Návrat starých předmětů, nové pingy a snadnější junglení - známe změny pro preseason
i Zdroj: Tryhard.cz
Novinky League of Legends Článek Návrat starých předmětů, nové pingy a snadnější junglení - známe změny pro preseason

Návrat starých předmětů, nové pingy a snadnější junglení - známe změny pro preseason

Giry

Giry

3. 10. 2022 18:00

Jaké novinky nás čekají v sezóně 2023?

Reklama

Riot na konci každého roku uzavře hodnocené hry a zakončí sezónu velkými změnami. Ty letošní se na testovací server PBE dostanou už zítra a dnes bylo odhaleno, co nás konkrétně čeká.

Návrat Chemtech draka

Na začátku letošní sezóny vydržel Chemtech drak ve hře jen pár týdnů, nakonec však byl pro spoustu problémů stažen. Vývojáři mu dají druhou šanci v příštím roce, drak ale bude mít zcela nové efekty. 

  • Odměna za zabití: Tým získá bonus k Tenacity a k síle šítů a léčení.
  • Odměna za Chemtech Soul: Šampioni získají bonusové poškození, pokud jim klesnou HP pod určitou hranici.

Pokud se navíc mapa změní na Chemtech Rift, upraví se efekty jednotlivých rostlin:

  • Blast Cones (červené rostliny) odhazují do dvojnásobně větší vzdálenosti.
  • Honey Fruits (zelené rostliny) už nezpomalují, naopak kromě léčení přidávají štít.
  • Scryer’s Bloom (modré rostliny) po zásahu odhalí kruhovou oblast kolem a také výseč v opačném směru, než se do rostliny udeřilo. Navíc přidává bonusovou rychlost pohybu směrem k nepřátelským šampionům a odhaleným wardám snižuje HP na 1.

Návrat starých předmětů, nové pingy a snadnější junglení - známe změny pro preseason


Výpomoc v jungli

Už dříve jsme od Riotu slyšeli, že chce jungli usnadnit hráčům, kteří s touto rolí nemají moc zkušeností. Přijde tedy několik mechanik, které by měl ocenit každý jungler – nováček.

Zvířecí pomocníci

Jungle je nebezpečné místo na to, abyste v ní běhli o samotě, proto budou v obchodě připraveny vajíčka s různými potvůrkami. Zabíjením neutrálních monster krmíte svého pomocníka, který se postupně vyvíjí a nakonec přidá svému páníčkovi určitý bonus.

Návrat starých předmětů, nové pingy a snadnější junglení - známe změny pro preseason

Noxian Embercat

  • Ideální pro agresivní junglery, tento pomocník přidá svému nositeli poškození a zpomalení.

Ixtali Ixamander

  • Vhodný pro tanky, tento mazlíček poskytne pro svého páníčka štít zvyšující se s vašimi HP. Poté, co tento štít nepřátelé zničí, získáte bonus k tenacity a odolnosti proti zpomalení.

Ionian Cloudleaper

  • Tohoto pomocníka si vyberete, pokud se chcete rychle pohybovat po mapě, přidává totiž bonus k rychlosti pohybu.

Ukazatele leashingu

Nový jungleři určitě také ocení ukazatel, podle kterého poznají, jak daleko mohou monstra odtáhnout od původního kempu. Tato vzdálenost se navíc oproti letošní sezóně zmenší.

Návrat starých předmětů, nové pingy a snadnější junglení - známe změny pro preseason

Doporučené pořadí kempů

Další pomoc přijde ve formě doporučené cesty, kudy by se měl nezkušený jungler vydat. Toto pořadí Riot vytvořil po sběru dat od zkušených junglerů po celém světě. Nyníse na mapě ukáží čísla s pořadím, kterým by se měl nováček řídit. Samozřejmě ale nemusí.


Komunikace

Riot si pro lepší komunikaci mezi spoluhráči připravil hned šest nových pingů.

Klasické pingy

Počet políček v kolečku pingů se zdvojnásobí. Vedle klasických signálů jako “nebezpečí” nebo “potřebuji pomoct” se dočkáme čtyř nových

  • Push (severovýchod)
  • All-in (jihovýchod)
  • Hold (jihozápad)
  • Bait (severozápad)

Návrat starých předmětů, nové pingy a snadnější junglení - známe změny pro preseason

Vision pingy

Také druhé tlačítko, které dosud sloužilo pouze na ping “nepřítel sem vidí” dostane nové přírůstky. Oba dva nové pingy se také vážou na vizi.

  • Vision cleared – vyčištěno od nepřátelských ward (západ)
  • Need vision – potřebuji wardu (východ)

Hlasování o týmové spolupráci

Chystáte se na draka, heralda nebo třeba barona? Abyste se svým týmem byli na jedné vlně, objeví se po pingnutí objektivu hlasování, které funguje podobně jako surrender. V něm si tým určí, zda se pokusí objektiv sebrat, nebo se raději vyhne boji a přenechá ho nepřátelům.

Pingy mimo obrazovku

Některé signály mimo vaši obrazovku se nyní objeví na okraji vašeho monitoru s indikátorem, odkud přichází. Ping “enemy missing” (otazník) se objeví vždy, ostatní se ukáží pouze v případě, že se nachází 3000 jednotek (asi 20 Teemů za sebou) od okraje vaší obrazovky.


Úpravy systému vize

Dočkáme se také úprav některých mechanik kolem wardek, takže tuto sekci klidně přeskočte, stejně je nepoužíváte.

Časovač na minimapě

I když lze zbývající čas trvání wardy zjistit, pokud na ni kliknete, nemáme k dispozici rychlý způsob kontroly. Proto se nyní ukazatel wardy na minimapě změní, pokud wardě zbývá 60 a 30 sekund.

Časovač nepřátelských wardek

Pokud dokážete nepřátelskou wardu pingnout do 10 sekund od doby, kdy jste viděli, jak byla položena, ukáže se přesný časovač, do kdy tato warda na svém místě vydrží.


Doporučená výbava

Doporučené předměty už známe, nyní Riot nabídne také další možnosti doporučení.

Runy a summoner spelly

Pokud hráč chce, může se během výběru šampionů před hrou podívat na nabídku doporučených stránek s runami a summoner spelly. Pokud se rozhodnete nahlédnout do této sekce, ukáží se vám tři návrhy. Na tomto systému se však ještě pracuje.

S každým patchem se budou tyto návrhy aktualizovat, aby odpovídaly tomu, co je optimální a populární mezi hráči.

Doporučené schopnosti

Další doporučení uvidíme přímo ve hře, ukáže se nám, kterou schopnost po postupu na novou úroveň máme vylepšit. I tento systém projde aktualizací po každém patchi.


Změny pro topaře

Riot upraví hru tak, aby topaři rychleji dosáhli na své důležité předměty a byli dříve připraveni pomoci týmu.

  • Hráči na solo linkách získají vyšší bonus ke zkušenostem: 93% → 95%
  • Hráči na duo linkách získají menší bonus ke zkušenostem: 24,73% → 22%
  • Za miniony na midu, kteří se zrodí do čtrnácté minuty zápasu, získáte o 1 zlato méně než obvykle (nyní tento systém snižuje odměnu jen za cannon miniony, ale o 10 zlata).

Nové a upravné předměty

Icathia’s Endurance (Mythic)

  • 400 HP
  • 30 Armor
  • 30 Magic Resist
  • 20 Ability Haste
  • Voidborn Resilience: Každou sekundu v souboji s šampionem získáte 3 Armor a Magic Resist, stackuje se až 10×. Na maximálním počtu stacků začnete vysávat každého nepřítele v okolí za 4% svých maximálních HP (1% proti minionům a monstrům) a zdvojnásobíte Armor a Magic Resist ze stacků až do konce souboje (60 sekund cooldown).
  • Mythic Passive: Přidá všem legendárním předmětům 5 Armor a Magic Resist

Radiant Virtue (Mythic)

  • 400 HP
  • 30 Armor
  • 30 Magic Resist
  • 20 Ability Haste
  • Guiding Light: Po použití ultimátky se vám na 9 sekund zvýší maximální HP no 10%. Během tohoto efektu získáte i se všemi spojenci 25 Apility Haste na neultimátní schopnosti. Spojenci se navíc vyléčí o 1,5% vašich maximálních HP každé 3 sekundy, zvyšuje se až na 100% podle chybějících HP šampiona. Pro nositele tohoto předmětu je léčení dvojnásobné (90 sekund cooldown).
  • Mythic Passive: Přidá všem legendárním předmětům 100 HP

Iceborn Gauntlet (Mythic)

  • 400 HP
  • 40 Armor
  • 20 Ability Haste
  • Spellblade: Po použití schopnosti udělí váš následující útok 100% AoE bonusové fyzické poškození a vytvoří ledové pole na 2, 5 sekund. Nepřátelé v ledovém poli jsou zpomaleni o 15 + 0,003% vašich maximálních HP. Váš původní cíl je zpomalený dvojnásobně  a jeho poškození proti vám je sníženo o 10% na 2,5 sekundy (1,5 sekundy cooldown).
  • Mythic Passive: Přidá všem legendárním předmětům 50 HP, 5% Tenacity a 5% odolnost proti zpomalení

Goliath’s Ascendiary (Mythic)

  • 800 HP
  • 200% Regenerace HP
  • 20 Ability Haste
  • Colossal Consumption: Nabíjí silný útok proti nepřátelskému šampionovi během 3 sekund, pokud je ve vzdálenosti 600 jednotek. Tento nabitý útok vysaje cíl, udělí 50 + 10% vašich maximálních HP jako bonusové fyzické poškození a vyléčí vás za stejný počet. Tímto si trvale zvýšíte svoje maximální HP o 15% uděleného poškození (30 sekund cooldown na každý cíl)
    • HP získané tímto efektem ztratíte, pokud předmět prodáte.
  • Mythic Passive: Přidá všem legendárním předmětům 1% zvýšené HP a 6% velikost šampiona

Rod of Ages (Mythic)

  • 60 AP
  • 300 HP
  • 300 Mana
  • Tento předmět přidá 20 HP, 20 mana a 4 AP každou minutu až 10×. Po dosažení maximálních stacků získáte 1 úroveň (maximum zůstává 18).
  • Mythic Passive: Přidá všem legendárním předmětům 5 Ability Haste

Catalyst of Aeons

  • 225 HP
  • 300 Mana
  • Eternity: Obnovuje 15% obdrženého poškození od šampionů jako manu a 20% spotřebované many jako HP (maximálně 15 HP). Přepínací (toggle) schopnosti léčí maximálně za 15 HP za sekundu.

Abyssal Mask

  • 500 HP
  • 300 Mana
  • 40 Magic Resist
  • 10 Ability Haste
  • Eternity: Obnovuje 15% obdrženého poškození od šampionů jako manu a 20% spotřebované many jako HP (maximálně 15 HP). Přepínací (toggle) schopnosti léčí maximálně za 15 HP za sekundu.
  • Unmake: Nepřátelským šampionům v okolí snižuje Magic Resist o 5 + 1,5 bonusových HP (maximálně 25). Za každého šampiona pod tímto efektem získáte 9 Magic Resist.
    • Nestackuje se s dalšími nositeli předmětu.

Sunfire Aegis (už není Mythic)

  • 400 HP
  • 50 Armor
  • Immolate: Udělením nebo obdržením poškození začnete udělovat 15 + 1,75% bonusových HP magického poškození do nepřátel v okolí (zvýšeno o 25% do minionů a o 150% do monster v jungli). na 3 sekundy. Poškození do šampionů a epických monster přidává stacky, které zvyšují poškození o 10% na 5 sekund (maximálně 6 stacků).

Turbo Chemtank (už není Mythic)

  • 450 HP
  • 50 Magic Resist
  • 10 Ability Haste
  • Aktivní efekt - Supercharged: přidá 40% k rychlosti pohybu směrem k nepřátelům nebo nepřátelským věžím na 4 sekundy. Po 4 sekundách, nebo poté, co se přiblížíte k nepříteli, zpomalíte nepřátele v okolí o 40% na 1,5 sekundy (90 sekund cooldown).

Randuin’s Omen

  • 400 HP
  • 70 Armor
  • Aktivní efekt - Humility: Zpomalí nepřátele v okolí o 55% na 3 sekundy (60 sekund cooldown)
  • Rock Solid: Snižuje přicházející poškození z útoků až o (5 + 0,35 vašich maximálních HP)%, maximálně o 40% příchozího poškození
  • Critical Resilience: Kritické záasy do vás udělují o 20% méně

Spear of Shojin

  • 65 AD
  • 300 HP
  • 20 Ability Haste
  • Dragonforce: Vaše neultimátní schopnosti získají (6 + 10% bonusového AD pro Melee šampiony / 4 + 6% bonusového AD pro Ranged šampiony) Ability Haste, sníženo o (3 + 5% bonusového AD / 42+ 3% bonusového AD) Ability Haste na schopnosti se znehybňujícím efektem.
  • Exigency: Získáte až (15% pro Melee šampiony / 10% pro Ranged šampiony) zvýšenou rychlost pohybu na základě vašich chybějících HP.

Ravenous Hydra

  • 65 AD
  • 20 Ability Haste
  • 9% Omnivamp
  • Cleave: Útoky a schopnosti udělují (60% pro Melee šampiony / 30% pro Ranged šampiony) fyzického poškození do nepřátel v okolí 350 jednotek od cíle.
  • Carnivorous: Získáte 0,5 AD a 0,1% Omnivamp kdykoli zabijete nepřátele, stackuje se až na 25 AD a 5% omnivamp. 50% stacků ztratíte, když zemřete.
    • Efektem lze zasáhnout každý cíl jednou za každý útok či schopnost každých 10 sekund.
    • Efekt se nespustí při útoku na budovy.
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama