Jak se balancují nové postavy a reworky šampionů
Dlouhodobější balancování s riskem vydání slabší postavy.
Při vydávání nových postav a reworků hrozí, že šampion bude příliš silný, nebo slabý. V minulosti to takto bylo u mnoha postav a Riot časem pochopil, že vydávání a úvodní balancování šampionů se musí změnit. Nikdo přece nechce, aby se do hry dostal OP šampion a zůstal silným několik patchů, následně pak upadl do zapomnění.
Učení se s šampionem
Úvodní balancování šampiona je těžké. K dispozici totiž nejsou statistiky z milionů her a různých patchů. Proto se používá křivka učení se s postavou. Tu jste mohli vidět nedávno ve článku ohledně vymazání Yuumi. Křivka ukazuje, jak stoupá winrate dle počtu odehraných her s šampionem.
Pokud tuto křivku malinko předěláme, získáme sloupcový graf. Ten ukazuje o kolik procent se zvýšil winrate s postavou po 15 hrách.
U jednoduchých postav se winrate zvýší o 4 % za 15 her. Většinou ovšem winrate roste i nadále po více jak 15 zápasech. Složité postavy dokonce dosahují vyššího winratu až po více jak sto hrách.
Vydávání slabých postav a reworků
Právě kvůli faktu, že s novou postavou mají hráči nižší winrate, se hůře odhaduje balancování při vydání. Před několika lety se proto šampioni vydávali moc silní. Z krátkodobého hlediska totiž jejich winrate vybalancovaný byl. Po několika hrách se ovšem úspěšnost zvýšila a winrate vzrostl.
Před několika měsíci proto přišla nová filozofie. Riot nově vydává šampiony s cílem, aby byli vybalancovaní z dlouhodobého hlediska. To může znamenat i fakt, že postava nebude na první pohled moc silná. Hráči se časem s postavou naučí, tím se zvýší winrate a zároveň množství dat, která lze analyzovat. Z tohoto bodu už se balancovat dá snadněji.
Tento přístup se aplikoval například na reworky Fiddlestickse a Volibeara.