Vývojářský deník: Nepovedené experimenty v TFT a předsezóna
Yone a Yasuo obdrží balanční změny kvůli novým předmětům.
Vývojář Riot Meddler se opět podělil se zajímavými informacemi okolo League of Legends a TeamFight Tactics. Tentokrát sdělil, jaké herní mechaniky se mohly do TFT dostat a proč se tomu tak nestalo. Odhalil rovněž v jaké fázi se nachází testování předsezónních změn a které postavy kvůli novým předmětům obdrží balanční změny.
TFT experimenty
TeamFight Tactics představuje unikátní hru, která několikrát do roka mění prvky hratelnosti díky změně setu. Vývojáři mají samozřejmě stovky nápadů, a ne všechny se do finální verze hry dostanou. Jaké mechaniky nakonec neuspěly?
Mechaniky setu
Day/Night (Galaxies)
- Tato herní mechanika by v setu Galaxies střídala den, přechod dne a noc. V každé části dne by byly k dispozici jiné jednotky a získávaly by odlišné bonusy. Stage 1 by představovala den, Stage 2 přechod a Stage 3 noc. Pouze ve dne by v obchodě byly k dispozici Celestial jednotky, v noci by zase měly bonus. Dark Star jednotky naopak.
- Při testování vyšlo najevo, že tato pravidla jsou moc přísná a omezují hratelnost. Načasování muselo být přesné i s ohledem na úroveň. Vývojáři chtěli zachovat více rozličnosti při hraní a tato funkce ji svazovala.
Pre-picked Chosen (Fates)
- V této verzi hry se vždy vybralo 5 jednotek, které obdržely Chosen buff. Například každý Nunu se stal Chosen Elderwood.
- Podobně jako Day/Night verze, i tato svazovala hráče. Ti kolikrát byli nuceni sestavit velmi podobné týmy, jenž byly určeny již na začátku hry.
Třídy a původy
Imperial
- Testovací set před samotným vydáním hry byl označován jako Set 0. V této verzi hry se objevily různé třídy a původy, jenž se nedočkaly v dané podobě vydání TFT.
- V Setu 0 třída Imperials původně pracovala se zdmi, jenž šlo přemisťovat. Nakonec se bonus změnil na poškození. Tyto zdi mohly získat čas při boji, případně samotný souboj nasměrovat vašim požadovaným směrem.
- V dané době nebyli vývojáři plně za jedno, jak pracovat s terénem, jenž ovlivňuje boj.
- Dost možná se podobná mechanika vrátí. Přeci jenom Azir v aktuálním Fates Setu víceméně tento efekt převzal.
Schopnosti postav
Kontrola mysli
- Víceméně šlo o schopnost, kdy by vaše postava ovládla mysl nepřátelské jednotky. Ta by poté bojovala proti svému týmu. Tato schopnost by byla velmi náhodná dle ovládnuté postavy a jejich schopností.
- Ačkoliv se vývojářům zdál nápad “cool”, kontrola mysli nezapadala mezi LoL postavy, a proto z nápadu sešlo.
Bardova ultimátka
- Během Setu 0 a Rise of the Elements se testovala plošná stáze Barda. Jde přeci jen o jeho velmi unikátní schopnost.
- Bohužel v jistých případech schopnost ovlivnila špatným způsobem váš tým. Pokud trefila nepřátele, většinou šlo o horší verzi znehybnění. Způsobovala tak hodně zvláštních situací, kdy postavy jen čekaly na vypršení efektu.
- Dost možná se podobného konceptu dočkáme, ale s jiným výsledným efektem za ponechání stejného vizuálu.
Předsezóna
Aby řeč nebyla jen o TFT, Meddler prozradil i aktuální stav předsezónních změn. Aktuálně se tým zaměřuje na vychytání chyb a balancování chystaných změn. Několika předmětům bylo ubráno poškození, zejména z unikátních pasivek a aktivních částí.
Zároveň se balančních změn dočkají i šampioni, jenž by ve velkém profitovali z nových předmětů. U některých jsou si vývojáři jistí, že obdrží balanční úpravu již při vydání reworknutých předmětů. Například Yone a Yasuo již obdržely balanční úpravy, které se týkají kritického poškození. Úprav se dočkají také postavy, které vyžadují manu u předmětu s komponentem Sheen.
Zbytek šampionů se podle nových předmětů upraví postupně. Ve hře jsou i celé balanční úpravy kitu, případně problematického předmětu.