To nikdy neplatilo. Špatný hráči vždycky hráli těžký champy, jen jich nebylo tolik. Netušim, o jakém zjednodušování mluvíš, ta hra je nesrovnatelně težší a především je v ní mnohem víc věcí na učení než bývalo - hodně champů (noví jsou skoro bez výjimky težší než starší; nebo aspoň naprosto odlišní), reworky ztížily všechny champy, spousta nových itemů s activkama, jungle je nesrovnatelně těžší než kdy byla, draci složitější aj.
Ale zase v jiných ohledech to riot ztěžuje, např. v reworcích. Snad každý rework který byl během cca 2 let udělán, udělal champa těžšího. Fiora, poppy, juggernauti, gailo atd...
Spis jsou ti lidi cim dal tim vic brainwashed - drive platilo, ze kdyz jsi slabsi hrac, tak si beres jednodussi champy. Dneska kazdej chce hrat yasua, zeda, ryzeho, leesina i kdyz netusi jak se to ma pouzivat. Druha vec je, ze RIOT celkove tu hru zjednodusuje, takze novi hraci se nemusi ucit tolik veci. A tihle hraci neumi pouzit nic, co je cimkoliv specificke.
Byly i větší a hlavně byli ti champové s nejvyššíma winratema zároveň mezi nejhranějšíma. Ahri nemá ani 55% (a jediná z nich patří mezi nejpopulárnější), víc má Ivern a Shaco.