Přichází první větší open beta patch pro Legends of Runeterra. Balančních změn se dočkalo velké množství karet a Riot mimo jiné upravoval i zisk zkušeností. Pojďme se na změny podívat.

Obsah


Poznámky k aktualizaci

Cíle úprav

Jde o první větší patch v průběhu open bety, kde nalezneme balanční změny. Vývojáři proto připomínají, čím se řídili:

  • Každý šampion by měl mít své místo a určitý balíček, ve kterém vynikne.
  • “Nešampionské” karty by se měly objevit aspoň v jednom druhu balíčků, do kterého se hodí.
  • Každý region by měl mít alespoň jeden kompetitivní balíček.
  • Meta by měla podporovat co nejširší množství balíčků.

Nové sety

Po konci bety se plánuje příchod dalších setů karet. Jejich uvedení do hry má vždy dodržovat jistá pravidla:

  1. Vydaní nového setu karet.
  2. První balanční patch – středně velké množství úprav dle úvodní zpětné vazby.
  3. Druhý balanční patch – větší změny pro nevyužívané karty a velké změny pro šampiony, kteří to vyžadují.
  4. Třetí balanční patch – malé množství úprav karet a doladění mety.
  5. Vydání dalšího setu karet.

Uživatelské rozhraní

Vývojáři zapracovali na uživatelském rozhraní dle zpětné vazby od hráčů. Vizuální změnou si prošel nejen deckbuilder, ale i samotné animace. Do budoucna se na tuto stránku ještě Riot zaměří. Cílem je zrychlení animací a možnost některé z nich přeskakovat, aby hráče nezpomalovaly.


Balanční úpravy karet

Šampioni

Lux (Level 1)

Poškození: 3 → 4

Zdraví: 4 → 5

Lux (Level 2)

Poškození: 4 → 5

Zdraví: 5 → 6


Yasuo (Level 1)
[Změněno]: Level up – stun nebo recall 6+ jednotek → stun nebo recall 5+ jednotek

Schopnosti a postavy

Back to back
Cena: 5 → 6 many

Arena Battlecaster
Zdraví: 1 → 2

Crimson Curator
Zdraví: 2 → 3

Deny
Cena: 3 → 4 many

Inspiring Mentor
Zdraví: 1 → 2
[Změněno]: Dá kartě v ruce + 1|1 → +1|0

Jewelled Protector

Poškození: 3 → 4

Zdraví: 3 → 4


Kinkou Lifeblade
Zdraví: 3 → 2

Commander Ledros

Cena: 8 → 9

Poškození: 8 → 9

[Změněno]: Sniž zdraví nepřátelského nexusu na polovinu. → Sniž zdraví nepřátelského nexusu na polovinu, zaokrouhleno nahoru.
Blade of Ledros
[Změněno]: Sniž zdraví nepřátelského nexusu na polovinu. → Sniž zdraví nepřátelského nexusu na polovinu, zaokrouhleno nahoru.

Rhasa the Sunderer
Cena: 7 → 8 many

Scuttlegeist
[Přidáno]: Efekt Fearsome.
Tortured Prodigy
Poškození: 3 → 4

Wraithcaller
[Odstraněno]: Efekt Fearsome.

Expedice

Expedice si prošly také balanční změnou. Následující strategické balíčky a jejich karty byly pozměněny:

  • Demacia steel
    • [Přidáno]: Chain Vest
  • Battle Scars
    • [Přidáno]: Might, Alpha Wildclaw
    • [Odstraněno]: Blood for Blood, Bull Elnuk
  • Suit Up
    • [Přidáno]: Bull Elnuk
    • [Odstraněno]: Alpha Wildclaw
  • Shroom and Boom
    • [Přidáno]: Assembly Bot, Satikk Shock, Plaza Guardian
    • [Odstraněno]: Academy Prodigy, Chempunk Shredder, Get Excited!

Krom toho se změnila lehce i logika vyměňování karet v průběhu expedice.


Zkušenosti

Velikou součástí hry je získávání karet a zkušeností. Zde se hráči dožadovali změn a ty nyní přicházejí.

  • End of trial XP sníženo:
    • 0 výher: 100 → 50 zkušeností
    • 1 výhra: 300 → 150 zkušeností
    • 2 výhry: 500 → 250 zkušeností
    • 3 výhry: 700 → 400 zkušeností
    • 4 výhry: 900 → 600 zkušeností
    • 5 výher: 1200 → 800 zkušeností
    • 6 výher: 1500 → 1000 zkušeností
    • 7 výher: 2000 → 1500 zkušeností
  • Základní zkušenosti za PvP výhru: 200 v normální / ranked hře, 100 v expedici
    • 1-10 PvP výher: plné zkušenosti (nezměněno)
    • 11-15 PvP výher: -50 zkušeností → plné zkušenosti
    • 16-20 PvP výher: -100 zkušeností (nezměněno)
    • 21-30 PvP výher: -150 zkušeností → -100 zkušeností
    • 31 a více PvP výher: -200 zkušeností → -100 zkušeností

Jinými slovy nyní je možno získávat zkušenosti i při více jak 30 výhrách. Bez změn se neobešlo ani hraní s přáteli

  • 1-5 výher proti kamarádovi: 100 zkušeností
  • 6 a více výher proti kamarádovi: 0 zkušeností
  • Prohra / remíza proti kamarádovi: 0 zkušeností
  • Nově se nepočítají do PvP výher / proher nebo bonusů za první výhru pro daný den. Stále se započítávají ke splnění úkolů.

Jako poslední tu máme úpravu odměny za expedice v podobě shardů

  • 6 výher v expedici: 1000 → 1500 shardů, náhodná karta šampiona a zlatá bedna
  • 7 výher v expedici: 3500 → 3000 shardů a náhodná kapsule s šampionem

Nastavení FPS

Aby vám hra nebrala tolik baterie při hraní na cestách, Riot do nabídky v menu přidal možnost omezit maximální počet snímků za sekundu:

  • 30/60 FPS: Toto nastavení bylo výchozí do teď. Hra běží na 30 snímků za sekundu, pokud se toho moc neděje a na 60 snímků při animacích. Díky tomu hra nezatěžuje tolik baterku.
  • 60 FPS: Uzamkne hru na 60 snímcích za vteřinu.
  • 60+ FPS: Umožní maximální obnovovací frekvenci obrazu až do 240 FPS. Nejnáročnější nastavení.

Další změny

  • Četná vylepšení deckbuilderu.
  • Vizuální úpravy hrací desky.
  • Hráči se starší verzí hry budou vyzváni k restartu a aktualizaci hry. Bez ní nepůjde vstoupit do fronty a vyhledat hru.
  • Master tier matchmaking vylepšen a bere v potaz vzájemnou bilanci.
  • Odměny, kterých v rámci regionu můžete dosáhnout, jsou nyní více zvýrazněny.
  • Velikost patche výrazně zmenšena.
  • Stabilita her proti přátelům vylepšena.
  • Obchod zobrazí oznámení, pokud je k dispozici nový obsah.
  • Zobrazení oznámení o údržbě serverů zpřehledněno.

Opravy chyb

  • Hráči se již nezaseknou v načítací obrazovce, pokud se odhlašují z League of Legends a zároveň přihlašují do LoR.
  • Při přihlašování z více různých zařízení by nemělo docházet k tolika pádům hry.
  • Opravena chyba s úkoly regionů. Již se správně započítává jejich postup.
  • Opravena vzácná chyba, kdy hráči nezískali zkušenosti po konci zápasu.
  • Hráči nemůžou zahodit stejnou kartu vícekrát a aplikovat tak několikrát efekt karty Spinning Axes.
  • Anivia, která je vyvolána z balíčku, nyní správně získá Level Up, pokud jsou splněny všechny předpoklady.
  • Hráči by již neměli být zaseknuti s hláškou “Connecting”, pokud se jejich soupeř odpojí ještě při načítání hry.