Po příchodu Targonu a dalších doplňujících karet v rámci Call of the Mountain se meta rozhýbala a do popředí vystoupily nové balíky. Jiné se sice na metavýsluní kvůli nim nedostaly, za to mají až překvapivě velký úspěch, ačkoliv s velmi malou četností hráčů.

Gangplank/Twisted Fate Burn

Druhý nejnovější region v LoR, Bilgewater, nabídnul dvě hlavní nové mechaniky do hry, a to “Plunder”, hodící se do Aggro balíku. “Plunder” efekt je aktivován na kartě, která je vyvolána v kole, kdy byl zraněn nepřátelský Nexus. Další novinkou je pak pravý opak, klíčové slovo “Deep”, které se hodí spíše do Ramp a Control balíků. Efekt je aktivován, pokud má hráč v balíku pouze 15 a méně zbývajících karet. Tento balík, jelikož je spíše Aggro nátury (ačkoliv díky jeho potenciálu vybudovat větší karty v pozdější fázi hry je klasifikován jako Midrange), zde je využívána hlavně “Face” taktika a s ní spojeny Gangplankovy schopnosti a již zmíněný “Plunder”. Balík má obrovský potenciál jak v brzké fázi hry, kdy jde hlavně o zaplnění pole drobnými kartami a uždibování životů z nepřátelského Nexusu, tak i v pozdější fázi hry díky kartám jako Captain Farron či Riptide Rex.

Win conditions (Karty podmíněné pro výhru)

Vzhledem k prezenci šesti šampionů a sedmi epických karet nepatří balík mezi nejlevnější, odměna za takovou investici je ovšem jistá, pokud pochopíte přednosti tohoto podceňovaného pokladu. Díky svému obrovskému potenciálu a nepříliš složitému win condition je četnost výhry opravdu vysoká, v průměru to je neuvěřitelných 60,4% a na hodnosti Master dokonce 67,5%. Můžeme říct, že se vskutku jedná o zakopaný poklad aktuální mety.


Deep

Balík, který využívá druhou klíčovou mechaniku Bilgewateru. V něm jde naopak o spíše Ramp/Control archetyp, konkrétněji vyhazování karet pomocí šampiona Maokai, který zajistí aktivaci “Deep” efektu ve velmi brzké fázi hry, kdy je vypuštěna druhá úroveň šampiona Nautilus, přičemž hra většinou skončí, a to ve prospěch balíku Deep. Jestliže má i během této nejsilnější fáze hráč problémy vyhrát díky Nautilovi, Maokai může solidně obstarat vyčištění pole. Dokud se do této fáze hráč nedostane, k obraně pomůžou kouzla na zničení velkého počtu nepřátelských jednotek.

Win conditions

Opět tu máme šest šampionů, ovšem ubyla jedna epická karta a četnost rare karet je menší než v balíku předchozím, jedná se tedy o poměrně levný a efektivní balík se speciální zajímavou mechanikou. Vzhledem k přímočarosti jeho win condition má balík celkem vysokou četnost výhry, estimovanou v průměru na 56,1%, na hodnosti Master pak 60,6%.


Leona/Karma

Dalším velmi silným Control balíkem je balík se šampiony Leonou a Karmou, zaměřený na klíčová slova “Daybreak” a “Invoke”. Pomocí Leony, jejich následovníků a užitečnýh kouzel se hráč snaží zbrzdit protivníka, dokud nezíská 10 mana krystalů a neaktivuje efekt “Enlightened”. V tu chvíli Karma získává druhou úroveň a hráč má k dispozici širokou škálu velmi silných kouzel jako například Starshaping a hlavně velký počet nebeských karet z klíčového slova “Invoke”.

Win conditions

Ačkoliv má balíček taktéž šest šampionů, neobsahuje ani jednu epickou kartu a je tím pádem nejlevnějším dnešním balíkem. S balíkem je poměrně obtížné dostat se k druhé úrovni Karmy a následně ji správně využít, proto nemá tento balík tak vysokou četnost výhry v průměru (51,6%), ovšem na hodnosti Master se vyšplhala až na 61,2%, což jedině potvrzuje obtížnost balíku.


Pokud se vám některý z balíků zalíbil, neváhejte se pustit do stavění, dokud mají balíky relativně skrytý potenciál. V dalším článku se podíváme na další čtyři zastupitele těchto skrytých perliček, které byste si určitě neměli nechat ujít. Odměna, přinejmenším v podobě ozvláštnění mety a rozbití stereotypu, vás jistě nemine.