Změny v předsezóně podrobně vysvětleny - co nás čeká?
i Zdroj: Tryhard.cz
Novinky League of Legends Článek Změny v předsezóně podrobně vysvětleny - co nás čeká?

Změny v předsezóně podrobně vysvětleny - co nás čeká?

Giry

Giry

17. 10. 2019 16:00

Kromě změn draků a Summoner's Riftu také úpravy předmětů pro supporty, lethality, run a dalších funkcí.

Reklama

V předchozím článku jsme si v rychlosti představili, co nás čeká v předsezóně (a nejen to). Nyní se podrobně podíváme, na co bychom se měli připravit v aktualizaci 9.23, kdy předsezóna začne.

Elementální draci a změny mapy

Jak už asi víte, Riot oznámil novinku ohledně propojení smrti elementálních draků se změnami na Summoner’s Riftu. Po smrti druhého draka určí element toho třetího, jak se změní mapa. Poté se už na mapě nemůže objevit drak z jiného elementu.

Infernal Rift

Objeví-li se jako třetí drak Infernal, odstraní části neprostupného terénu kolem buffů a spálí jejich kroví. Navíc rozšíří vstup do drakova doupěte.

Změny v předsezóně podrobně vysvětleny - co nás čeká?

Ocean Rift

Vodní drak naopak nechá mapu pořádně zarostlou – rozšíří již existující křoví a vytvoří zcela nová, například v doupěti draka. Navíc poroste léčící rostlina Honey Fruit na více místech.

Změny v předsezóně podrobně vysvětleny - co nás čeká?

Cloud Rift

Obláčkový drak vytvoří vítr vanoucí skrz jungli a doupě draka, který šampionům přidává rychlost pohybu.

Změny v předsezóně podrobně vysvětleny - co nás čeká?

Mountainous Rift

Kamenný drak vytvoří nový na různých místech mapy nový neprostupný terén, například u vstupu do dračího doupěte.

Změny v předsezóně podrobně vysvětleny - co nás čeká?

Buffy Elementálních draků

Upraveny budou také buffy za jednotlivé draky, za třetího zabitého draka z jednoho elementu získáte navíc speciální bonus.

Zatímco buffy z Infernal draka (ofenzivní staty) a Ocean draka (regenerace) zůstávají stejné, zbylí dva draci se mění. Cloud dragon vám nyní snižuje cooldown na ultimátce a Mountain dragon zvyšuje defenzivní staty – armor a magic resist.

Pokud se vám podaří zabít čtyři draky stejného elementu dostanete speciální buff s názvem Dragon Soul. Ten se také liší u každého elementu:

  • Infernal Dragon Soul: Každé tři sekundy vytvoří váš útok nebo schopnost malý AoE výbuch, který udělí do okolí adaptivní poškození. To se zvyšuje s bonusovým AD, AP a bonusovými životy.
  • Ocean Dragon Soul: Udělování poškození do nepřátel spustí silnou regeneraci životů a many/energie na následující tři sekundy. Při poškození do minionů bude regenerace méně efektivní, než u poškození do šampionů.
  • Cloud Dragon Soul: Zásahy základními útoky nebo schopnostmi do nepřátel snižují cooldown vašich základních schopností.
  • Mountain Dragon Soul: Poté, co 5 sekund neobdržíte žádné poškození, dostanete štít, který na vás vydrží, dokud ho někdo nezničí. Velikost štítu se zvětšuje s bonusovým AD, AP a bonusovými životy.

Poté, co se jednomu z týmů podaří zístkat duši některého draka (tedy zabít čtyři draky stejného druhu), obsadí dračí doupě Elder dragon.


Elder dragon

Elder dragon už nebude zvyšovat pasivní staty, které hráči obdrželi za zabití elementálních draků. Místo toho nabízí novou mechaniku – zabití nepřátelského šampiona, který se dostal pod určitou hranici životů a je na něj aplikován DoT (hořící) efekt Elder draka.

Tato hranice bude vyznačena na ukazateli životů nepřátel. Efekt zabití neproběhne okamžitě, takže je možné se mu vyhnout pomocí různých efektů (např. Zhonya nebo ultimátka Kayle).


Další změny na mapě

Kromě úprav Summoner’s Riftu, které budou mít na svědomí elementální draci, se mapa změní na několika místech už od začátku hry. V rozích mapy v půlce top a bot linky se objeví dvě zákruty. Na spodní lince se tedy po vzoru té horní také rozdělí křoví na tři části. Riot ale sám neočekává, že by se tyto zákruty nějak hojně využívali.

Změny v předsezóně podrobně vysvětleny - co nás čeká?
Změny v předsezóně podrobně vysvětleny - co nás čeká?

Kromě toho se u modrého buffu (naproti doupěte draka a barona) objeví nové křoví.

Změny v předsezóně podrobně vysvětleny - co nás čeká?
Změny v předsezóně podrobně vysvětleny - co nás čeká?

Další herní změny

Jungle

Většina junglerů preferovala Krugy, kvůli odměně, kterou za ně dostali. Riot nyní upravuje zlato a zkušenosti za kempy v jungli tak, aby jungleři získali třetí úroveň za jakýkoli buff + vnější kemp (Gromp nebo Krugové) + jakýkoli třetí kemp.

Na minimapě se navíc objeví ikona, která ukazuje, kdy se kemp znovu objeví (podobně jako má nyní red a blue buff).

Top linka a její dopad na hru

Na vyšších úrovních ranked žebříčku se stávalo, že i když topař svou linku jasně vyhrál, jeho dopad na výsledek hry nebyl tolik znát. Navíc se draci na spodní části mapy stávají mnohem důležitější než dosud.

Riot proto zvyšuje zkušenosti pro solo linky a snižuje sdílené zkušenosti za miniony mezi více šampiony a také zkušenosti za jungle monstra. Rift Herald se navíc může objevil i podruhé, pokud zemřel dostatečně brzy.

Předměty pro supporty

Supporti budou mít v nové sezóně na výběr ze čtyř předmětů. Navíc je nebudou muset vylepšovat za peníze – předměty se vylepší poté, co support dosáhne určité hranice svého questu.

  • Tier 1: předmět má základní staty a pasivní generování zlata
  • Tier 2: staty předmětu se vylepší, kapacita 3 wardy
  • Tier 3: staty předmětu se vylepší na maximum, kapacita 4 wardy, pasivní generování zlata se odstraní

Supporti tedy nebudou muset platit 1500 zlata na začátku každé hry jen za svůj “ekonomický” předmět. Vzhledem k této výhodě však předmět bude slabší – nebude přidávat tak silné staty.

Takto vypadají čtyři druhy support předmětů:

  • Vysoké AD + nízké HP + Spellthief pasivka
  • Vysoké AP + nízké HP + Spelltihef pasivka
  • Nízké AD + vysoké HP + Targon pasivka
  • Nízké AP + vysoké HP + Targon pasivka
  • Coin – mince odstraněna ze hry.

Aby ranged supporti nebyli v nevýhodě, Targon pasivka nově dovolí svoji execute pasivku i pro útoky na dálku. Riot také nechce, aby tyto předměty nezneužívali jiné role. Proto mají v sobě nově pasivku, která snižuje zlato z minionů, pokud je šampion se support předmětem zabíjí často.

Lethality předměty

Zatímco předměty Duskblade a Ghostblade se během roku hodně využívaly, Edge of Night už tak atraktivní nebyl. Riot proto chystá tyto změny Lethality předmětů:

  • Duskblade a Ghostblade budou stále téměř stejné
  • Štít z Edge of Night bude nyní fungovat jako štít z Banshee’s Veil.
  • Přibude Sanguine Blade – nový Lethality předmět který pomáhá split-pushování. Jeho pasivka přidává velký buff k attack speedu, pokud v okolí nejsou žádní nepřátelé.
  • V současnosti se experimentuje s dalšími novými Lethality předměty.

Riot ale nechce, aby každý AD assassin stavěl jen Lethality předměty a nic jiného. Vyřešil to tak, že základní staty těchto předmětů oslabil, přidal jim ale pasivky, které se aktivují, pokud máte jeden nebo dva předměty s Lethality. Více než dva předměty s Lethality se již tedy vyplatí stavět jen někdy, např proti týmům bez tanků.

Další předměty

Spear of Shojin bude odstraněn. Riot si myslí, že více škodí, než prospívá. V hledáčku má také menší změny dalších předmětů.

Keystone runy

Conqueror je v současnosti příliš efektivní na některých šampionech proti tankům. Proto bude z runy odstraněn true damage a nahrazen větší silou adaptivních buffů.

Kleptomancy se často používá jako nástroj na generování zlata v nevýhodných soubojích na lince (obvykle range proti melee). Proto už z runy nebude možné získat tolik zlata, ale oproti tomu budou častěji padat elixíry v early game.

Aftershock se i nadále zdá velmi atraktivní pro šampiony, kteří příliš poškození nevydrží, aby tuto nevýhodu zneutralizovali. Proto Riot snižuje základní staty u této runy a přidává procentuální bonusy, které by měly více pomoct tankům.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama