Předměty a herní obchod si projdou velkou změnou v předsezóně
Dočkáme se nových předmětů i přepracovaného obchodu.
Předsezóna obvykle probíhá na konci roku. Zpravidla začíná krátce po konci Worlds, tedy okolo poloviny listopadu. Proto je relativně neobvyklé, aby se Riot podělil o plány, které s předsezónou souvisí, již v červnu. Přesto tomu tak je. Minulý rok jsme se dočkali elementů na Riftu. Letos si změnou projdou předměty a herní obchod.
Co se předmětů a jejich změn týče, aktuální plán je následující:
- 34 % předmětů zůstane
- 33 % předmětů projde změnou
- 33 % předmětů bude nových
Riot chce zachovat předměty, které teď ve hře fungují. Zároveň některé pozmění, ale dočkáme se i kompletně nových.
Cíle pro předsezónu
Vývojáři si stanovili celkem 5 cílů ohledně předmětů.
- Kupování předmětů je rychlé a snadné.
- Každá postava a hráč mohou dělat strategická rozhodnutí ohledně předmětů v každé hře.
- Předměty umožňují odemknout zajímavé cesty, jak se naučit ovládnout vaši postavu.
- Předměty působí silně a vylepšují vaši postavu.
- Klíčové předměty ve hře zůstanou stejné, aby se hráči nemuseli učit vše od znova.
Hodnocení aktuálního stavu
Pojďme si shrnout, jak právě nyní dle Riotu vypadá stav předmětů a jejich mechanik ve hře.
Předměty dávají šampionům sílu díky počáteční fázi hry
- Aktuální stav: Velmi dobrý
- Komentář: “Myslíme si, že nabalování síly je na tom teď dobře. Předsezóna by neměla změnit moc věcí okolo celkové síly a účinnosti zlata vzhledem k předmětům.”
Předměty při použití způsobují uspokojivý efekt
- Aktuální stav: Dobrý
- Komentář: “Některé předměty jsou na tom dobře, ale jiné hráči moc nevyužívají a zapadnou. Jejich síla není tak zřetelná a pocitově jsou slabé.”
Situační předměty a jejich výběr přidává do hry více strategie
- Aktuální stav: OK
- Komentář: “Pro některé třídy postav je dost situačních předmětů, které prohlubují strategický prvek hry. Jiné buildy jsou velmi lineární a není zde moc možností pro adaptaci. Například u předmětů pro mágy.”
Předměty podporují styl hraní šampiona
- Aktuální stav: OK
- Komentář: “Záleží dle třídy postavy i přímo šampiona. Některé buildy jsou velice nudné (marksmani), jiné zastiňují schopnosti postav (enchanteři).”
Systém předmětu je intuitivní
- Aktuální stav: Špatný
- Komentář: “Zde je hodně prostoru pro zlepšení. Herní obchod neposkytuje v tomhle moc dobrou oporu. Není zde dostatečně vysvětlen princip výběru mezi čirými statistikami předmětu a unikátními pasivkami.”
Vylepšení každého předmětu
Úprava stávajících herních předmětů bude mít jistá pravidla a cíle.
Předměty mají jasný účel
Každý předmět v herním obchodě by měl mít jasně daný účel, který ho oddělí od zbytku. Předměty by se neměly v principu překrývat a mást.
Daný předmět se vždy hodí buď v dané situaci, nebo s danou postavou
Když Riot procházel populární předměty, mohl je vždy rozdělit do dvou kategorií.
- Vhodný do určitých situací – hodí se strategicky do hry a poskytuje možnost obehrání jiných postav (například QSS)
- Vhodný k postavě – vylepšují schopnosti dané postavy a lze ho se vzít do každé hry (například Lich Bane)
Zajímavé buildy poskytují více možností při výběru
Tuto část Riot popisuje například na předmětu Trinity Force. Při sestavování se musíte rozhodovat, zda vezmete dřív například Sheen kvůli krátkým soubojům, nebo Stinger pro delší duely. Podobně je na tom Infinity Edge. Občas máte na nákup krumpáče, ale můžete zariskovat a zůstat na lince déle pro B. F. Sword.
Předměty působí elegantně a mají jen nezbytné vlastnosti
V průběhu let se na některé předměty nabalily pasivní efekty a další statistiky, které působí nepřehledně. Vývojáři plánují některé zbytečné efekty zjednodušit, nebo rovnou odstranit.
Předměty neodstraňují možnost obehrání ani slabiny postavy
Systém předmětů má hru přiblížit k ideálnímu stavu, kdy má každá postava určité slabiny a předměty tyto slabiny úplně nesmažou. Předměty pouze šampionovi dodají sílu, odolnost nebo další vlastnosti, ale neodstraní ty špatné. Příležitostné předměty, které hráči berou v reakci na jiné šampiony, mají dát postavě pouze částečnou výhodu. Pokud například marksman zvolí defenzivní předmět, ztratí tim na poškození, ale pomůže mu to proti asasínovi.
Úprava herního obchodu
Dostáváme se k změně vzhledu herního obchodu. Riot si připravil koncepty, kolem kterých chce dále pracovat. Začněme u doporučených předmětů.
Krom odlišného vzhledu bude obchod poskytovat i jiné informace. Zlepšit by se měly samotné doporučené předměty. Aktuálně je Riot vytváří ručně. V předsezóně se přejde na automatický systém, který využije data z her těch nejlepších hráčů. Tato stránka navíc lépe poradí se situačními předměty. Ty kolikrát můžou hráče zmást, a ne všechny jsou v dané hře dobrou volbou. Zároveň Riot nechce odstranit volbu hráče. Právě ten by měl usoudit, zda je lepší vzít například Thornmail, nebo Randuin’s Omen.
Doporučené předměty nejvíce pomáhají nováčkům. Jak je vidět na obrázku výše, hra dokáže rozpoznat nepřátele a doporučit předměty proti určitým postavám.
Zkušení hráči rozhodně více ocení tabulku se všemi předměty. Změnou si projde filtrování a možnost zobrazit si jen legendární (tier 3) předměty z několika kategorií. Nakupování by tedy mělo být rychlejší. Zároveň se do obchodu opět promítne analyzování her. Některé předměty proto budou zvýrazněné jako doporučené.