V dnešním článku se zaměříme na vybrané otázky komunity, na které se Riot rozhodl odpovědět. Podíváme se na ARAM a lehce nahlédneme také do lore Bilgewateru.

Jaké rostliny se nachází v Bilgewateru? Pokud tam tedy vůbec nějaké rostou...

Bilgewater je jedno velké a pochmurné město, které se nachází na Serpent Isles. Velká část populace, přesněji cizinci zvaní paylangi, žije ve svých na těsno namačkaných dřevěných obydlích, proto v těchto lokalitách nezbývá moc místa pro růst rostlin. Výjimkou jsou tropické rostliny, které rostou takřka všude, dokonce i v troskách staré buhruské architektury. Konkrétně zde můžeme narazit třeba na různobarevné lilie, lotosy nebo mucholapky.

Bilgewater je mimo jiné vzkvétajícím přístavem, kde je možné koupit téměř cokoliv. Je tedy velmi pravděpodobné, že byste někde na černém trhu narazili i na prodejce květin, který by vám za jistý poplatek dovezl třeba růže z Noxu, duchovní květy z Ionie, nebo chmel z Demacie.

Průměrný občan Bilgewateru však považuje nákup květin či starání se o zahradu za zbytečné. Jedná se tedy spíše o výsadu vyšších společenských vrstev.

Je výběr šampionů na ARAMu skutečně náhodný? Jak je možné, že oba týmy nemají stejné šampiony i když hráči často využívají možnost opětovného losování šampiona?

O výběr šampionů na ARAMu se stará takzvaný TeamBuilder, který zaznamenává, který šampion se nalosoval jednotlivým hráčům, může tedy docílit toho, aby se daný šampion nepřiřadil znovu jinému hráči.

Klient na vašem PC už pak jenom posluchá instrukce od TeamBuilderu. Dostane od něj informaci, který šampion vám byl přidělen a výsledek vám zobrazí na vaší obrazovce.

O většinu procesu se tedy stará vzdálený server vybavený funkcemi, které mu umožní řídit losování, výměnu i opětovný výběr šampionů bez toho, aby nastaly závažnější problémy. My jakožto uživatelé už vidíme jen výsledek práce serveru.

Je tedy výběr kompletně náhodný? Zde záleží primárně na výkladu slova “náhodný”. Vždy se losuje náhodně ze sady dostupných šampionů, přičemž samotná sada náhodná není.

Algoritmus losování lze vyjádřit pomocí matematického výrazu: ((A ∪ C ∪ O) \ R) \ D

  • A je množina šampionů, kteří jsou vždy dostupní v ARAMu zcela zdarma.
  • C je bezplatná rotace šampionů.
  • O je množina vlastněných šampionů.
  • R je množina všech šampionů, kteří byli vylosování pro některého hráče z obou týmů.
  • D je množina šampionů, kteří jsou momentálně zablokováni.

Tento proces je TeamBuilderem proveden vždy, když je třeba hráči přiřadit šampiona.

Dobré je také zmínit, že předchozí hry, ať už ty, které proběhly v pořádku, nebo ty, které někdo opustil ještě před začátkem nemají žádný vliv na losování v dalších hrách. Tím pádem se může stát, že dostanete stejného šampiona několikrát po sobě, což vytváří iluzi, že losování není náhodné. Ve výsledku volba šampiona, který vám bude přiřazen závisí čistě na štěstí.