Historie šampiona #3 - Karma
i Zdroj: Tryhard.cz
Novinky League of Legends Článek Historie šampiona #3 - Karma

Historie šampiona #3 - Karma

Little Panda

Little Panda

23. 6. 2017 11:55 4

Jak vypadala Karma před jejím velkým reworkem?

Reklama

Hra League of Legends se neustále vyvíjí a to již přibližně osm let. V současné době to ani nevypadá, že by Riot chtěl hru ustálit a jejími neustálými úpravami tak chce nalákat nové hráče a také nenechat unudit ty staré. Za ty dlouhé roky vyšlo mnoho patchů, mnoho úprav nejen šampionů, ale i předmětů, run, masteries, klienta nebo celých herních mechanik a prvků.

V tomto článku se podíváme na Karmu - její velký rework a taktiky a úspěchy v průběhu let.

Karma

Karma byla přidána do hry 1.2.2011, tedy po 2 letech oficiálního fungování League of legends. Její prvotní podoba plnila hlavně roli support, ale mnoho hráčů jí hrálo i na midu. Velkým problémem staré Karmy bylo špatně zacilovatelné léčení, nízký range a také velice špatně navržená schopnost W. 

Její velký rework přišel hned o rok později a to na přelomu března a dubna 2012. Ten byl opět zaměřen na Karmu jako supporta, ale Karma si opět našla svou cestu i na mid a také na top. Karma obdržela změnu tří z pěti shopností, vizuální update a její původní skin a splash art byl později přidán do hry jako Traditional Karma (ten dostali všichni, kdo měli Karmu zakoupenou před reworkem). Dnes jí můžeme vidět hlavně jako supporta či na midu jako supportativního mága. Bohužel v jednom z posledních patchů dostala nerf štítu a tak jí uvidíme o mnoho méně.

Pasivka

Inner Flame (před reworkem)

Karma získá 0,3 - 1,3 AP za každé 1% jejích chybějích životů. Čísla schopnosti se navyšují na úrovních 1/4/7/10/13/16.

Tata schopnost by se dala popsat jako horší AP Olaf (ten si zvyyšuje na tomto principu attack speed). vzhledem k tomu, že se jedná o mága s určitýmy cooldowny, většinou jste nebyli schopni při nízkých životech vysypat celé kombo a využít tak pasivku na maximum.

Jen pro představu:

  • Do úrovně 4 při 90% chybějích HP Karma získala 27 AP
  • Po úrovni 16 při 90% chybějících HP Karma získala 117 AP

Tato pasivka byla tedy opravdu znát až těsně před smrtí.

Historie šampiona #3 - Karma

Gathering Fire (po reworku)

Karma si snižuje CD své ultimátky pokaždé, když zasáhne nepřítele některou ze svých schopností (poloviční redukce CD pro základní útoky)

Tato schopnost tvoří jakési pomezí mezi support Karmou a mage Karmou. Pokud Karma používá více svůj štít na zrychlování nebo zaštítění spojence bez Matra bonusu, nesnižuje si CD na ultimátce a nemůže tolik využívat Mantra bonusů. Pokud hrajete Mage Karmu a stále se snažíte zasahovat nepřátele, ultimátku máte rychleji.

Schopnost Q

Heavenly Wave (před reworkem)

Karma vyšle vlnu čepelí a poškodí všechny nepřátele magickým poškozením v zóně před ní.

Mantra: Čepele navíc vyléčí zasažené spojence a Karmu.

Poškození: 70/110/150/190/230/270 (+60% AP)

Léčení: 35/55/75/95/115/135 +5% chybějících HP(+2% chybějících HP za 100 AP)

Tato schopnost měla poměrně malý range proto se jen velice těžko dala použít jedním stiskem na léčení i poškození. Většinou jste si tedy museli vybrat. Mantra bonus se na tuto schopnost příliš nevyužíval, většinou pouze v případě, že Karma musela vyléčit sama sebe nebo ADC, pokud hrála supporta.

Historie šampiona #3 - Karma

Inner Flame (po reworku)

Karma před sebe vyšle kouli spirituální energie. Ta při zásahu nepřítele vybuchne a způsobí magické poškození

Mantra bonus - Soulflare: Poškození se zvýší a navíc zůstane po výbuchu na zemi kruh, který se po krátce době aktivuje a způsobí další magické poškození.

Nové Q má mnohem větší range (lepší poke Karmy) a také lepší Mantra bonus, který karmě ještě vylepšuje její wave clear. Nevýhodou však je, že Karma od reworku není healer.

Schopnost W

Spirit Bond (před reworkem)

Karma vytvoří provaz mezi sebou a cílem (spojenec či nepřítel). na 5 vteřin. Spojence navíc zrychlí a nepřátele zpomalí. Nepřítel, který projde provazem obdrží poškození a je také zpomalen. Spojenec, který projde provazem bude zrychlen. Průchod provazem mění rychlost pouze na 3 vteřiny.

Zpomalení/zrychlení: 10/12/14/16/18/20%

Poškození: 10/12/14/16/18/20%

Mantra: zpomalení/zrychlení je dvojnásobné.

Tato schopnost je jedním z důvodů, proč Karma musela dostat rework. Nebylo totiž možné jí efektivně využívat. Range provazu sice nebyl příliš malý, ale bylo neuvěřitelně těžké uhlídat si aby se provaz nepřetrhl odchodem jednoho z hráčů mimo range. Bylo to podobné jako Rengar ult + Orianna ult kombo, avšak s mnohem menším benefitem. Většinou jste vypadali jako panička, která venčí svého pejska a nutí ostatní zakopávat o vodítko nebo jako hrát špatný gameplay chodící Karthusovi zdi ve dvou. Jednoduše jste se spojili se spojencem a rozběhli se proti oponentům.

Zrychlení tanka nebylo až tak špatné, ale ten většinou rychle provaz přetrhl a provaz tak žádné poškození nezpůsobil.

Historie šampiona #3 - Karma

Focused Resolve (po reworku)

Karma přichytí na nepřítele provaz a tím ho zviditelní. Pokud se provaz po určitou dobu nepřetrhne, uvězní nepřítele.

Mantra Bonus - Reneval: Karma se navíc vyléčí použitím provazu. Pokud není provaz přetržen, vyléčí se znovu.

Nový provaz po reworku Karmy, který způsobuje znehybnění, je mnohem účinnější než ten starý a dodal Karmě mnohem jednodušší a lepší CC efekt.

Schopnost E

Soul Shield (před reworkem)

Karma zaštítí sebe nebo spojence na 5 vteřin.

Mantra: Štít způsobí v malém okruhu magické poškození.

Štít: 80/120/160/200/240/280 (+80% AP)

Poškození: 80/120/160/200/240/280 (+80% AP)

80% AP ratio způsobilo, že tato schopnost byla hlavním zdrojem většiny poškození AP Karmy. Navíc i štít měl 80% AP ratio. Stačilo se pouze vzdálit s méně životy a použít Mantra štít na svého tanka a poškození bylo na světě.

Nečekejte však žádného AP Siona, AP Karma byla spíše opak - podprůměrná. V začátcích LoLka nebyla Karma tolik hraná a také mnoho hráčů nemělo takové znalosti a Karmin štít, který způsoboval velké poškození je spíše vždy zaskočil.

Pro support Karmu měl tento štít jednu velkou vadu. Pokud chtěla ochránit své carry, použila na něj štít s mantrou a zranila tak nepřátelského tanka, tedy za velmi málo poškození. Pokud chtěla využít mantra štítu na tanka uprostřed nepřátel, sice způsobila poškození, ale již jí nezbyl štít pro své carry.

Historie šampiona #3 - Karma

Inspire (po reworku)

Karma zaštítí sebe či spojence. Štít zrychluje rychlost pohybu.

Mantra bonus - Defiance: Štít je silnější a navíc ho získají všichni okolní spojenci cíle.

Přidáním ke starému štítu bonusovou rychlost pohybu, která byla odebrána novévu W z této schopnosti udělala výborrný štít pro zahájení boje či pro hyper carry (velmi silná late game adc/apc - Cassiopeia, Jinx,..).

Ultimátka

Mantra (před reworkem)

Karma vylepší svojí následující schopnost o "Mantru". Karma má až 2 body Mantry, které se načítají časem.

Karma na začátku hry začíná s touto schopností (vylepšuje se na úrovni 7 a 13).

Stejná ultimátka jako u dnešní Karmy avšak s načítacím systémem na bázi třeba E Ashe, W Caitlyn nebo R Teema.

Historie šampiona #3 - Karma

Mantra (po reworku)

Karma vylepší svojí následující schopnost o "Mantra bonus".

Karma na začátku hry začíná s touto schopností.


Shrnutí

Karma během svého fungování před reworkem neobdržela mnoho změn. Pokud nějaký, jednalo se o mírný buff (CD provazu a hodnota štítu). Nejčastěji byly upravovány její bugy. Po roce fungování přišel její kompletní rework a teprve poté se roztrhl pytel jejích nerfů, buffů a jejích konstatních příchodů a odchodů na Rift.

V následujícím videu si můžete prohlédnout Champion Spotlight (představení) staré Karmy. Všimněte si, že její Q má obrázek Q Kassadina, W obrázek W LeBlanc, E obrázek E Janny a ultimátka obrázek ultimátky LeBlanc. Tehdy s těmity videi Riot teprve začínal.

V dalším videu můžete vidět, jak zvláštní bylo hrát Karmu, díky tomu, že její matra štít byl hlavní zdroj poškození. Karma musela přijít ke svému cíli co nejblíže a tak se stávala velice zranitelnou 


Karma po reworku

Ačkoli se rework Karmy Riotu opravdu povedl, několik věcí přesto Riot nedotáhle dokonce.

Co chybí?

  • Zbraně Karmy - Karma při svém reworku přišla o vějíře, které má dnes již pouze na některých splash artech. Nyní Karma tvoří své schopnosti čistě svou vůlí. Za svým krkem však nosí znak dvou draků, kteří nejsou do schopností nijak zahrnuti.
  • Animace seslání štítu - Od reworku až po současnost nemá Karma jedinou známku animace při sesílání štítu. Veliká škoda u šampiona, který je na tomto štítu velice závislý. Karma se při jeho seílání opravdu ani nepohne. V představovacím videu reworku se tato animace objevila, ale nikdy nebyla přidána do hry. Můžete se sami přesvědčit ZDE.
  • Animace běhu - Karma, jakožto šampion, který se neustále zrychluje, nemá dodes žádnou animaci běhu.

Riot se částečně poučil ze svých chyb, když zjistil, jak moc ovlivnilo fanouškovskou základnu odebrání vějířů a celková změna oblečení Karmy, které mnoho fanoušků považovalo za ikonické a daroval hráčům skin Traditional Karmy (pouze těm, kteří jí vlastnili před reworkem). Traditional Karma je skutečně původní Karma s updatem textur.


Obrázky a Splash arty

Historie šampiona #3 - Karma

Starý herní model klasické Karmy.

Klasická Karma

Starý (dnešní podoba Traditional Karmy)

Historie šampiona #3 - Karma

Nový

Historie šampiona #3 - Karma

Sun Goddess Karma

Starý

Nový

Historie šampiona #3 - Karma

Sakura Karma

Starý

Nový

Historie šampiona #3 - Karma

Karma od svého reworku dostala další 3 nové skiny (nepočítáme-li Traditional Karmu, která slouží jako připomínka staré Karmy) - Order of the Lotus Karma, Warden Karma a Winter Wonder Karma.


Závěr

Na závěr je třeba zmínit, že stejně jako u Siona Riot odvedl velice dobrou práci s rewokem. Jednalo se o první kompletní rework od oficiálního spuštění.

Staré Karma měla spoustu nedostatků a často fungovala pouze díky menší zkušenosti hráčů. Dnes by pravděpodobně nebylo možné starou Karmu vůbec hrát. Naopak reworknutá Karma sklízí v průběhu sezón úspěchy napříč divizemi a také v profesionálních ligách.

Rework Karmy byl pro Riot také velice dobrou zkušeností. Poznali rozhořčení fanoušků po reworku, kdy odebrali klíčový design Karmy, a poučili se pro příští reworky.

Pokud se vám článek líbil a rádi byste znali historii i jiných šampionů napište nám své názory a přání do komentářů.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama