Za námi je již sedm týdnů EU LCS, které se hrály celkem na čtyřech patchích. Poslední dva týdny (šestý a sedmý) se odehrály na patchi 8.14, který kompetitivní scénu ovlivnil především nerfem teleportu a funnel kompozicí. Tato skutečnost způsobila například vzestup Vitality a pád Misfits. Jak týmy hrály okolo objectivů na mapě a jestli to bylo efektivní, se Vám pokusím přiblížit pomocí krátkého výtahu z mé vlastní analýzy všech zápasů odehraných v šestém a sedmém týdnu EU LCS. 

Jednotlivé týmy

Na obrázku výše najdete průměrný počet získaných draků, baronů a zničených věží za hru. Neméně důležitá je také procentuální úspěšnost získání Herald buffu a zničení první nepřátelské turrety. Statisticky nejlepším týmem je Vitality, který po angažování Kikise do jungle získal Heralda a ve třech ze čtyř zápasů zničil jako první nepřátelskou věž. Hráči Vitality a Splyce měli také největší průměrný počet zabitých draků za hru. Xerxe se ovšem narozdíl od Kikise vůbec nevěnoval Heraldovi. 

Vítěz X poražený

Na závěr se můžeme podívat na porovnání vítězných a poražených týmů. Poraženým týmům se podařilo ukořistit barona jen jednou za šest her, zatímco žádný tým nevyhrál ani jednu hru z dvaceti bez toho, aby zabil Barona. Velmi důležité je ovšem podívat se na procenta u Heralda a první zničené turrety. Tým, který nakonec skončil vítězně, zabil Barona a zničil první enemy turretu v 75 %, což by pro vás mohlo být také inspirací do vašeho vlastního putování v soloq, duoq s parťákem nebo flexq s kamarády.