Ohlédnutí za Gizmos & Gadgets a jeho přínos do dalšího setu TFT
Jaké poznatky si odnesli vývojáři z G&G?
Tak jako po minulém setu Reckoning nám vývojář Mortdog přinesl další vhled do zákulisí hry. Podíváme se zpětně na Augmenty, třídy, ale i hodnocené zápasy či Hyper Roll.
Mechanika hry
Augmentům se podle všeho dařilo mnohem více, než jiným mechanikám předchozích TFT setů, což je také důvod, proč budou v určité formě přeneseny do Dragonlands. Podle všeho se však Riot pokusí zajistit, aby hra nebyla zahlcena různými mechanismy a složitá na naučení pro nové hráče.
Unikátní třídy a legendární jednotky
Před Gizmos & Gadgets bylo pro vývojáře důležité vymyslet unikátní třídy, nějaké, které nepřidávají jen základní statistiky postavám a nic navíc. To se jim povedlo díky třídám jako jsou Mutant s neustále měnícími se bonusy, Challenger, kteří umí skákat ke svým cílům, či Mercenary, třídě s jedinečným systémem zaznamenávání proher. Problém nastal při Mid-set aktualizaci. Do hry byla přidána např. třída Striker, která byla oproti předchozím třídám opět “mdlá”. Očekávat tedy můžeme stejné zaměření na zábavné třídy a bonusy, tentokrát však i při Mid-set updatu.
Co se týče legendárních postav, po Reckoning došlo na myšlenku, že by mezi legendárkami měly být i nějaké více prospěšné jednotky celému týmu. Při tomto Mid-setu byla vyměněna Yuumi za Silca a Zeri za Akali. Podle výsledků těchto změn bude vývojářský tým takto pokračovat, tedy v každém setu najdeme 5 unikátních carry jednotek a 3 unikátní utility jednotky. Jde o to, aby se vyplatilo hrát Tier 5 postavu i bez týmu s jejími bonusy. U Akali se to udělat nedalo, protože se hrála jedině se Syndicate šampiony.
Hodnocený systém
Poslední změna rankedu, kdy bylo zabráněno spadnutí z vašeho ranku (tedy jakmile jste v platině, zůstanete v ní), se projevila u hráčů jako obrovský úspěch. Jelikož však nemůžete demotnout, vaše MMR najednou nesedí s viditelným rankem (Iron, Bronze, Silver,..). Kvůli tomuto problému hráči např. za hru dostali +30LP za první místo, za 8. to však bylo -80LP. Mort souhlasí, že jde o velice frustrující situaci pro šplhání žebříčkem a společně s týmem aktivně upravují a vylepšují tento systém. Ve hře by ještě neměl být při spuštění Dragonlands, ale aspoň víme, že na změnu dojde.
Hyper Roll
Herní mód Hyper Roll zůstal díky své úspěšnosti u hráčů už po dobu 2 setů a zůstane i při třetím. Výhledy do budoucna pro Hyper Roll jsou však takové, že ačkoliv by mělo jít o pohodovější verzi TFT, kterou odehrajete rychleji, je naopak nedostatkem času více stresující a Riot by jej chtěl nahradit podobným módem, který tyto nedostatky vyřeší. Po dobu Dragonlands tedy zůstane a vyměněn bude později, pokud ovšem bude čím.
Přínos G&G pro další set
Obecně se můžeme těšit na menší počet opakujících se postav, zvláště jako se dělo s Tier 4 jednotkami. Nejdůležitějším bodem pro Dragonlands je udržet hru co nejvíce rozmanitou a zábavnou pro hráče. To znamená náhodné elementy jako je Socialite Spotlight, variace Mutant buffu a tak dále. Také dojde na velkou změnu distribuce předmětů ve fázi 4-7 PVE. Blíže Mort nespecifikoval, co přesně bude jinak, ale brzy se to sami dozvíme. Úpravy se také dotknou celého systému Augmentů, jelikož jsme se s nimi tento set potkali poprvé a rozhodně nebyly dokonalé.
Dragonlands se objeví na PBE už 25. května a live bude na serverech s patchem 12.11 8. června.