Esport v roce 2018 - kolik stojí místo v NA LCS nebo Overwatch League?
i Zdroj: Tryhard.cz
eSport League of Legends Článek Esport v roce 2018 - kolik stojí místo v NA LCS nebo Overwatch League?

Esport v roce 2018 - kolik stojí místo v NA LCS nebo Overwatch League?

Giry

Giry

6. 1. 2018 16:00 8

Příští rok může být v oblasti esportu zlomový.

Reklama

Esportový průmysl roste už několik let, rok 2018 ale může být jiný - zdá se totiž větší, či jaksi důležitější kvůli všem změnám, které se chystají. Je již jasné, že esport zůstane populární, ale letos se může rozhodnout, do jaké míry.

V současnosti se na profesionální hráče dívají miliony diváků po celém světě a na esportové zápasy se vyprodávají obrovské stadiony jako Madison Square Garden nebo Ptačí hnízdo v Pekingu. Počet diváků a peněz vložených do turnajů a akcí neustále roste. Podaří-li se ale v následujících měsících vše, tento růst by mohl získat exponenciální tvar křivky.

Desítky sportovních týmů totiž založily své esportové sekce. Již v minulosti jsme byli svědky týmů jako Schalke 04, Paris Saint-Germain nebo 1907 Fenerbahce a nemůžeme říci, že byly tyto celky ve svém esportovém tažení neúspěšní. Nyní jde "do tuhého". Díky již existující infrastruktuře sportovních týmů můžeme označit vytvoření jejich esportových sekcí za důležitou součást esportové historie.

Andy "Reginald" Dinh vytvořil svůj Team SoloMid ve svých sedmnácti letech z téměř ničeho. TSM začínal jako komunitní stránka a postupně se rozrostl na jeden z nejznámějších amerických esportových týmů. Když toto dokáže teenager, který pouze chtěl web pro svůj amatérský tým, co můžeme čekat od majitelů velkých sportovních týmů.

League of Legends: NA LCS

Nejvyšší severoamerická soutěž v League of Legends letos přechází na franšízový model. Dosud platilo pravidlo, že nejhorší týmy z ligy sestupují do nižší Challenger Series a naopak - nejlepší celky z této soutěže postupují do LCS. Tento rok si ale deset týmů koupilo účast v soutěži a už tam zůstanou, podobně jako to bývá v mnoha sportovních ligách v Americe. Každý tým zaplatil za vstup 10 milionů dolarů (~212 milionů korun) a navíc 3 miliony dolarů (~64 milionů korun) doplatek pro týmy, které v NA LCS dosud nebyly.

Esport v roce 2018 - kolik stojí místo v NA LCS nebo Overwatch League?

V lize tedy bude měřit síly mix starých ostřílených týmů a nováčků. Některá známá jména, jako Immortals nebo Dignitas, nahradily nové celky, ale se stejnými hráči - diváci NA LCS budou vídat převážně stále stejné hráče, jen v jiných dresech.

Investice do nejvyšší LoL soutěže v Severní Americe je relativně bezpečná, jelikož téměř nehrozí, že by liga upadla v nepřízeň diváků. Se stabilní desítkou týmů si fanoušci naopak možná naleznou oblíbený tým namísto oblíbených hráčů. Dosud se totiž fandilo výhradně osobnostem a ne soupeřícím celkům. Také hráči se nebudou muset bát upsat se některému z účastníků NA LCS na delší dobu, když mají jistotu, že budou každý rok hrát o účast na světovém šampionátu a nespadnou do nižší ligy.


Overwatch League

Liga v nejnovější hře od Blizzardu se oproti té LoLkařské zdá jako mnohem větší risk. Turnaje v Overwatch probíhaly již od vydání této pecky v roce 2016, ale stále zaostává za čísly, kterými se může chlubit LoL nebo třeba Dota2. Diváci si navíc stežují, že se v rychlé přestřelce neorientují a zápas je pak pro většinu málo zajímavý. I když Blizzard v tomto ohledu hodně pokročil, ještě stále má dost práce před sebou. Také balancování celé hry se zdá divákům nevyvážené - v současnosti tým bez Mercy jakoby neexistoval.

I přes to se ale dvanáct týmů rozhodlo zaplatit 20 milionů dolarů (~425 milionů korun) jako vstupenku do chystané Overwatch League, která odstartuje již 10.1. Tato částka není nic pro majitele velkých sportovních týmů, ale pro některé další účastníky ligy to může být devastující. Kvůli takové sumě mají všechny týmy zájem na tom, aby se liga tento rok povedla. Infrastruktura je pro to vytvořená za podpory velkých značek, jako je Intel a HP. Navíc máme od týmů také slíbeno, že budou tvořit speciální obsah pro fanoušky.


NBA 2K, CS:GO, Hearthstone, PUBG, FIFA...

I další tituly čeká velký rok a navíc se valí stále nové hry, i když ne každá hra je esportová. Zatím to vypadá, že další velkou esportovou peckou bude PlayerUnknown's Battlegrounds, ačkoliv se i nadále potýká s technickými problémy. Ale i tak mají o hru diváci zájem, jak ukázalo několik oficiálních turnajů.

Americké basketbalové týmy v tomto roce začnou také ligu ve sportovním simulátoru NBA 2K. Zatím je jistých 17 účastníků (týmů z americké basketbalové soutěže NBA) a s dalšími třinácti se do budoucna počítá. A i další sportovní simulátory, jako je FIFA nebo Counter-Strike, jsou téměř synonymem pro esport a i Major turnaje prochází tento rok změnami. I kometitivní hraní Hearthstone vypadá pro tento rok zajímavě, jelikož stále přibývají eventy a peníze do prize poolů. Ani mobilní hry nezůstávají pozadu s tituly jako Clash Royale nebo Vainglory.

Ať už se stane cokoli, rok 2018 bude pro esport přinejmenším zajímavý. Svět si tohoto fenoménu začíná pomalu všímat, tak je nyní na hráčích a týmech, aby se ukázali.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama