První příčku si v předchozím listu právem zasloužil balík s hlavní mechanikou z Bilgewateru, druhého nejnovějšího regionu v LoR. Tentokrát se nám představí ikonické balíky jako Spider Elise nebo They Who Endure balík se Sejuani.

They Who Endure

Jak již název napovídá, tento balík se točí kolem karty They Who Endure. Ti mají schopnost, která jim při vyvolání přidá +1/+1 za každého spojence, který tuto hru zemřel. Proto je zbylá část balíků složena z levných karet určených k oběti, jako například Cursed Keeper, Ravenous Butcher nebo Blighted Caretaker. Pokud nebude nepřítel zahlcen armádou malých spojenců, v pozdější fázi hry na ně hráč pošle silně vylepšené They Who Endure, které je možné zkombinovat s kouzlem Atrocity, což téměř vždy povede k OTK (one turn kill – zabití nepřítele během jednoho kola).

Win conditions (Karty podmíněné pro výhru)

Díky přítomnosti pouze pěti šampionů a žádných epických karet se jedná o velmi levný a účinný balík, který si vysloužil četnost výhry 57,4% v průměru a 59,7% na hodnosti Master.


Spider Aggro

Dalším balíkem s kartami převážně ze Shadow Isles je pavoučí balík Spider Aggro. Vzhledem k jeho archetypu se jedná o balík, kde, podobně jako u They Who Endure, hráč musí zaplnit pole levnými kartami a “umlátit” nepřítele malým poškozením. U tohoto balíku je to ovšem klíčová taktika, kde nepřijde žádná gigantická karta. Jedná se o jeden z nejstarších balíků ve hře, první hráči dosáhli hodnosti Master právě se Spider Aggro.

Win conditions

Balík je díky své jednoduchosti a velmi nízké ceně (čtyři šampioni a žádná epická karta) velmi přijatelný pro začínající hráče. Vzhledem ke stáří a předchozímu úspěchu se dá očekávat, že četnost výhry nebude nízká, na balík se pouze po velikém množství nových mechanik a karet pozapomnělo. Balík dosahuje četnosti výhry až 67,2% v průměru a 64,7% na hodnosti Master.


Ezreal/Karma

Podobnou mechaniku jako Leona/Karma balík z minulého článku sdílí i tento balík, nyní s klíčovými šampiony Ezreal/Karma. V tomto případě se ovšem jedná o čistě Control balík, který je intenzivně zaměřen na kouzla. Cílem balíku je navýšit úroveň Ezreala a Karmy a po desátém kole metat kouzla jak po nepřátelských jednotkách, tak po nepřátelském Nexusu. Nejedná se o nejjednodušší taktiku, za to je solidní a při správném postupu plně funkční.

Win conditions

Navzdory jeho ceně (šest šampionů a tři epické karty) a obtížnosti má balík poměrně vysokou četnost výhry, která je díky tomu, že balík je efektivní proti novým pomalejším Invoke balíkům, poslední dobou na vrcholu. V průměru dosahuje 51,9% a na hodnosti Master až 56,6%.


Leona/Lux

Tento balík sdílí určité aspekty s Leona/Karma z minulého článku, kde ovšem přicházíme o Invoke kouzla a jejich kopírování díky Karmě, získáváme účinný board clear (pravidelné ničení nepřátelských jednotek na poli) a konstantní tlak na nepřítele díky Lux. Balík je zároveň opět doplněn o silné “Daybreak” karty určené ke zdržení nepřítele a kontrole pole. Po navýšení úrovně šampionky Lux jde pak jen o trpělivost a zneškodňování nepřátelských hrozeb na poli díky kartě Final Spark.

Win conditions

Balík by se dal nazvat střední třídou v ceně, přítomno je šest šampionů a jedna epická karta. Vzhledem k tomu, že balík nemá kompletně zřetelnou a vždy jednoznačně použitelnou win condition, balík nemá převratný úspěch, drží se i přesto na příjemných číslech a to 53,2% v průměru a 58,7% na hodnosti Master.


Toto jsou poslední z našeho seznamu nejvíce podceňovaných balíků pro patch 1.8, určitě některé z nich vyzkoušejte. To, že se jedná o nejméně hrané balíky, rozhodně neznamená, že jsou nejhorší, ba naopak. Nakonec budete příjemně překvapeni.