TFT 12.17 Patch notes
Mid-set aktualizace je konečně live!
Vítejte u poznámek k dlouho očekávané Mid-set aktualizaci 12.17! Jestliže jste si ještě nestihli vyzkoušet všechny novinky na PBE, doporučujeme se podívat, co vás čeká. Vše o dracích a mechanikách dále najdete zde. Následující řádky budou hlavně o balančních změnách. Pojďme se na ně mrknout.
Obsah
Uncharted Realms Pass a odměny za ranked
Pokud jste vášnivými sběrateli všech různých Malých Legend a skinů na arény, doporučujeme si přečíst náš starší článek, který pokrývá vše co nový Pass a Pass+ přináší. Na konci článku také najdete odměny za hodnocenou sezónu.
Změny hry
Treasure Dragon
- Nyní jsou ve hře dva noví Treasure Draci. Jimi jsou Chaos Dragon a Order Dragon, kteří se objeví v 30 % her, se zbývajícími 40 % her pro klasického Treasure Draka. Všichni hráči dostanou stejnou verzi draka.
- Order Treasure Dragon garantuje Radiant předmět (mimojiné).
- Chaos Dragon přináší rozmanitý výběr zahrnující unikátní předměty jako je Target Dummy, Emblemy a další.
Třída Dragon – Drak
- Draci už nejsou unikátní, ale stále pro ně potřebujete 2 místa na desce.
- Drak je nyní 1/2/3/4/5 třída…můžete hrát kolik draků jen chcete!
- Drak (1): Draci získají X HP
- Drak (2): Draci také získají +20 brnění a odolnosti vůči magii
- Drak (3): Draci také udělují +10 % poškození
- Drak (4): +1 místo v týmu
- Drak (5): Draci také získají +10 % rychlosti útoků
- Draci nyní stojí 6,7 a 8 zlaťáků napříč Tiery 3, 4 a 5. Zde si přečtěte více.
- Šance na kolotoč pouze s Draky po fázi 5 je zvýšen na 15 % (z 5 %).
Balanční změny dračích jednotek
Daeja
- Její popisek nyní uvádí, že míří na nejvíce nepřátel v jedné linii, ne na největší skupinu nepřátel.
- Zdraví: 900 → 800
- Poškození schopnosti: 275/375/1800 → 250/335/1550
- Nové: Její auto-attacky už neudělují fyzické poškození.
- AD: 20 → 0
- Magické poškození z pasivní schopnosti: 20/35/150 → 40/55/180
- Pokud se Daeja pokusí nést Deathblade či Runaan’s Hurricane, tyto předměty z ní odskočí se zprávou “error”.
Idas
- Zdraví: 1100 → 950
- AD: 100 → 90
- Snížení poškození ze schopnosti: 35/55/300 → 30/50/300
- Štít pro spojence ze schopnosti: 180/275/2000 → 150/250/1200
Shi Oh Yu
- Zdraví: 900 → 850
- AD: 90 → 75
- Poměr AD v Jade formě: 250/275/1000 → 230/250/1000%
Sy’fen
- Zdraví: 1100 → 900
- AD: 100 → 90
- Nerf počáteční many: 120/175 → 100/175
- Poměr AD ze schopnosti: 500/600/3000% → 475/550/2500%
- Ignorování brnění ze schopnosti: 50% → 25%
Ao Shin
- Zdraví: 1000 → 800
- Armor & Magic Resist: 50 → 35
- max Mana buff: 0/200 → 0/175
- Poškození schopnosti: 225/400/2500 → 195/305/2000
Aurelion Sol
- Zdraví: 1000 → 800
- Brnění a odolnost vůči magii: 50 → 35
- Poškození schopnosti: 375/625/5000 → 325/550/4000
Shyvana
- Zdraví: 1000 → 900
- AD: 140 → 120
- Prvotní poškození ze schopnosti: 100/175/500 → 80/150/500
- Poškození ohnivého dechu: 1050/1650/30000 → 700/1200/20000
Třídy a schopnosti
- Trainer, Revel a Legend byly odebrány.
Astral
- Tato třída si prošla kompletním reworkem. Nyní po každém kole dostanete Astral Orb. Kvalita obsahu těchto orbů se zvyšuje s celkovým počtem hvězdiček vašich Astral jednotek. Všichni Astral šampioni také získávají AP.
- Počet jednotek pro bonus: 3/6/9 → 3/5/8
- Nový: Astral (3/5/8) – AP: 10/30/75
Assassin
- Šance na kritický zásah: 15/30/45 → 20/40/75%
- Poškození kritickým zásahem: 5/25/45 → 10/25/75%
Bruiser
- Zdraví: 200/325/500/800 → 180/350/600/1000
Cannoneer
- Počet jednotek pro bonus: 2/3/4/5 → 2/4/6
- Poměr AD z AOE útoku Cannoneer: 175/350/550%
Cavalier
- Nyní můžete mít až 6 Cavalier.
- Brnění a odolnost vůči magii: 35/55/75/100 →> 30/45/60/75/110
Dragonmancer
- Počet jednotek pro bonus: 3/6/9 → 2/4/6/8
- Blessing přidá 250/600/900/1200 bonusového zdraví navýšeného o 10 procent za úroveň hvězdiček vašich Dragonmancers.
- Blessing přidá 18/30/50/75 AP navýšeného o 10 procent za úroveň hvězdiček vašich Dragonmancers.
Evoker
- Počet jednotek pro bonus: 2/4/6 → 2/3/4
- Získáte 4/6/8 Many za seslání kouzla.
Guardian
- Nyní můžete mít až 8 Guardian.
- Štít z maximálního zdraví: 30/50/75% → 25/40/70/125%
Guild
- Počet jednotek pro bonus: 1/2/3/4/5/6/7/8
- Škálování: 100/120/140/160/180/200/225 → 100/110/120/130/140/150/165/180%
- Sejuani – bonusové zdraví: 100 → 130
- Twitch – bonusová rychlost útoků: 10 → 13%
- Emblem – Omnivamp: 3% → 4%
- Zippy přidá 8 brnění a odolnosti vůči magii (poznámka: jako Drak se Zippy počítá za 3 Guild, čímž trojnásobí tento bonus)
- Jayce přidá 5 AD a AP
Jade
- Počet jednotek pro bonus: 3/6/9/12 → 3/5/7/9
- Vyvolaných sošek: 1/2/3/4
- Soška regeneruje zdraví podle maximálního zdraví každé 2 sekundy: 2/3/5/8
- Sošky přidávají rychlost útoků: 10/25/45/88%
Mages
- Už se jim podaří dvakrát seslat kouzlo i když jsou omráčení během jejich prvního seslání.
Mirage
- Pirate – 4/6/8 jednotek pro bonus získají nové možnosti pro spadnutí kořisti jako jsou Champion Duplicators, plné předměty a Loaded Dice.
- Spellsword’s Enchantment – AP za útok: 6/10/14/18 → 5/8/12/20
Mystic
- Odolnost vůči magii: 50/100/175/300 → 40/80/150/300
Ragewing
- Počet jednotek pro bonus: 3/6/9 → 2/4/6/8
- Přidá 50/100/175/250% celkové rychlosti útoků během zuření.
- Přidá 15/30/50/75% Omnivamp během zuření.
Scalescorn
- Hranice zdraví: 2200 → 1900
Shapeshifter
- Počet jednotek pro bonus: 2/4/6 → 2/4
- Přidá 50/125% bonusového zdraví při transformaci.
Shimmerscale
- Předmět Crown of Champions – čas pro posílení útoku: 5 → 6 sekund
- Předmět Determined Investor – stacků vyžadováno: 7 → 8
- Předmět Determined Investor – zlaťáků získáno: 15 → 10
- Předmět Draven’s Axe – základní AD a rychlost útoků: 10 → 5
- Předmět Draven’s Axe – zlaťáků při vyplacení: 7 → 5
- Předmět Gambler’s Blade – základní AP a rychlost útoků: 15 → 10
- Předmět Gambler’s Blade – šance na aktivaci: 10% → 7%
- Předmět Goldmancers Staff – základní AP & Mana: 20 → 15
- Předmět Goldmancers Staff – šance na aktivaci: 50% → 33%
- Předmět Needlessly Big Gem – spojenců naživu za zlato: 2 → 3
- Předmět Mogul’s Mail – základní zdraví: 300 → 200
Swiftshot
- Počet jednotek pro bonus: 2/4/6 → 2/3/4/5
- Rychlost útoků za pole: 10/15/25/35%
Tempest
- Odebráno: blesky už nepřidávají rychlost útoků Tempest jednotkám.
- Nové: blesk nyní zvyšuje poškození Tempest jednotek: 10/30/60/120%
- True poškození blesku podle maximálního zdraví: 5/20/35/50% → 5/15/25/35%
Warrior
- Zvýšené poškození posílených útoků: 80/175/325% → 75/150/275%
- Nyní mají šanci aktivovat více posílených útoků za sebou.
Whispers
- AD a AP za stack: 1/3/5/8 → 1/3/6
- Emblem už nelze získat. Odebrán ze všech knih a augmentů.
- Možnost 8 jednotek pro bonus byla odebrána.
Jednotky: Tier 1
Následující Tier 1 jednotky byly odebrány: Tahm Kench, Heimerdinger, Aatrox, Taric.
Ezreal
- Poškození schopnosti: 200/250/325 → 200/275/375
Nidalee
- Zdraví: 550 → 600
- AD: 55 → 60
- Rychlost útoku ze schopnosti: 40% → 40/45/50%
Sejuani
- Poměr maximálního zdraví ze schopnosti: 6% → 5%
Senna
- Poměr AD ze schopnosti: 200% → 200/240/300%
- Magické poškození schopnosti: 300/500/700 → 300/450/600
Sett
- AD: 65 → 60
- Poměr AD ze schopnosti: 160% → 150/155/160%
Skarner
- AD: 55 → 60
- Štít ze schopnosti: 300/360/420 → 300/375/450
Vladimir
- Léčení ze schopnosti: 270/300/330 → 275/325/375
Jednotky: Tier 2
Následující Tier 2 jednotky byly odebrány: Ashe, Jinx, Kayn, Nami, Shen, Thresh, Tristana
Braum
- Snížení poškození ze schopnosti: 75/80/90% → 65/70/80%
Gnar
- Zdraví: 700 → 750
- Bonusové AD Mega Gnara: 50/80/150 → 60/90/150
Qiyana
- Zdraví: 650 → 700
- Brnění a odolnost vůči magii: 30 → 35
- Poškození schopnosti: 200/275/375 → 225/300/450
Yone
- Poměr AD ze schopnosti: 33% → 30/35/40%
Jednotky: Tier 3
Následující Tier 3 jednotky byly odebrány: Anivia, Elise, Illaoi, Lulu, Ryze, Swain*
Lee Sin
- Poškození schopnosti je nyní uděleno až poté, co je postava kopnuta pryč.
- Nový: Jednotky poškozené jeho schopností nyní mají sníženou odolnost vůči magii o 40% na 5 sekund.
- Buff maximální many: 30/90 → 30/80
- Doba trvání omráčení ze schopnosti: 1,5 → 1,25 sekund
- Poškození schopnosti: 295/375/495 → 230/300/385
Olaf
- Poměr AD ze schopnosti: 200% → 220/230/240%
- Rychlost útoků ze schopnosti: 35/50/75% → 35/45/60%
Varus
- Poměr AD ze schopnosti: 250% → 300%
- Bonusové magické poškození ze schopnosti: 100/180/300 → 150/250/400
Volibear
- Zdraví: 750 → 800
- Brnění a odolnost vůči magii: 45 → 50
- Bonusové zdraví ze schopnosti: 375/650/1200 → 400/700/1200
Jednotky: Tier 4
Následující Tier 4 jednotky byly odebrány: Corki, Neeko, Ornn, Sona, Talon
Jednotky: Tier 5
Následující Tier 5 jednotka byla odebrána: Pyke
Soraka
- Léčení ze schopnosti: 120/180/1000 → 105/165/1000
Změny uživatelského rozhraní
- Popisky předmětů byly aktualizovány. Horní sekce statistik bude nyní ukazovat statistiku komponentů, zatímco všechny “bonusové” statistiky budou detailnější. Např. Morellonomicon přidává +10 AP z komponentů nahoře a +30 bonusové AP v popisku.
- Menu Zbrojnice je nyní na 1 sekundu uzamčené, abyste omylem nevybrali předmět hned při načtení rozhraní.
- Následující Augmenty dostaly “ +gold” text vznášející se nad Taktikem: Calculated Loss, Consistency, Lategame Specialist
Předměty
Archangel’s Staff
- Nyní ukazuje aktuální AP bonus místo počtu stacků
Bramble Vest
- Bonusové brnění: 40 → 45
Deathblade
- Bonusové AD: 15/30/45 → 25/45/65 (Celkové AD: 40/75/110)
Frozen Heart
- Byl reworknut na Protector’s Vow
Protector’s Vow
- Přidává 15 bonusové počáteční many.
- Nový: Jednou za zápas na 50% zdraví se spojenci v okruhu 3 polí posílí štítem z 20% maximálního zdraví, který vydrží 2 sekundy. Jednotky se štítem získají 15 brnění a odolnosti vůči magii do konce kola. [Aura item]
Giant Slayer
- Hranice zdraví pro zvýšené poškození: 2200 → 1900
Ionic Spark
- Odebrán popisek “[Aura item]”
Last Whisper
- Nyní přidává 10% bonusové rychlosti útoků.
- Zničení brnění: 50% → 60%
Morellonomicon
- Bonusové AP: 30 → 20 (Celkově 40 → 30)
Rabadon’s Deathcap
- Bonusové AP: 55 → 60 (Celkové AP: 75 → 80)
Runaan’s Hurricane
- MINI REWORK: Poškození střel z Runaan’s Hurricane se nyní počítá jako poškození předmětem. To znamená, že tyto střely nemohou kriticky zasáhnou, nikdo se jim nevyhne, neinteragují s omnivampem atd.
- Bonusové AD: 10 → 20
Spear of Shojin
- Nyní přidává 20 bonusové AP
- Mana za útok: 8 → 5
Ragewing Emblem
- Odebrán ze hry
- Spatula + Bow: Ragewing Emblem → Swiftshot Emblem
Assassin Emblem
- Je nyní eluzivním předmětem (nelze postavit)
- Spatula + Glove: Assassin Emblem → Lagoon Emblem
Radiantní předměty a Ornnovy předměty
Banshee’s Silence (Radiant)
- Bonusové zdraví týmu: 50 → 100
Blue Blessing (Radiant)
- Bonusové AP: 30 → 10
Rosethorn Vest (Radiant)
- Bonusové brnění: 90 → 120
- Cooldown poškození: 2,5 → 1,5 sekund
Luminous Deathblade (Radiant)
- Bonusové AD: 35/65/95 (Total: 55/85/115) → 40/70/100 (Celkem: 60/90/120)
Chalice of Charity (Radiant)
- Bonusové AP: 50 → 45
Frozen Heart of Gold (Radiant)
- REWORK na Bulwark’s Oath (Radiant Protector’s Vow)
Bulwark’s Oath (Radiant Protector’s Vow)
- Přidává 30 bonusové počáteční many
- Jednou za zápas na 50% zdraví se spojenci v okruhu 8 polí posílí štítem z 20% maximálního zdraví, který vydrží 3 sekundy. Jednotky se štítem získají 30 brnění a odolnosti vůči magii do konce kola. [Aura item]
Demon Slayer (Radiant)
- Hranice zdraví: 2000 → 1900
Eternal Whisper (Radiant)
- Bonusová rychlost útoků: 10% → 25%
- Zničení brnění: 50% → 60%
More More-ellonomicon (Radiant)
- Bonusové AP: 60 → 35
Runaan's Tempest (Radiant)
- Poměr AD střel: 100% → 120%
- Bonusové AD: 10 → 20
Spear of Hirana (Radiant)
- Mana za útok: 15 → 10
- AP: 30 → 40
Sunlight Cape (Radiant)
- Bonusové zdraví: 450 → 300
Mistral (Radiant)
- Rychlost útoků pro celý tým: 10% → 15%
Manazane (Ornn)
- Obnova many: 200 → 150
Randuin’s Sanctum (Ornn)
- Nový: Nyní vždy přidá buff +40 brnění a odolnosti vůči magii nositeli.
- Základní brnění a odolnost vůči magii: 25 → 0
Rocket Propelled Fist (Ornn)
- Mana: 30 → 15
Augmenty
Následující Augmenty jednotky byly navráceny: Battlemage, Blue Battery (I), Golden Ticket, Knife’s Edge, Woodland Charm
Následující Augmenty byly odebrány: Assassin Crest, Astral Heart, Meditation, Makeshift Armor, Phony Frontline, Ragewing Crest, Whispers Crown
Cannoneer Crown
- Přidá: Runaan's Hurricane → Giant Slayer
Guild Crown
- Přidá: Giant Slayer → Protector’s Vow
Ragewing Crown
- Byl změněn na Ragewing Soul
Tempest Crown
- Přidá: Statikk Shiv → Hand of Justice
Battlemage
- Nový: Nyní přidá brnění společně s AP
- I/II/III Brnění 15/25/35
- I/II/III AP: 25/35/50 → 10/20/30
Big Friend
- Hranice zdraví pro zeslabení poškození: 2000 → 1650
Binary Airdrop
- Komponentů přiděleno: 1 → 2
Blue Battery
- I je navrácen zpět do nabídky Augmentů. Jméno Blue Battery je upraveno na “Blue Battery II”.
- II přesunuto z Gold tieru do Prismatic tieru.
- Nový: Nyní přidá AP ke svému existujícímu efektu.
- I/II AP: 10/20
Built Different I
- Zdraví: 250/300/350/400 → 200/250/300/350
- Rychlost útoků: 40/50/60/70 → 30/45/60/75%
Built Different II
- Zdraví: 300/400/500/600 → 250/325/400/475
- Rychlost útoků: 50/60/70/80 → 40/55/70/85%
Built Different III
- Zdraví: 400/500/600/700 → 300/400/500/600
- Rychlost útoků: 60/70/80/90 → 50/65/80/95%
Cluttered Mind
- Nový: Přidá 3 Tier 1 šampiony
- XP na konci kola: 4 → 3
Cutthroat
- Násobení poškození proti nepřátelům, kterým byla ukradena mana: 10% → 20%
The Golden Egg
- Přechod mezi Stage 4-7 a 5-1 (Treasure Dragon) se už nepočítá do doby vylíhnutí Golden Egg
- Kol pro vylíhnutí: 11 → 10
- Bylo upraveno několik kořistí
Knife’s Edge
- AD: 30/45/55 → 20/35/50
Penitence
- Nový: Exploze Jade sošek uděluje 100% více poškození.
- Doba trvání odzbrojení z Jade sošky: 3 → 2,5 sekund
Scorch
- Zvýšené poškození z 5. útoku Ragewing: 25% → 20%
Woodland Charm
- REWORK: Klon se nyní spawne během plánovací fáze a můžete s ním pohybovat jako s běžnou jednotkou. Klon má základní statistiku jednotky, ze které vychází, dostává výhody z její třídy, ale nemůže nést předměty.
Double Up
- Win streaky jsou zvýšeny na číslo 12! A nyní platí i pro Diamond tier.
- Odměnění LP bylo upraveno, aby nedocházelo k dramatickým výkyvům mezi výhrou a prohrou mezi Tiery a divizemi.
Hyper Roll
- Lagoon Seastone se nabíjí 2x tak rychle.
- Shimmerscale předmět – Gambler’s Blade – základní rychlost útoků: 30 ⇒ 10
- Shimmerscale předmět – Goldmancers Staff – šance na aktivaci: 80% ⇒ 50%
Opravy chyb
- Double Up: Augment Cybernetic Uplink už neobnovuje manu v době mezi koncem boje a vysláním posil.
- Double Up: Voidspawns si nyní po vyslání posil ponechají správnou hodnotu zdraví.
- Byly vylepšeny interakce při sesílání schopností v případech, kdy mají jednotky prodloužený dosah. Mnohé jednotky se nyní posunou na dosah, aby mohly schopnost seslat, místo aby čekaly, až se k nim někdo sám přiblíží. Jednotky, které musí přejít na dosah, pokud jejich cíl zemře (např. Sylas), nyní po dokončení přesunu sešlou schopnost spolehlivěji.
- Mirage – Pirate už neposkytuje zlaťáky po kolech PvE.