Ask Riot: Smurfové a Ryze
V pravidelném pořadu Riotu nalezneme další zajímavé otázky a odpovědi.
Je tu další díl pořadu Ask Riot a s ním odpovědi Rioterů na otázky kladené fanoušky.
Co si Riot myslí o smurfech? Mělo by být smurfování povoleno ve hře?
Podle mě smurfové přinášejí více zla, než dobra. Základem hry, ve které o něco soutěžíte, by měl být férový matchmaking, ale pokud jeden z hráčů není na stejné dovednostní úrovni, jako ostatní, tento základ se boří. Důvody, proč jsme nezaujali agresivnější postoj, jsou následující:
- Chci hrát s kamarádem, který je na tom dovednostně jinak. Ve hře je spousta pravidel, která tomu zabraňují, takže je pro mě lehčí vytvořit si nový účet.
- Chci zkusit nového šampiona nebo roli a nechci riskovat své ELO.
- Jsem znuděný z neustálého zdlouhavého šplhání mezi divizemi nebo vylepšování Champion Mastery a chybí mi časy, kdy vše postupovalo rychleji.
Pokud přijdeme s dobrým řešením těchto problémů (a máme nějaké nápady, o kterých přemýšlíme), můžeme pak zauvažovat o přísnějších podmínkách pro založení nového účtu čistě pro smurfování.
Ghostcrawler, Design Director
Co je tak těžkého na správném vybalancování Ryze?
Ryze byl vždy velmi těžký šampion k vybalancování, protože jeho kouzla jsou velmi závislá na okolnostech.
Klíčové faktory:
- Ryzova ultimátní schnopnost dokáže bohatě odměnit sehrané týmy. Ryzovy výkony rostou s organizovaností týmu.
- Ryze je v porovnání s vetšinou ostatních šampionů mnohem více závislý na velikosti odezvy (ping).
- Ryze je šampion, kterého je těžké se naučit hrát skvěle. To znamená, že rozdíl mezi začínajícím a zkušeným hráčem, je mnohem větší, než je zvykem u jiných šampionů.
Když jsou všechny výše uvedené body splněny, je Ryze nejsilnejší a tudíž máme co upravovat. Ale pokud upravujeme Ryze, který je hraný hráčem v organizovaném týmu, s dobrým internetovým připojením a více než 100 odehranými zápasy za Ryze, bude nováček v náhodném týmu s průměrnou odezvou a pár hrami trpět. U ostatních se také vyskytnou podobné faktory, ale v Ryzově případě jsou mnohem vlivnější, než u většiny šampionů.
Meddler, Lead Gameplay Designer