Klient je pomalý kvůli pluginu, který nefunguje od roku 2018
Na výměně pluginu se již pracuje.
Před pár měsíci přišel Riot s další kampaní, která by měla konečně zrychlit klienta a odstranit veškeré chyby. Pro připomenutí: vývojáři mají za cíl zrychlit běh klienta. Aby se tak stalo, je třeba projít nejen samotný kód, ale i pluginy. Klient totiž využívá pluginy podobně, jako váš prohlížeč. Optimalizací a snížením počtu pluginů se klient zrychlí a zároveň se odstraní většina chyb. Od začátku těchto prací uběhly dva měsíce a Riot přináší update.
Co se povedlo
Zjednodušeně řečeno je klient postavený na chromiu, podobně jako prohlížeč Google Chrome. Oba běží na stejném jádře a využívají pluginy, které přidávají různé funkce. K nastartování klienta je třeba tyto pluginy načíst a aktivovat. Čím méně jich je, tím lépe. Menší počet pluginů znamená zrychlení a zároveň méně chyb. Za poslední měsíce Riot zredukoval počet pluginů a dalších aplikací, jenž se na klienta připojují.
Zrychlení nepřišlo
Prvním cílem bylo, aby 90 % počítačů zvládlo kompletně zapnout klienta do 15 vteřin. Od patche 10.3 se ovšem start klienta nedařilo zrychlovat, ba právě naopak. Klient se s každým patchem načítá pomaleji.
Na obrázku výše by křivka měla protnout hodnotu 90 % při době načítaní okolo 15 000 ms. Od tohoto bodu se ovšem grafy postupně vzdalují. Vysvětlením může být nárůst vytíženosti serverů. V době karantény podléhá internet celkově větší zátěži a současně se pochopitelně zvedlo i množství hráčů. Klient navíc ke svému spuštění potřebuje být připojený na server.
Problém nalezen
Při zkoumání doby načítání a úpravě počtu pluginů se konečně přišlo na to, co je špatně. Klient musí načítat pluginy při zapnutí a aby toto načítání bylo efektivní, zvolil při vývoji tohoto klienta Riot utilitu zvanou Affinity. Právě Affinity mělo klientovi říct “tohle načti v tomto konkrétním pořadí”. Jenže Affinity nefunguje správně od roku 2018 a ani oprava by nepomohla. Riot tedy hledá náhradu. Díky výměně Affinity možná konečně přijde zrychlení a začnou se odstraňovat další chyby.
Dále se chce Riot zaměřit na rychlost vybírání postav a odstranit chyby, které s tím souvisí. Jedná se totiž o velmi důležitou součást hry a nemožnost výběru může hráč stát nervy a LP. O postup se vývojáři podělí opět za pár měsíců.