V sérii Ask Riot se hráči ptají samotných vývojářů hry. Jelikož se nám rozjíždí nová sezóna rankedů, točí se většina otázek právě kolem nich. Dnes odpovídal Riot Sapmagic.

Proč se rankedy dle pozic testují jen ve 2 regionech?

Jde nám hlavně o pocit, jaký budete mít z her, kdy nedostanete vaši primární pozici. Jak funguje rozprostření vašich LP po hře a zda to zamezuje špatnému chování hráčů. Tohle se nedá zjisti bez zkušeností od samotných hráčů v průběhu sezóny.

Jedná se o velkou změnou, proto postupujeme po krůčkách. Hra teď automaticky uchovává údaje ze starého systému (který je například na evropských serverech) a z nového zároveň. Mezitím čekáme na odezvu od hráčů z regionů, kde jsme nový systém již nasadili.

Proč si nemůžeme zvolit roli, kterou hrát nechceme?

V průběhu let jsme experimentovali s různými možnostmi výběru rolí. Včetně této. Konečný výsledek byl velmi špatný, všichni si jako roli, kterou nechtějí hrát, vybírali supporta. To výrazně prodloužilo vyhledávání her a snížilo jejich kvalitu.

Autofill byl jediné řešení, jak zajistit, aby hráči nestrávili čekáním na hru desítky minut. Hra se snaží vyhnout se autofillu, jak to jen jde, ale systém je navrhnut tak, aby zajistil kompromis mezi počtem autofillů a čekací dobou na hru.

Jediný způsob, jak by se dalo autofillu vyhnout, je rovnoměrné rozprostření hráčů mezi role. Každá (TOP, MID, ADC, ...) role by měla 20 % hráčů. V jakoukoliv chvíli. To je velmi těžké dosáhnout. Snažíme se aspoň o to, aby každá hra, nehledě na vaši pozici, byla vyhratelná.

Mohli by si hráči nechat skrýt svůj rank?

Nejspíš takovou funkci neplánujeme. Rankedy jsou pro všechny a porovnávání mezi hráči k nim patří.

Jak provizní rank funguje? Vyhrál jsem víc her než kamarád, ale jsem bronze 1 a on silver. Oba jsme byli v silveru minulou sezónu.

Při rozřazovacích hrách bereme v potaz váš minulý rank, MMR a winrate.

Po první hře vám dáme provizní umístění, obvykle o jeden tier níž, než jste byli. To kolik pak dostáváte LP při rozřazovacích hrách záleží na vašem MMR a síle týmu, proti kterému hrajete. Je zde víc proměnných a ty se můžou lišit dle každého jedince.