Historie šampiona #2 - Sion
i Zdroj: Tryhard.cz
Novinky League of Legends Článek Historie šampiona #2 - Sion

Historie šampiona #2 - Sion

Little Panda

Little Panda

16. 6. 2017 11:55 4

Jak to bylo se Sionem od bety po současnost?

Reklama

Hra League of Legends se neustále vyvíjí a to již přibližně osm let. V současné době to ani nevypadá, že by Riot chtěl hru ustálit a jejími neustálými úpravami tak chce nalákat nové hráče a také nenechat unudit ty staré. Za ty dlouhé roky vyšlo mnoho patchů, mnoho úprav nejen šampionů, ale i předmětů, run, masteries, klienta nebo celých herních mechanik a prvků.

V tomto článku se podíváme na jednoho z prvních šampionů ligy legend - Siona a na jeho změny, taktiky a úspěchy v průběhu let.

Sion

Sion je jedním z mála šampionů, kteří byli v LoLku již od alphy, proto je jasné, že musel od té doby projít mnoha změnami. Již málo hráčů si pamatuje starého AP Siona, který fungoval na podobném principu jako dnes funguje třeba Annie, ale s velkými tank staty. O něco více lidí si alespoň pamatuje Siona před velkým reworkem. Starý Sion měl hodně jednoduchý a nudný kit (mechaniky a schopnosti) a jeho rework byl velice přínosný. Bohužel reworknutého Siona Riot pohřbil několika cílenými nerfy po jeho velké dominanci v profesonálních ligách.

ZDE se můžete podívat na aktuální podobu Sionových schopností.

Pasivka

Feel No Pain

  • Sion má 40% šanci na zredukování nepřátelského poškození o 30/40/50%

Alistarova ultimátka se 40% šancí která funguje jako pasivka. Pokud se nad tím zamyslíte, jedná se o naprostý nesmysl. Například pokud by Syndra použila na Siona ultimátku, která působí 90 poškození za jednou kouli, a použila by 6 koulí, Sion by dokázal pravděpodobně zrekudovat alespoň 4 koule. Poškození by tedy zredukoval o 133,33 z celkového 360. S velkým štěstím by vyblokoval všech 6 a redukce by byla o 200 z 360.

Tato schopnost by samozřejmě fungovala i na periodické poškození z Liandry's Torment, jedů atd. Před nerfem tato pasivka měla redukci dokonce 30/45/60%.

Riot se většinu mechanik na bázi náhody snažil odstranit, a tak se i tato schopnost změnila. Změna však přišla až po 3 regulérních sezónách s velkým reworkem Siona.

Historie šampiona #2 - Sion

Glory in Death (dnešní podoba)

  • Po smrti se Sion oživí jako zombie. Jeho životy veice rychle mizí, ale působí 10% max HP základními útoky a má 100% lifesteal. Navíc získá schopnost Death Surge, která mu dodá jednorázově velký movement speed.

Schopnost Q

Cryptic Gaze

  • Targetovatelný stun, který způsobí magické poškození

Stun, který měl na první úrovni hodnotu 2 vteřiny (po nerfu 1,5) se 100% AP ratiem (po nerfu 90%) působil problémy celou hru. V early-game byl dvouvteřinový stun šílený, pokud váš jungler přišel na gank, a v pozdějších fázích hry Sionovo Q působilo obrovské poškození.

Historie šampiona #2 - Sion

Decimating Smash (dnešní podoba)

  • Sion napřáhne svou sekeru a udeří do prostoru před sebou a způsobí fyzické poškození. Pokud napřahoval alespoň 2 vteřiny, vyhodí nepřátele do vzduchu a omráčeni.

Schopnost W

Death's Caress

  • Sion se zaštítí až na 10 vteřin. Po 4 vteřinách může být štít reaktivován a vybuchne a způsobí AoE magické poškození (vybuchne automaticky po 10 vteřinách).

Síla štítu i jeho poškození mělo 120% AP ratio (po nerfu nejprve 100% a  pak 90%). První 3 měsíce dokonce 200%. Později bylo možné štít reaktivovat po 2 vteřinách.

Pokud jste AP Sona zažili, pamatujete si jakou chodící atomovou bombou Sion byl. Jeho obrovská AP ratia z něj udělali takovou Annie na steroidech. Velice tanky s obrovským burstem. Nesmíme také zapomenout na odstraněný předmět Deathfire Grasp, který zvyšoval na targetovací aktivku veškeré magické poškození působené cíli o 20%.

Koneckonců se přesvěčte sami v následujícím videu:

Historie šampiona #2 - Sion

Soul Furnace (dnešní podoba)

  • Pasivní část - Sion získá 2 maximální HP za každého zabitého miniona či monstrum (10 HP za kill, assist nebo velké monstrum).
  • Aktivní část - Sion získá štít, který lze reaktivovat po 3 vteřinách a způsobit tak AoE magického poškození (modifikováno max HP cíle)

Riot při reworku Siona propojil jeho staré W a E.

Dříve bylo možné reaktivovat štít po 2 vteřinách a také byl daleko větší. Nerf mířený na tuto schonost pohřbil Sionovu dominanci na topu a zabránil Sionovi v junglení. Daná vteřina navíc dává nepřátelům hodně času na rozbití štítu a tak dochází ke snížení Sionova poškození v některých případech na téměř mizivé. 

Schopnost E

Enrage

  • Spuštěním této schopnosti Sion získá bonusové poškození základních útoků, ale ztrácí HP s každým úderem. Navíc kdykoli zabije jednotku s aktivním Enrage, získá maximální HP navíc (dvojnásobek za velké miniony, monstra a killy). 

Velice užitečná schopnost pro AD Siona (který se hrál mnohe méně než AP), ale nevyužitelná schopnost pro AP Siona. AP Sion nepotřeboval příliš používat základní útoky a tak tuto schopnost maxoval pouze z nutnosti.

Na druhou stranu pokud se povedlo AD Sionovi dostat do late game, stalo se z něj lifesteal monstrum (ultimátka dodala 100%). Ve spojení s jeho dvouvteřinovým stunem a nízkou moblitou tehdejších šampionů se ze Siona stal velký postrach, který se téměř nedal zabít, pokud jste neměli CC.

Historie šampiona #2 - Sion

Roar of the Slayer (dnešní podoba)

  • Sion vytvoří v úzkém pruhu vlnu, která poškodí první cíl v řadě, pokud se jednalo o miniona či neepické monstrum, odhodí ho. Odhozený cíl způsobí o 30% větší poškození ostatním jednotkám. Tato schopnost působí magické poškození (40% AP ratio), zpomaluje a redukuje armor.

Jediný důvod, proč si lze ještě AP Siona zahrát. Samozřejmě jsou jeho mechaniky zcela jiné. Pokud maxujete tuto schopnost jako první, působí na začátku hry poměrně velké poškození. Pokud takto přežijete early-game, pozdější fázi hry získáte burst kombo v podobě R+W+E. Užitečný je i Hextech Protobelt.

Ultimátka

Canibalism

  • Sion získá na 20 vteřin bonusový lifesteal (50/75/100%) a 50% k attack speed. Jeho útoky navíc léčí okolní spojence za 25/37,5/50% způsobeného poškození. 

Na úplném začátku místo léčení spojenců navyšovala tato schopnost Sionovy maximální životy za každý úder.

Historie šampiona #2 - Sion

Unstoppable Onslaught (dnešní podoba)

  • Sion se rozběhne, stane se nezastavitelným a pokud se střetne s nepřátelským šampionem, vyhodí ho do vzduchu. Sion může narazit do terénu a přerušit tak tuto schopnost. Také jí může zrušit reaktivací. Range: 7500 jednotek.

Starý Sion vs dnešní meta

Mnoho lidí si myslí o starých šampionech, kteří byli velice silní, že by dnes zruinovali dnešní metu. Nedá se to však tak jednoduše říci. Hráči tenkrát neměli tolik zkušeností, supporti měli minimální dopad na hru, šampioni měli nízkou mobilitu, atd.

Zkusme si AP Siona porovnat se současnou podobou Annie, která svými schopnostmi připomíná starého AP Siona.

Annie vs Sion

Co mají tito dva šampioni společné:

  • Velký burst
  • Nízká mobilita
  • Targetovací stun
  • Malý range

Sion je/má oproti Annie:

  • Více tanky
  • Pomalejší burst
  • pouze 2 schopnosti, které udělují poškození (Annie má 3)
  • delší stun
  • větší waveclear

Aby vše bylo fér, porovnáme tyto šampiony na úrovni 13, kdy mají hlavní zdroje poškození na maximální úrovni.

Annie

  • 770 DMG
  • 245% AP ratio

Sion

  • 600 DMG
  • 300% AP ratio

Čili Sion by musel o mít 310 AP, aby dosáhl většího poškození než Annie.

Na úrovni 16 pak Annie získá nad Sionem výhodu jelikož její ultimátka dosáhne 3. úrovně. Na konci hry však Sion by jistě působil větší poškození než Annie vzhledem k obrovským AP ratiům. Naopak na začátku hry by působil méně, avšak jeho dvouvteřinový stun a 200 poškození Q na úrovni 1 při správném nastavení run a masteries by z něj dělalo postrach. Annie také navíc potřebuje k dokončení komba svou ultimátku, která má oproti klasickým schopnostem velký cooldown. Sion tento problém neměl a mohl své kombo použít každých 16 vteřin na úrovni 2 a každých 8 vteřin na úrovni 16.

Starý AP Sion by se tedy v dnešní metě dal označit za jakousi Annie na steroidech. Díky novým masteries a předmětům by z něj pravděpodobně bylo velké monstrum, které by fungovalo na principu full AP Cho'Gatha s velkými tanky staty a stunem.


Obrázky a splash arty

Historie šampiona #2 - Sion

Jeden z prvních nákresů Siona.

Klasický Sion

Starý

Historie šampiona #2 - Sion

Nový

Historie šampiona #2 - Sion

Hextech Sion

Starý

Historie šampiona #2 - Sion

Aktualizovaný

Historie šampiona #2 - Sion

Nový

Historie šampiona #2 - Sion

Barbarian Sion

Starý

Historie šampiona #2 - Sion

Nový

Historie šampiona #2 - Sion

Lumberjack Sion

Starý

Historie šampiona #2 - Sion

Nový

Historie šampiona #2 - Sion

Warmonger Sion

Starý

Historie šampiona #2 - Sion

Aktualizovaný

Historie šampiona #2 - Sion

Nový

Historie šampiona #2 - Sion

Po reworku Sion dostal ještě jeden skin a to Mecha Zero Sion.


Závěr

Celkově se dá říci, že Riot odvedl velice dobrou práci s reworknutím Siona. Jeho schopnosti působí mnohem zajímavěji a není tak rozbitý jako býval AP Sion. Bohužel jeho dominace na Riftu byla příliš velká a Riot tyto situace řeší tím, že daného šampiona raději pohřbí než aby ho dlouho řešil (viz Kalista, Azir...). Kalista se obrození již částečně dočkala, tak uvidíme zda to čeká v budoucnu i Siona.

Pokud se vám článek líbil a rádi byste znali historii i jiných šampionů napište nám své názory a přání do komentářů.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama