V patchi 8.10. si pro nás Riot připravil velké změny pro junglery. Riotu se nelíbilo, jak moc velký mají jungleři vliv na linky v začátcích hry. Proto se rozhodl junglery v této části hry oslabit. 

Je ale nutné dodat, že tyto změny pocítí především hráči na vyšším elu.

Rift Scuttler

Riot se vydal cestou úprav zkušenotí za monstra. Celkově získané zkušenosti snížil, ale navýšil je u říčních krabů, kteří se nyní na začátku hry objeví na každé straně mapy jeden (později jen na jedené straně). Nyní je tak pro získání třetí úrovně potřeba zabití třech campů a kraba (dříve pouze tři campy). Riot tímto chtěl zajistit menší dopad ganků na úrovni dva a prvních ganků na úrovni tři a čtyři a donutit junglery bojovat o první kraby pro získání co nejvíce zkušeností. 


Co se ve skutečnosti stalo?

Tento fakt samozřejmě otřásl metou a jak tomu již bývá, neovlivnil pouze junglery. V první řadě se do jungle začali brát mnohem více agresivní jungleři, kteří v 1v1 a 2v2 situacích na začátku hry dokáží mít navrch. Pokud se vám totiž podaří získat oba kraby na jedné straně řeky a váš nepřítel ani jednoho, získáte tak obrovskou výhodu, kterou si dokážete udržet po celou early-game. V jungli se tak více hrají šampioni založení na zákaldních útocích jako Udyr, Olaf, Trundle, Xin Zhao a další nebo například Ivern a Nunu, pro které je získat kraba velmi jednoduché.

Důležitou se navíc stala kooperace s midařem a částečně i s bot linkou. Nyní není vůbec zvláštní vidět midaře se smitem. Midaři si velmi rádi ukořistí jednoho či více krabů pro sebe a pokud se vám podaří jako tým ukořistit tři kraby ze čtyř, získáte velkou výhodu. 

Jako poslední je potřeba zmínit, že linky nejsou v early tolik postiženi gankováním a mohou si dovolit hrát více agresivně.


 Co to znamená pro junglery

Nejdůležitějším faktem je, že jungleři dostali velký nerf. Jejich prezence na linkách je mnohem menší a počet ganků se tak snížil. Mnoho junglerů, hlavně těch, co hrají na late game nebo early ganky, bylo oslabeno a nevyplatí se hrát. Ale i ti silnější jungleři (Udyr, Olaf, ...) již nedosahují takových kvalit jako před tímto patchem a celkově je jejich pozice v týmu oslabena a jediná chyba v early kolem krabů vás může stát celou hru a hry se tak mohou stát velmi frustrující (ve chvíli kdy vám nepřátelský jungler vykrádá jungle od čtvrté úrovně a zabije vás pokaždé, kdy vás vidí díky výhodě ve zlatě a zkušenostech).

Velký dopad má tato změna také na solo queue, kde Mid + jungle duo nabývá na síle oproti nepřátelskému solo junglerovi.


Co si z toho odnést

  • Jako jungler je nutné hrát více na early game souboje než na ganky.
  • Jako jungler se musíte pečlivě zaměřit na první kraby.
  • Pokud chcete freelo proti nezkušeným junglerům, ukradněte jim všechny kraby na začátku hry.
  • Jako midař musíte mít více pochopení pro svého junglera a pomoci mu v začátku hry více, aby on pak mohl pomoci vám.
  • Jako hráč na lince musíte pochopit, že jungler již nemůže hrát okolo vaší linky 24/7 (pokud si nepřítel vzal Teema proti vašemu Nasusovi).