Jak vznikají noví šampioni?
i Zdroj: Tryhard.cz
Novinky League of Legends Článek Jak vznikají noví šampioni?

Jak vznikají noví šampioni?

Dominik

Dominik

10. 9. 2020 14:00

Jeden z vývojářů se s námi podělil o formuli, podle které pracují v raných fázích vývoje nových šampionů.

Reklama

S dalším dílem vývojářského deníku tentokrát přišel Mark Yetter aka Riot Scruffy a podělil se s námi o to, jakým způsobem vznikají koncepty pro hratelnost nových šampionů a které aspekty jsou pro ně při tvorbě kritické.

Proces objevování hratelnosti

Jednou z nejtěžších částí při designování hratelnosti nového šampiona je podle něj určit směr pokročilých mechanik v raných dobách vývoje. Tato brzká rozhodnutí ovlivní případné možnosti a celkový potenciál, kterého může šampion dosáhnout. S prázdným plátnem také přichází nerozhodnost z nekonečných možností a u mnohých i kreativní blok.

Pro lepší přehlednost a snadnější práci s těmito kroky vytvořili vývojáři jednoduchý rámec, který se skládá ze čtyř klíčových otázek. Pokud jsou na konci procesu všechny otázky úspěšně zodpovězeny, může vývoj úspěšně pokročit dál.

Otevírá váš směr dveře novým herním možnostem?

  • Ve hře se nachází přes 150 šampionů. Každý musí do hry přinést něco nového.

Rezonuje vaše téma se zamýšlenou základnou hráčů?

  • Je zásadní, aby téma odpovídalo očekáváním a aspiracím cílových hráčů. Pokud je vývoji smrtící vrah, ale šampion vypadá jako načechrané káčátko, existuje zásadní nesoulad mezi hrou a tématem.

Podpoří hratelnost šampiona jeho téma?

  • Šampionova hratelnost a jeho schopnosti se musí shodovat s jeho tématem a zážitek umocňovat. Perfektní příkladem chyby v tomto směru byl Shen – zabiják z řádu Kinkou jehož schopnosti a herní styl neodpovídají jeho příběhu.

Má směr vývoje prostor k tomu být uspokojující a zdravý?

  • Je zde velké množství aspektů, které musí být splněny pro správný vývoj šampiona, ale tyto dva jsou zásadní. Vede vývoj k uspokojujícímu hernímu stylu, ke kterému se budou hráči rádi vracet? Vede tento směr k něčemu, co by mohlo degradovat herní zážitek v podobě odstranění strategií, interakcí nebo nedostatečných možností obehrát šampiona?

Společně s tímto rámcem vývojáři také nedávno přijali osmitýdenní proces, který jim pomáhá zachytit širokou škálu potenciálních možností, ale také najít ten správný směr v rozumném čase. Tento proces je určen pro jednoho herního designéra, který navrhuje a vytváří prototypy pomocí jejich interních nástrojů:

Příprava

  • Proces převážně založený na brainstormingu. Týmová práce, kde se řeší všechny možné nápady, které by mohly odpovídat cílům.

Týden 1-2

  • Prototyp číslo 1. Zodpovězte čtyři výše položené otázky a zjistěte vše, co můžete o šampionově potenciálu.

Týden 3-4

  • Prototyp číslo 2. Zodpovězte čtyři výše položené otázky a zjistěte vše, co můžete o šampionově potenciálu.

Týden 5-6

  • Prototyp číslo 3. Zodpovězte čtyři výše položené otázky a zjistěte vše, co můžete o šampionově potenciálu.

Týden 7-8

  • Vyberte ten nejslibnější směr a pokračujte v něm.

Tento proces vývojáře nutí zkoušet několik zajímavých variant. Pomáha jim vyhnout se pouze těm nápadům, které se jim líbí, čímž dokáží pokrýt mnohem větší spektrum možností. Také jim dodá sebevědomí v jejich práci, když si vyberou variantu po odzkoušení několika jiných slibných nápadů.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama