Dřívější surrender a méně sebraných LP za prohru 4v5
Pokud se vám spoluhráč odpojí, ztratíte za prohru méně LP.
Riot se poslední měsíce soustředí lepší detekci a trestání afkujících a trollících hráčů. Nedávno například do klienta přibyla možnost reportovat hráče již při výběru postav. Tyto reporty zatím Riot vyhodnocuje a později přijdou tresty. Nový blog odkrývá i další dlouho očekávané novinky, po kterých komunita touží. Například reset surrender cooldownu při odpojení spoluhráče a menší úbytek LP při hře 4v5.
Detekce úmyslné prohy, AFKování a tresty
V patchi 10.15 Riot vydal lepší systém detekce AFKujících hráčů. Ten se zaměřuje na jedince, jenž předčasně opouští hru několikrát za sebou v krátkém časovém úseku. Díky tomu tito hráči jsou potrestáni rychleji a i častěji. V jiných regionech pro změnu ubylo hráčů, kteří po první penalizaci dále pokračovali v AFKování. Právě toho chce Riot dosáhnout. Systém se postupně rozšíří i na další regiony a později nasadí v plném rozsahu.
Úmyslné prohrávání je trochu jiný šálek kávy. Riot nenápadně nasadili nový systém, který způsobil nárůst detekce a následných trestů o 500 %. To bohužel zahrnuje i nárůst mylných případů, kterým se vývojáři chtějí vyhnout. Systém proto lehce předěláme do druhé verze a otestujeme příští měsíc. První verze byla ovšem do jisté míry úspěšná.
Dřívější surrender
Pokud se ve hře setkáte s člověkem, který je AFK, jistě se chcete dostat ze hry co nejdříve. Nová funkce proto po detekování nehrajícího hráče obnoví cooldown na surrenderu a upozorní vás, že můžete okamžitě kapitulovat.
Hru s odpojeným hráčem půjde navíc vzdát dříve, než tomu bylo doposud. Tato změna se do hry dostane nejspíše s patchem 10.22.
Méně ztracených LP při nefér hře
Novinka, kterou Riot zavede, bude při prohře počítat s odpojeným hráčem. Pokud prohrajete hru například s jedním AFK spoluhráčem, odečte se vám po konci hodnocené hry méně LP. Nesnažte se ale někoho nutit, aby se odpojil. Systém bude brát v potaz například stav hry, než se hráč odpojil. Pokud jste prohrávali ještě před jeho odpojením, přijdete víceméně o stejně LP.
Pouze v případě, že hra byla vyrovnaná do chvíle odpojení spoluhráče, můžete počítat s menším odečtem LP.