Před pár týdny jsme se dozvěděli, jaké změny v systému hodnocených her nás příští sezonu čekají. Dnes se k tomuto tématu vrací Rioťák Ed “SapMagic” Altorfer, vedoucí týmu pro vývoj hodnocených her.

Bojíte se, že ostatní hráči nebudou brát hry na jiných pozicích vážně?

Systém hodnocení podle rolí by měl zajistit férovější hry v pozicích, které jsou hráčům tak trochu cizí. Je tu ale problém s tím, že někteří hráči by se v těchto hrách nemuseli stoprocentně snažit.

Řešení? Výhry a prohry v hodnocených hrách rozdělí LP mezi všechny ostatní pozice. Rozdělování bude zpočátku přiměřené (například +6/-3 LP), ale může se měnit s tím, jak často budete vyhrávat hry, kde budete figurovat jako autofill a pokud je naopak budete často prohrávat, budete ztrácet víc LP.

Příklad - autofill

Řekněme, že jste midlaner v Silveru a jste zvyklí dostávat alespoň 20 LP za výhru. Pokud vyhrajete hru jako autofill support, dostanete 6 LP do vaší top a jungle ligy a 10 LP do mid ligy, protože vám bylo zabráněno v jejím hraní. Naopak, pokud budete autofill hry často prohrávat, můžete na ostatních pozicích ztrácet až 15 LP.


Bojíte se, že matchmaking podle pozice nemusí být spravedlivý?

Matchmaking podle pozice pomáhá v zajišťování férovosti hry pokud jste autofill nebo se rozhodnete pro novou výzvu. Je tu ale problém - hráči by si mohli měnit pozice s duo partnerem tak, aby oba hráli svou primární roli, a to by nebylo spravedlivé.

Řešení? MMR všech pozic bude propojeno. Občasná záměna pozic nebude mít vliv, ale opakované záměny mohou vyústit ve zúžení spojení - to znamená, že budete hrát proti lepším hráčům, i když nebudete hrát svou primární roli

Příklad - hraní nové pozice

Pokud jste midlaner v Goldu a rozhodnete se hrát například top, matchmaking si zjistí vaši úroveň na midu a v jiných pozicích a odhadne vaši počáteční úroveň pro top. To znamená, že nejspíše nebudete začínat v Bronze, ale třeba v Silveru. 

Jak již bylo řečeno, pokud systém zjistí nějaký vzor v záměnách pozic s vaším duo partnerem, budete dostávat méně LP a na vedlejších pozicích hrát těžší hry. Kdybychom použili předchozí příklad, tak byste po několika hrách skončili i na sekundárních pozicích v Gold elu.


Bojíte se, že hodnocené hry budou o frekvenci hraní?

Systém hodnocení podle pozic sice přináší hráčům nové výzvy, ale také se může zdát, že se budou muset pětkrát tolik snažit, aby něčeho dosáhli. Hráči by měli být schopni dosáhnout vrcholu na dvou nebo třech pozicích bez toho, aby museli hrát mnohem více her, než v předchozí sezoně.

Řešení? Reset dosažené úrovně po sezoně nebude tak tvrdý a hráči budou začínat na vyšší úrovni. Při hraní sekundárních pozic se, jak již bylo řečeno, budou LP dělit mezi ostatní pozice, LP budou přibývat rychleji a při prohrách bude odečteno méně.