gizmos & Gadgets má změnit.

Podobnou záležitostí jsou pak legendární postavy – tedy ty za 5 zlaťáků. V setu Fates, konkrétně během Festival of Beasts, jsme dostali několik zábavných postav, které výrazně ovlivňovaly hru, tak jako by to tyto vzácné jednotky dělat měly. V Reckoning ovšem Riot udělal krok zpět. I zde prý můžeme očekávat nápravu.

Hodnocený systém

Věc, která zajímá asi všechny hráče, kteří se TFT věnují, je změna v hodnocení. Od příštího setu, jakmile se dostanete na jakýkoliv rank (Bronze/Silver/Gold/Platinum/Diamond/Master), nebudete moci spadnout níže po dobu dané poloviny setu. Během změny setů a mid-set aktualizací i tak dojde k resetům hodnocení.

Tato změna nastane z důvodu, že bylo běžné vidět hráče, jak se dostanou na nějakou pozici v žebříčku a pak jednoduše přestanou hrát kvůli obavám, že rank ztratí. V hodnocení by se mělo dále udělat více změn, avšak problémů je hodně a ne na všechny existuje jednoznačné řešení.

Hyper Roll

Posledním důležitým bodem v Mortově výkladu byl první lab mód TFT – Hyper Roll. Jelikož se stal mezi určitou částí TFT hráčů oblíbený, při dalším setu s námi zůstane. Vyskytuje se v něm však stále dost chyb a věcí k vytknutí, na čemž Riot opět slibuje práci do budoucna a zlepšení v herním zážitku.