Bany na ARAMu, Butcher's Bridge a další změny již brzy
Dejte sbohem vašim neoblíbeným protivníkům!
V Patchi 9.7 se na nás chystá několik novinek spojených s herním režimem ARAM. Riot nám tyto změny představil a hráči tohoto modu se rozhodně mají na co těšit.
Návrat mapy Butcher’s Bridge
Přestože je testováno několik změn, které by se mohly dostat do hry natrvalo, mapa to rozhodně nebude – alespoň ne teď. Můžeme ji tedy očekávat pouze během budoucích eventů.
Vybanujte své noční můry
Ano, čtete správně. Bany budou fungovat stejně, jako na mapě Summoner’s Rift, jen s tím rozdílem, že namísto fáze výběru šampionů se vám šampioni vyberou náhodně a poté budete mít, jak je již zvykem, čas si změnit runy a kouzla.
Méně příliš brzy rozhodnutých a méně protahovaných her
Průměrná doba trvání jedné hry ARAMu je sice 19 minut, ale hry se mohou prodlužovat a to může uškodit, pokud jste si ARAM šli zahrát s tím, že očekáváte kratší hru, než kterou byste odehráli na mapě Summoner’s Rift. Minioni navíc a jejich zrychlení pomůže k rychlejšímu ukončení her díky agresivnějšímu pushování po vyhraném teamfightu.
- Od začátku hry do 15:00 se minioni rodí každých 25 sekund. Po 15:00 se perioda rození lineárně snižuje až na minimální hranici 15 sekund, které je dosaženo v čase 25:00.
- Od začátku hry do 15:00 mají minioni 325 rychlosti pohybu. Od 15:00 získávají navíc rychlost pohybu každou minutu až do 20:00, kdy se jejich rychlost pohybu rovná 425.
- Od začátku hry do 15:00 udělují šampioni o 10% víc poškození do budov. Od 15:00 se tato hodnota lineárně zvyšuje až do 25:00, kdy šampioni udělují o 30% více poškození do budov.
Zabudovaná redukce poke
- Poškození od šampionů, kteří jsou vzdáleni více, než 900 jednotek, je sníženo o 15% (nezahrnuje ultimátní schopnosti a DoT schopnosti).
- Při aktivaci uvidíte malý vizuální indikátor.
Nový summoner spell: Backtrack
Backtrack na ARAMu nahradí Barrier. Po aktivaci vám Backtrack přidá modrý štít (slabším, než byla Barrier) a po 3 sekundách vás odtáhne směrem k vaší Fontáně.
Šampioni na blízko jsou odtaženi dále, než šampioni na dálku.
Úpravy předmětů
Nový předmět: Mariner’s Vengeance
- Staví se ze stejných předmětů jako Guardian Angel, ale passivka je jiná.
- Namísto oživení se v okamžiku, kdy byste měli zemřít, stanete nesmrtelnými, zbavíte se všech CC efektů a obnovíte cooldowny všech vašich základních schopností. O 4 sekundy později ale zemřete.
Ghostwalkers
- Boty již nejsou jen pro zbabělce! Můžete je ale použít jen tehdy, pokud jste v posledních 3 sekundách neobdrželi poškození, ale jakmile jste uvnitř zdi, získáte 250 k rychlosti pohybu.
Warmog’s Armor
- Pokus o úplné odstranění tohoto předmětu z ARAMu nedopadl úplně dobře. Nyní je upraven tak, abyste získali část svých životů zpět, ale nebyli zcela vyléčeni. Passivka nyní obnovuje 5% chybějících životů za sekundu namísto 5% celkových životů.
Úpravy run
Precision
- Triumph: Obnovuje 6% (sníženo ze 12%) chybějících životů a přidá 10 (namísto 20) zlata.
- Presence of Mind: Obnovuje 10% (sníženo ze 20%) maximální many a 6% (namísto 10%) cooldownu ultimátní schopnosti.
Domination
- Electrocute: Cooldown snížen na 15-10 sekund (z 25-20 sekund).
- Predator: Cooldown snížen na 100-80 sekund (z 150-100 sekund).
- Taste of Blood: Cooldown snížen na 15 sekund (z 20 sekund).
- Ghost Poro: Cooldown snížen na 25 sekund (z 60 sekund).
Sorcery
- Nullifying Orb: Cooldown snížen na 30 sekund (z 60 sekund).
- Nimbus Cloak: Cooldown snížen na 30 sekund (z 60 sekund).
- Gathering Storm: Každých 7 minut (z 10 minut)
Resolve
- Grasp of the Undying: Získané permanentní životy jsou pro šampiony na blízko sníženy z 10 na 5, pro šampiony na dálku z zvýšeny z 3 na 6.
- Conditioning: Aktivuje se po 8 minutách (namísto po 10).
- Overgrowth: Za každých 8 absorbovaných monster získáte 5 životů (namísto 3), po absorbování 80 (namísto 120) monster získáte dalšího 2,5% životů.
Inspiration
- Magical Footwear: Boty dostanete po 8 minutách (namísto 10).
- Perfect Timing: Stopwatch se aktivují po 4 minutách (namísto 10).
- Minion Dematerializer: Počáteční cooldown je 120 sekund (namísto 240).
Balancování šampionů
Nerfy:
- Ashe: -5% udělovaného poškození
- Illaoi: +5% obdrženého poškození
- Janna: +5% obdrženého poškození
- Jhin: -5% udělovaného poškození
- Jinx: -5% udělovaného poškození
- Kog’maw: -8% udělovaného poškození
- Lux: -8% udělovaného poškození
- Maokai: -8% udělovaného poškození a +5% obdrženého poškození
- Miss Fortune: -5% udělovaného poškození
- Nasus: -5% udělovaného poškození
- Sion: +5% obdrženého poškození
- Sivir: -8% udělovaného poškození
- Sona: -10% udělovaného poškození a sníženo léčení o 25%
- Teemo: -8% udělovaného poškození
- Veigar: +5% obdrženého poškození
- Vel’Koz: -5% udělovaného poškození
- Yorick: +8% obdrženého poškození (neovlivňuje Maiden of the Mist)
- Ziggs: -15% udělovaného poškození
Buffy:
- Akali: +12% udělovaného poškození a -8% obdrženého poškození
- Bard: +8% udělovaného poškození a -5% obdrženého poškození
- Evelynn: +12% udělovaného poškození a -5% obdrženého poškození
- Hecarim: -10% obdrženého poškození
- Kindred: +10% udělovaného poškození
- Khazix: -10% obdrženého poškození
- LeBlanc: +12% udělovaného poškození
- Lee Sin: +8% udělovaného poškození a -10% obdrženého poškození
- Nidalee: +15% udělovaného poškození
- Nocturne: +5% udělovaného poškození a -10% obdrženého poškození
- Rek’Sai: +10% udělovaného poškození a -10% obdrženého poškození
- Rengar: -10% obdrženého poškození
- Ryze: +8% udělovaného poškození a -5% obdrženého poškození
- Sejuani: -10% obdrženého poškození
- Tryndamere: +10% udělovaného poškození a -10% obdrženého poškození
- Warwick: -8% obdrženého poškození
Pro všechy výše uvedené změny platí, že ještě nejsou konečné a jejich přetrvání ve zmíněném herním modu bude posuzováno v nejbližší budoucnosti.