Deset banů bude k dispozici už brzy
Systém deseti banů bude naprosto odlišný od toho, který používají profesionální hráči.
Už od patche 7.11 by se měla banovací fáze pro všechny draft módy na Summoner's Riftu prodloužit o dva bany na obou stranách. Každý tým tedy zabanuje pět šampionů. Tato změna se bude během patche 7.11 dostávat postupně do různých regionů. Vzhledem k této změně bude také nově nutné vlastnit dvacet šampionů, abyste mohli hrát ranked hry (dosud stačilo disponovat šestnácti šampiony).
Formát
První fáze se nijak nezmění - nejprve budou mít všichni hráči několik sekund na ukázání šampiona, kterého by v následující hře rádi hráli.
Následující fáze - tedy banování - bude probíhat úplně jinak, než dosud. Banovat bude všech deset hráčů najednou. Hráči budou muset vybrat šampiona pro ban a jejich výběr nebude viditelný pro protihráče. Pouze spoluhráči vidí, co chcete zabanovat - bude tedy možná koordinace s vaším týmem. Obrázek šampiona, kterého chcete zabanovat, se objeví vedle portrétu šampiona, kterého jste si vybrali v prvních sekundách. Poté, co ban šampiona potvrdí všichni hráči (nebo po uběhnutí časového limitu), se seznam deseti zabanovaných šampionů zobrazí pro všechny účastníky hry a následuje klasická fáze pro výběr šampionů, kteří se budou tuto hru hrát.
Může se stát, že na obou stranách bude zabanovaný stejný šampion. Tím se ale nic nemění a banování ani jiné fáze to nijak neovlivní. Může se tedy stát, že celkem bude v jedné hře zabanováno jen pět šampionů, pokud oba týmy vyberou tu samou pětici.
Pro lepší přehled se podívejte na toto video:
Design
Riot se tímto krokem snaží dát všem hráčům kontrolu nad banovanými šampiony. S touto změnou si bude moct každý hráč zabanovat svůj přímý counter-pick. Budete-li si chtít vzít do hry full AP supporta, nemusíte již spoléhat na tým, že zabanuje Blitzcranka. Hodláte-li dominovat na TOPu s Garenem, Teema do hry nepustíte i bez přemlouvání spoluhráčů.
Další výhodou je mnohem rychlejší celkový proces pick/ban fáze. Riot odhaduje, že se do hry dostanete o 30 až 120 sekund rychleji než s tříbanovým systémem.
A proč se do hry nedostane stejný desetibanový systém, který používají profesionální hráči na světových turnajích? Riot si myslí, že k tomuto systému je důležitá mnohem větší koordinace a jistější komunikace s týmem. Také však zmiňuje, že pracuje na nové týmové queue (frontě), kde by se tento systém používal.
Často kladené otázky
Riot také odpověděl na několik otázek týkající se tohoto tématu:
Kolik času mám na výběr banu?
- Toto stále testujeme, ale zatím to vypadá na 35 sekund.
Co když nechci nikoho zabanovat?
- Přidáváme do hry možnost "no ban". Pokud žádný ban nepotvrdíte, dostanete se právě na tuto možnost.
Musím potvrdit ban šampiona?
- Ne, ale je nutné alespoň jednoho vybrat (i když tlačítko pro potvrzení pak stisknout nemusíte).
- Pokud šampiona vyberete a poté potvrdíte ban stisknutím tlačítka, šampion bude zabanován.
- Pokud šampiona vyberete, ale nepotvrdíte ban stisknutím tlačítka, šampion bude zabanován po uběhnutí časového limitu.
- Pokud šampiona vyberete, ale nepotvrdíte ban stisknutím tlačítka a někdo ze spoluhráčů bude mít vybraného stejného šampiona, šampion se zabanuje jen pro jednoho z vás a druhému bude automaticky přiřazena možnost "no ban".
- Pokud žádného šampiona nevyberete, pick/ban fáze se přeruší a vy dostanete penalizaci za dodge.
- Na tomto stále pracujeme. Pokud se tento systém neosvědčí, provedeme změny.
Co se stane, když dva nebo více hráčů zkusí zabanovat stejného šampiona?
- Jakmile jeden z hráčů potvrdí ban šampiona, tento šampion již nepůjde vybrat jeho spoluhráčům. Pokud se tak stane několik sekund před koncem banovací fáze a vy nestihnete vybrat jiného šampiona, přiřadí vám systém automaticky možnost "no ban", aby se předešlo zbytečným penalizacím za dodge.