V tomto článku se stejně jako před měsícem podíváme na to, kteří šampioni nejčastěji prohrávají hry v ranked hrách. Proto tyto šampiony rozhodně nedoporučujeme hrát, pokud si nejste jistí svým umem. Statistiky jsou převzaty ze všech úrovní ranked her – od Ironu až po Challenger a v potaz jsme brali nejhranější mapu Summoner's Rift. Pokud tedy nevíte, jak na rankedy, tento článek by vám mohl pomoci.

V tabulce je uvedeno, v kolika procentech her působil – popularita, kolik procent ze všech her za poslední měsíc šampion vyhrál – winrate a v kolika % her jej hráči zabanovali.

ŠAMPION

POPULARITA

WINRATE

BANRATE

Tahm Kench 1,6% 44,8% 0,4%
Azir 1,7% 44,9% 0,3%
Irelia 8,4% 45,5% 4,6%
Ryze 7,5% 45,6% 3,6%
Akali 13,3% 45,6% 28,9%
Yuumi 3,7% 46,1% 2,3%
Ezreal 12,3% 46,2% 1,5%
Corki 1,1% 46,2% 0,3%
Qiyana 6,4% 46,3% 6,0%
Jayce 1,8% 46,4% 0,3%

Dnešní tabulka si prošla pár změnami. Nenarazíme tu již na Sylase, Nidalee a ani Kalistu, namísto kterých se tu objevili Ryze, Akali a Corki.

Už šestý měsíc se zde drží i Qiyana. Ač se primárně zaměřuje na mid, můžeme ji občas vidět i v jungli. V tabulce se dále ukázal midař, který si svou slávu užívá především v kompetitivních zápasech. Azir, Ryze i Akali se řadí mezi technicky nejnáročnější šampiony, proto není divu, že je jejich winrate tak nízký. Ovšem své si najdou na profesionální scéně.

Jayce si odminule trochu polepšil. Zatímco před měsícem dosahoval v Dia+ 45,9% winratu, dnes má v Dia+ 52,0% winrate. Začátek sezóny ve vyšších divizích vypadá pro něj slibně, tak uvidíme příští měsíc. Corki se delší dobu drží na midu, ač se považuje za marksmana. Jeho damage se skládá především z magického poškození, což se hodí do tymů bez AP carry.

Irelia si potrpí na svou mechanickou zručnost, což ne všichni hráči zvládají. Veliké plus pro tyto hráče je její variabilita, neboť pokud jste její main, stačí si v rankedu zvolit top/mid, nebo mid/top a můžete si s pohodou hrát svou šampionku.

Ezreal je momentálně velmi oblíbeným marksmanem. Poměrně snadno se dá hrát pasivně – skrze schopnost Q pokuje nepřátele a E si nechává na případný útěk. Hráči nepotřebují mechanickou zručnost, jako je potřeba u Dravena nebo Vayne, proto se těší takové oblíbenosti.

Yuumi dokáže být na lince velmi nepříjemná, protože není moc obtížné trefit její jediný ‘skillshot’. Teda pokud nemáte vadného marksmana... Tato schopnost Q navíc snižuje nepříteli rychlost pohybu, což jí, jakožto supportovi, nahrává do karet. Tahmova ultimátní schopnost se hodí především do sehraných týmů, jelikož dokáže sebe a svého marksmana dostat za linii nepřátel a uzavřít je tak do kleští. V ranked hrách bohužel nedokáže plně využít tohoto potenciálu.

A co vy? Dejte nám vědět, za jakého šampiona máte nejnižší winrate a jak často ho potkáváte!