S předsezónou klasicky přichází spousta změn. Proč se Omnistone nahradí Kleptomancy a co si sami vývojáři myslí o náročnosti Aphelia, se dozvíte v následujících řádcích.

Mají někteří šampioni vyšší nebo nižší počet výher na různých elementech žlebu? Jako třeba Rengar na ocean mapě?

Obecně, výhry šampionů se nemění podle elementu, který zrovna při hře vládl. Největší změny jsou asi 1%. Myslíme si, že je to ideální, jelikož jednotlivé elementy mění vzhled hry, ale nepomáhá až tolik jednotlivým týmům. 

Navíc elementy, které vytváří užší a tmavší mapy skvělé pro přepadení (ocean, mountain), jsou spojeny s buffy pro obranu. Ve finále se tedy tento efekt úplně vynuluje.

Rengar, o kterém jsme si mysleli, že bude skvělý na ocean mapě, je popravdě naopak trochu horší. Jeho nejlepší mapa je infernal. Ale v číslech je nejhorší mapa -0,25% a nejlepší 0,31%, takže je to o tom, jak umíte hrát, ne o mapě.

Riotscruffy

Proč jste udělali Omnistone?

Začněme s tím, proč jsme odebrali Kleptomancy. Klepto měla dvě tváře: dát vám consumables, které použijete během hry, nebo dlouhodobé zlaťáky. Ke konci osmé sezóny bylo jasné, že si runu nikdo nevezme na více šampionů, než těch pár, kterým zrovna vyhovovala. V deváté sezóně jsme se tedy snažili zaměřit jen jednu z těchto identit a vylepšit ji tak, že by použití runy zvažovali hráči nejen při vybrání Ezreala nebo Gangplanka.

Bez existujicích consumables a protože jsme nemohli nechat Klepto jen jako ekonomickou runu, jsme věděli, že musíme jít do něčeho většího.

Prvním krokem bylo zjištění, zda zvládneme vytvořit skvělé, krátkotrvající bonusy. Ze začátku tohle bádání přineslo své ovoce. Vymysleli jsme runu, co přidávala 1 z 5 buffů každou minutu a měla parádní síly jako: “Amb(r)ush: Kdykoliv vyjdete z keře, získáte bonus k poškození a rychlosti,” a jiné. Ale taky jsme pochopili, že takové buffy jsou pro runový systém moc komplexní.

Koneckonců Omnistone je spíše “runa hráčského stylu” než “runa šampiona”. Víme, že pro některé hráče bude tato runa zábavou, ale že pro jiné taková mini-hra není ono. On vás taky nikdo nenutí s touto runou hrát. Keystones a šampioni začali být tak propojení, že limitují výběr run hráčů, který jsme si představovali. Doufáme, že to Omnistone změní.

Riot Captain gameplay

Jaká bude Apheliova náročnost?

Skvělá otázka! O tom se dá debatovat. Nejprve si ale musíme říct, co je to “mastery curve” neboli křivka náročnosti. Mastery curve vyjadřuje to, jak úspěšní jste se šampionem po určitém počtu her. Sledujeme, jak moc se tohle mění během 30 her u zkušených hráčů a 100 her u mistrů.

Po 30 hrách se křivka většiny šampionů dorovná a hry navíc jsou méně důležité. Někteří šampioni v této době ale šplhají nejvíce, klidně i se 100 nebo 200 hrami. Subjektivně, si myslím, že tady najdeme to pravé “mistrovství”. Prvních 30 her se spíše jen učíte. Ale pak, jak se naučíte základy a přestanete dělat chyby, dalších 100 her směřujete k tomu, být mistrem.

Některé postavy mají prudkou křivku u 30 her, ale rovnou u 100 her; jiní mají opak. Takhle se asi dají zobrazit tyto rozdíly. (Tady jsem zahrnul rozdíl mezi 30 hrami a 200 hrami, aby byl rozdíl jasnější):

  • Renekton poroste o 4% v prvních 30 a další 4% v následujících 170 hrách.
  • Anivia poroste o ~10% v prvních 30, ale jen další ~2% přes více než následujících 170 her. 
  • Rengar poroste o 8% v prvních 30 a dalších 7% v následujících 170 hrách.

Když jsme si tohle vysvětlili, vrátíme se k Apheliovi. Jak už jsme mnohokrát zmínili, je opravdu obtížné ho hrát, takže experti předpokládají, že poroste o ~10-12% v prvních 30,a další ~4-5% ve 100 hrách. To ho dělá šampionem s... nejprudší křivkou ve hře.

Ale jak jsem řekl – opravdu se o tom jen debatuje. Osobně předpokládám jeho 30 her s nižším %, protože jeho náchylnost k selhání je mnohem nižší než u jiných postav; pokud ho hrajete jako tradičního střelce, pořád se vám může dařit. Každopádně naučit se každou zbraň a plánovat předem, nebo správně reagovat je velmi náročnou dovedností. Proto věřím, že bude jeden z těch šampionů, co porostou přes 100 nebo 200 her a očekávám, že bude nejtěžším šampionem ve hře, kterého se můžete naučit.

Riot Stashu