Jak se balancují nové postavy a reworky šampionů
i Zdroj: Tryhard.cz
Novinky League of Legends Článek Jak se balancují nové postavy a reworky šampionů

Jak se balancují nové postavy a reworky šampionů

Reibl

Reibl

11. 7. 2020 12:00

Dlouhodobější balancování s riskem vydání slabší postavy.

Reklama

Při vydávání nových postav a reworků hrozí, že šampion bude příliš silný, nebo slabý. V minulosti to takto bylo u mnoha postav a Riot časem pochopil, že vydávání a úvodní balancování šampionů se musí změnit. Nikdo přece nechce, aby se do hry dostal OP šampion a zůstal silným několik patchů, následně pak upadl do zapomnění.

Učení se s šampionem

Úvodní balancování šampiona je těžké. K dispozici totiž nejsou statistiky z milionů her a různých patchů. Proto se používá křivka učení se s postavou. Tu jste mohli vidět nedávno ve článku ohledně vymazání Yuumi. Křivka ukazuje, jak stoupá winrate dle počtu odehraných her s šampionem.

Jak se balancují nové postavy a reworky šampionů

Pokud tuto křivku malinko předěláme, získáme sloupcový graf. Ten ukazuje o kolik procent se zvýšil winrate s postavou po 15 hrách.

Jak se balancují nové postavy a reworky šampionů

U jednoduchých postav se winrate zvýší o 4 % za 15 her. Většinou ovšem winrate roste i nadále po více jak 15 zápasech. Složité postavy dokonce dosahují vyššího winratu až po více jak sto hrách.

Vydávání slabých postav a reworků

Právě kvůli faktu, že s novou postavou mají hráči nižší winrate, se hůře odhaduje balancování při vydání. Před několika lety se proto šampioni vydávali moc silní. Z krátkodobého hlediska totiž jejich winrate vybalancovaný byl. Po několika hrách se ovšem úspěšnost zvýšila a winrate vzrostl.

Před několika měsíci proto přišla nová filozofie. Riot nově vydává šampiony s cílem, aby byli vybalancovaní z dlouhodobého hlediska. To může znamenat i fakt, že postava nebude na první pohled moc silná. Hráči se časem s postavou naučí, tím se zvýší winrate a zároveň množství dat, která lze analyzovat. Z tohoto bodu už se balancovat dá snadněji.

Tento přístup se aplikoval například na reworky Fiddlestickse a Volibeara.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama