Proč se balancování na PBE občas nepovede?
i Zdroj: Tryhard.cz
Novinky League of Legends Článek Proč se balancování na PBE občas nepovede?

Proč se balancování na PBE občas nepovede?

Giry

Giry

30. 5. 2018 17:23

Riot Meddler se rozpovídal o tom, k čemu slouží testovací server PBE a proč není vhodný pro balancování šampionů.

Reklama

Hráči se často ptají, jak je možné, že se do hry z testovacího PBE dostane absolutně nevybalancovaný šampion či předmět, který totálně rozhází metu na live serverech. Riot Meddler se v dnešním postu na oficiálním fóru pokusil vysvětlit, proč je testování na PBE často neefektivní.

Nejlepší bude ukázat si celou problematiku na příkladu. V následujícím grafu je vidět rozdíl ve winratu šampionů, kteří prošli v tomto období nějakou změnou, mezi patchem 8.8 a 8.9. V horní části je vidět rozdíl na live serverech, ve spodní na PBE. 

Z grafu jde vyčíst, že winrate některých testovaných šampionů na PBE se obrovsky liší od změny winratu na live serverech. Vezměme si kupříkladu Shyvanu. Zatímco se jí na PBE po úpravách snížil winrate o neuvěřitelných 10,1%, na live serverech se téměř nezměnil.

U některých šampionů lze ale test na PBE pokládat za úspěšný, jelikož se jejich winrate změnil přibližně stejně jako později na live serverech. Třeba Talonovi se na PBE zvýšil po buffech winrate o 1,5%, na live serverech pak o 2%.

Proč jsou odchylky tak velké?

Tyto velké rozdíly winratu šampionů jsou zapříčiněny několika faktory:

  • Na PBE zkouší hráči nové a nekonvenční styly hraní (jako např AP Shyvana v tomto případě), nesnaží se tolik vyhrát, často afkují apod.
  • PBE server má neefektivní matchmaking a do jedné hry se často dostane deset hráčů s velkými rozdíly ve skillu a zkušenostech. Může za to malá hráčská základna na serveru a mnoho hráčů navíc nemá odehráno dostatek her, aby systém dobře změřil jejich skill.
  • I když se hráči snaží a jsou zařazeni ke stejně zkušeným protivníkům, neodehraje se na serveru tolik her, aby z toho vznikl dostatečný vzorek na zpracování dat a vyvození závěrů, co by se u šampiona mělo dál upravovat. Zvlášť když těchto pár set her má na svědomí hrstka hráčů, kteří hrají šampiona stále dokola.

Tak k čemu je PBE dobré?

I přes tyto problémy má PBE stále důležitou úlohu během testování nových a upravených prvků ve hře.

  • Na PBE se hledají a reprodukují bugy, aby vývojáři snáz poznali, kdy se chyba stane a jak ji opravit.
  • PBE slouží i na sběr zpětné vazby od hráčů na změny, které Riot vypustil do hry.
  • Vychytání detailů herního stylu po změnách. Např. jak působí nová schopnost na hráče? Je popisek dostatečně obsáhlý? atd.
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama